خبرگزاري ايرانيان
متروی تهران دست رنج سی سال تلاش است برای نگهداری آن نیازمند حمایت هستیم
 مدیرعاملشرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران دست رنج بیش از سی سال تلاش افراد زیادی است و امروز نیازمند حمایت از سوی بخش های مختلف هستیم تا این سرمایه را حفظ و نگهداری کنیم.

بهگزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همزمان با هفته هوای پاک جلسه مشترکی با حضور مدیرکل محیط زیست استان تهران با مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه برگزار شد.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران پاک ترین مجموعه حمل و نقل در کشور است و توانسته جایگاه خوبی را در بین کشورهای دیگر کسب کند.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه متروی تهران از نظر تعداد ایستگاه ها رتبه 29 و از نظر طول خطوط در جهان رتبه15 و در آسیا 11 قرار دارد افزود: تعداد ناوگان ما از کل مجموعه راه آهن بیشتر است اما هیچ قانونی حمایتی نداریم  حتی در شرایط کرونا نتوانستیم از هیچ بخشی کمکی دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: افراد زیادی در زمینه ساخت و توسعه سامانه مترو زحمت کشیده اند وامروزدر دست ما قرار گرفته است باید در نگهداری  ازآن تلاش کنیم و در این راه نیازمند حمایت همهجانبه بخش های مختلف در کشور هستیم.

نوبخت با بیان اینکه در حالحاضر 140 قطار و هزار واگن در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند گفت: بهره برداری از مترو کار سخت و پر مسئولیتی در کشور است در مناسبت های ملی و مذهبی خدمات زیادی انجام شده از جمله روز تشیع پیکر سردار سلیمانی 3 میلیوننفر از مترو استفاده کردند این آمار در حالیست که به علت حجم بالای مسافر در ایستگاه گیت ها بازشدند. و تمامی قطارها در حال سرویس دهی بودند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان از مدیرکل محیط زیست استان تهران خواست تا پیام متروی تهران را به دولتمردان برساند که محیط زیست و هوای پاک تنها با حمایت از حمل و نقل عمومی می تواند محقق شود.

وی در پایان گفت:  اگر هوایپاک می خواهیم و خودمان را خادم مردم می دانیم باید به جای هزینه کردن برای درمان افرادی که از آلودگی هوا آسیب می بینند هزینه های لازم برای توسعه و نگه داشت مترو را تامین کنیم تا استقبال مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی بیشترشود.

 در ادامه سعید محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: مسائل متروی بسیار پیچیده است و معتقدم این بار باید به مترو از این منظر نگاه شود که اگر مترو چند روز کار نکند چقدر به محیط زیست لطمه وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه سرویسدهی بی منت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در راستای اهداف زیست محیط زیستی قابل تقدیر است خاطرشان کرد: اهداف مترو با سازمان محیط زیست مشترک است و ما نیز به عنوان حامی، تلاش خود را می کنیم تا در تمامی بخش هااز شما حمایت کنیم.

توسعه شبکه مترو راه نجات آینده تهران از بحران آلودگی هواست  

 محمودیدر ادامه از بی توجهی به آموزش در خصوص توسعه پایدار ابراز تاسف کرد و افزود: مقوله های همچون توسعه پایدار، اصول محیط زیست و مدیریت شهری در نظام آموزشی کشورهای دیگر از کودکی  آموزش داده می شود و افراد اصول ابتدایی را می فهمند و همین در تصمیم گیری های کلان تاثیر گذار است اما  درکشور ما بعضی افراد با داشتن سمت های مدیریتی هنوز اهداف توسعه پایدار را نمی شناسند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: وقتی کمیته اضطرار برگزار می شود کسی از مترو دفاع نمی کند اما مطمعن باشید بعد از این از محیط زیست یک همراه و حامی خواهید داشت.

وی با تاکید بر اینکه  وضعیت آلودگی هوا نیاز به همراهی همه جانبه دارد تصریح کرد: در حال حاضر سوخت یورو 4 تولید می شود اما خودروهایی که از این سوخت استفاده می کنند چهخودروهایی هستند مورد توجه نیست و همین باعث می شود  خودروها خروجی آلاینده داشته باشند.

محمودی گفت: باید بیشتر از مترو حمایت شود اگر این وسیله حمل و نقل تعطیل شود درصد زیادی گازهای آلاینده افزایش می یاید اگر این موضوع را تسریع دهیم در یک سال می بینیم چهفاجعه ای پیش می آید استفاده از مترو خیلی مهم است و باید همه ما به فکر توسعه مترو در سطح شهر باشم و از مترو  حمایت کنیم. مدیرکل محیط زیست استانتهران گفت: یکی از راه های نجات آینده تهران از بحران آلودگی هوا توسعه شبکه مترو است اگر مترو چندین روز تعطیل شود درصد زیادی به آلاینده های شهراضافه می شود.

گفتنی است دکتر ناصری معاونسرمایه های انسانی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گزارشی از فعالیت های زیست محیطی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ارائه داد و گفت: در حال حاضر متروی تهران و حومه با هفت خط و 130 ایستگاه وذاتا منطبق بر اهداف زیست محیطی عمل می کند.

 ویدر خصوص توسعه فضای سبز در متروی تهران و اقدامات زیست محیطی توضیحاتی دادو افزود: ما الزامات زیست محیطی را رعایت می کنیم و توانستیم در سال گذشته750 میلیون سفرشهری با متروی تهران و حومه را به ثبت برسانیم که باعث شد 500 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده  و مانع  انتشار حدود هزار و 400 تن Co2 در هوای تهران نشود.

در پایان این جلسه از مرکز کنترل فرمان شرکت بهره برداری متروی تهران نیز بازدید بعمل آمد.

(0) نظر
برچسب ها :
برگزاری آیین کلنگ زنی بوستان وصال در منطقه 19


کلنگ احداث بوستان وصال در منطقه 19 طی مراسمی با حضور نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، شهردار، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه 19 بر زمین خورد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم زهرا نژاد بهرام عضو و نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ایجاد این بوستان را گامی مهم در راستای بهبود وضعیت محیطی شهرک وصال و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان این منطقه دانست و گفت: این بوستان بنا بر ضرورت بهره برداری از فضاهای  شهری بویژه برای سالمندان و کودکان، متناسب با جمعیت ساکن در این شهرک و با رعایت ضوابط مناسب سازی و رفع فضاهای شهری احداث می شود.

این مسئول ضمن قدردانی از مدیریت شهری منطقه در پیگیری مطالبات بحق شهروندان و رفع آن ها بیان کرد: پیش از این نیز آسفالت این بوستان به همت  شهرداری منطقه انجام و درنتیجه باعث تسهیل تردد شهروندان و رضایت آنان شد.

در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه نیز رسیدگی به معابر شهرک وصال را از مطالبات جدی شهروندان و شورایاران دانست و اعلام کرد: معابر این شهرک نزدیک به 9 سال به صورت خاکی بود و در راستای رفع این مشکل آسفالت 5 خیابان متصل به شهرک با تأمین بودجه مورد نیاز انجام شد.

او ادامه داد: احداث این بوستان به منظور تأمین سرانه فضای سبز شهرک وصال در اولویت اقدامات اجرایی این منطقه قرار گرفت که به منظور تکمیل آن بحث احداث فضای سبز  تا پایان سال اجرا و در سال آتی نیز ابنیه بوستان ایجاد خواهد شد.

به گفته توکلی بوستان وصال در زمینی به مساحت 3 هزار و 100 متر مربع به امکاناتی همچون 250 مترمربع زمین بازی، هزار و 300 متر مربع فضای سبز و 200 مترمربع فضای اداری مجهز می شود.

براساس این گزارش عضو شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار و مدیران شهرداری منطقه در ادامه به منظور بررسی اقدامات مناسب سازی در معابر منطقه از  خیابان های وصال و مطهری و بوستان یاس بازدید کردند.

(0) نظر
برچسب ها :
امنیت بانوان در شهر ارتقاء می یابد




امنیت بانوان در شهر در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه"، ارتقا می یابد 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در اولین نشست شورای اجرایی طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری که با حضور زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، معاونین، شهرداراننواحی ده گانه و برخی مدیران اجتماعی شهرداری منطقه یک برگزار شد، با بیانخبر فوق اظهار داشت: در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه" ، مناسب سازی شهر برای گروه ها و اقشار مختلف جامعه از جمله کم توانان، معلولین، کهنسالان، کودکان و همینطور بانوان در دستور کار قرار گرفته است و هدف علاوه بر رفع مشکلات فیزیکی و عمرانی در این مقوله، تقویت احساس امنیت بانوان در شهر است.

وی افزود: در کنار رفع موانع عمرانی و شهرسازی در این مقوله مهم، برنامه ریزی واقدام فرهنگی در راستای ارتقای جایگاه زنان و همچنین ایجاد مهارت های لازمدر دختران و بانوان در برخورد با هنجارشکنی ها و رفتارهای تعرض آمیز، بسیار دارای اهمیت است.

موسویتصریح کرد: این طرح جزو حساسترین پروژه های تهران۱۴۰۰  قلمداد می شود که برای مدیریت شهری حائز اهمیت است و اجرای آن باید در قالب پروژه های کوچک مقیاس محله ای، منطقه دیده شود.

زهرابهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران نیز با تاکید بر شناسایی نقاط نا امن از دیدگاه بانوان در سطح منطقه گفت: برخی نقاط که روشنایی و یادید کم در سطح شهر دارند به راحتی قابل شناسایی هستند اما آنچه در اجرای طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری دارای اهمیت است، دیدگاه ها و پیشنهادات خود بانوان در سطح محلات است که امیدوار هستیم با بهره گرفتن از ظرفیت شورایاری ها و کمک شهرداران نواحی و تسهیل گران خبره طرح، بتوانیم برنامه ریزی های خوبی را در منطقه یک انجام دهیم.

سیدعباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک نیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آسیب پذیرترین قشر در نقاط ناامن و بی دفاع شهری اغلب بانوانهستند  در راستای تحقق برنامه پنج ساله سوم توسعه بویژه ماده ۶۹ برنامه مذکور(رفع نقاط ناامن و بی دفاع شهری)اداره کل امور بانوان شهرداری تهران اقدام به تهیه این طرح نموده است و منطقه یک نیز در راستای اجرای آن اقدام به معرفی تیم تسهیلگر حرفه ای به نواحی برای جلب مشارکت مردم محله به خصوص بانوان در شناسایی این نقاط و نظارت بر اجرای طرح و مستند سازی روند اجرای پروژه قبل، حین و پس از اتمام عملیات خواهد نمود.


(0) نظر
برچسب ها :
کمبود نقدینگی آسمان شهر زیر زمینی را هم مه آلود کرده است
  • نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه کمبود نقدینگی را مهم ترین مشکل متروی تهران عنوان کرد و افزود: با تمام توان برای سرویس دهی مطلوب به مسافران شهر زیر زمینی تلاش می‌کنیم.
به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه فرنوش نوبخت ضمن گرامیداشت  ۲۹ دی و هفته هوای پاک گفت: تمامی تلاش خود را کرده ایم تا بر اساس چشم انداز پیش بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در حال خدمت رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرد ه امبه جای بیان مشکلات راه کاری برای سرویس دهی مناسب تر ارائه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اثبات رسانده ایم.
نوبخت گفت: کار در متروی تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تکتک پرسنل محقق نمی شود اما توانسته ایم  در این سال ها با تمام مشکلات و کمبود ها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت  قطارها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ سه دقیقه، درخطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطارها پانزده دقیقه و در خط ۷ ده دقیقه اجرا می شود.
این در حالیست که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطارها تامین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد و همچنین پایانه های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می توانیم سر فاصله حرکت قطارها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.
وی با اشاره اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود 2 میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری در تهران و حومه انجام شد گفت: آمار جابجایی مسافر با مترو باید براساس چشم اندازِ حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم ۷میلیون سفر در روز برسد. 
وی تصریح کرد: متروی تهران و حومه  به عنوان وسیله حمل و نقل سبز مطرح است و در کاهش مصرف سوخت های فسیلی بسیار تاثیر گذار است. 
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گفت: بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا ازسوخت های فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تامین می شود که آلایندگی بالایی دارند و موجب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین می شوند.
نوبخت با بیان اینکه  در شرایط حاضر با توجه به افزایش آلودگی هوا در دنیا کاهش استفاده از سوخت های فسیلی یک دغدغه جهانی است و بهترین راه کار برون رفت از این شرایط کاهش استفاده از خودرو شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی پاکهمچون مترو است خاطرنشان کرد: استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و سریع می تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت های فسیلی داشته باشد که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.
نوبخت در پایان گفت: با استفاده حداکثری از تجهیزات تلاش کرده ایم تا چرخ های متروی تهران حتی یک لحظه هم از حرکت باز نمانند.
(0) نظر
برچسب ها :
به مناسبت روز هوای پاک: معاینه فنی تاکسی های پایتخت به مدت یک هفته رایگان شد


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از رایگان شدن معاینه فنی تاکسی های پایتخت به مناسبت "روز ملی هوای پاک" به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ محمد روشنی با بیان این خبر گفت: به منظور فرهنگ سازی و صیانت از محیط زیست، طبق هماهنگی های انجام شده با مراکز معاینه فنی شهر تهران، معاینه فنی تاکسی ها از ۲۹ دی ماه که به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است، به مدت یک هفته رایگان انجام می شود.

روشنی با اشاره به اینکه معاینه فنی تاکسی ها در ایام سال نیز با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می شود، افزود: تاکسیرانان دارای پروانه تاکسیرانی معتبر می توانند در مدت یک هفته از این خدمات به صورت رایگان بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای سالم با هدف کاهش انتشار آلاینده‌ها و آلودگی هوا، صیانت از محیط زیست، بهینه سازی انرژی و در نهایت حفظ سلامت شهروندان را از مهمترین اهداف این اقدام برشمرد.

بر اساس این گزارش؛ طرح رایگان شدن معاینه فنی تاکسی های پایتخت برای سومین بار در سال جاری به اجرا درآمده است و پیش از این نیز به مناسبت های روز ملی حمل و نقل و هفته تهران با استقبال گسترده تاکسیرانان انجام شده بود.
(0) نظر
برچسب ها :
موافقت با طرح اصلاحی محور 35 متری کرمان در منطقه 14


جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با طرح اصلاحی محور کرمان در منطقه 14موافقت شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنـــــــج شهر تهران در این خصوص گفت: محور کرمان حدوداً به طول 3 کیلومتر در حد فاصل خیابان های 17 شهریور و خیابان نبرد قرار داشته که از  بزرگراه امام علی (ع) نیز عبور می کند، به طوری که محله های شکوفه، دلگشا و سرآسیاب دولاب در ضلع غربی بزرگراه و محله های شیوا، صاحب الزمـــــان و شاهد در ضلع شرقی بزرگراه تحت تأثیر این محور قرار دارند.
وی افزود: به منظور تعیین تکلیف موضوع تعریض محور و همچنین حفاظت از عرصه های ارزشمند فرهنـــــگی_تاریخی و ساماندهی اراضی بلاتکلیف و رها شده در این محور، طرح اصلاحی محور 35 متری کرمان در منطقه 14 با در نظر گرفتن مطالعات ترافیکی و شهرسازی انجام شده، در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گرفت.
اشراقی گفت: در این طرح، سطح صفرتونل امیرکبیر حد فاصل خیابان 17 شهریور تا خیابان شکوفه به یک فضای شهری و عرصه عمومی همراه با فعالیت های فرهنگی و ورزشی تبدیل خواهد شد و پهنه هایی در طول محور نیز به منظور احداث فضای سبز در نظر گرفته شده است.
 
(0) نظر
برچسب ها :
نخستین مناقصه الکترونیکی شهرداری تهران توسط منطقه 12 پایتخت


به منظور دریافت اسناد مناقصه به صورت الکترونیکی در شهرداری تهران برای نخستین بار، منطقه 12 پایتخت به صورت پایلوت انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، نخستین مناقصه الکترونیکی شهرداری تهران که در منطقه 12 به عنوان پایلوت برگزار شد، با حضور علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه، معاونان و مدیران ارشد شهری منطقه، نماینده شورای اسلامی شهر تهران، نماینده اداره کل حقوقی شهرداری تهران، نماینده اداره کل مالی و اموال شهرداری تهران و نماینده سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در ساختمان شهرداری منطقه 12 به اجرا درآمد و طی آن، اسناد مناقصات (پاکت الف) این منطقه به صورت الکترونیکی دریافت شد.
بر اساس این گزارش، سعادتی در مورد این رویداد گفت: موضوع شفافیت و سلامت اداری و مالی در دوره مدیریت شهری جدید در شهر تهران، همواره یکی از دغدغه‌ها و تعهدهایی بوده که به شهروندان وعده داده شده و از سوی دیگر عزم شهرداری تهران همواره بر تحقق شهروند الکترونیک در این شهر بوده است.
وی با اشاره به مناقصات و مزایده‌های متعددی که همه‌ساله در شهرداری‌های مناطق 22گانه برگزار می‌شود، ادامه داد: الکترونیکی‌شدن این مناقصات و مزایده‌ها با دو هدف ایجاد شفافیت و سلامت اداری و مالی و حرکت به سوی تحقق شهروند الکترونیک در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته که اقدام نیکو و شایسته‌ای است.
شهردار قلب طهران توضیح داد: این اقدام سبب می‌شود پس از این، همه پیمانکاران و عوامل برگزاری و انتخاب پیمانکاران در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند به صورت الکترونیکی، اسناد، مدارک و مختصات خود را برای شرکت در مناقصه در سامانه و سیستم‌های جامع مبتنی بر فناوری ثبت و ضبط کنند که به این ترتیب امکان هرگونه دخل و تصرف یا خدای‌ ناکرده تخلف در این زمینه کاهش پیدا می‌کند یا حتی به صفر می‌رسد.
وی افزود: شهرداری منطقه 12 به عنوان اولین منطقه تهران، شاهد برگزاری اولین مناقصه ‌الکترونیکی بود؛ به‌گونه‌ای‌که هم اسناد شرکت‌کنندگان در این مناقصه به صورت الکترونیکی در سامانه جامعی که به این منظور طراحی شده، ثبت و ضبط و بارگذاری شد و هم اعضای کمیسیون مناقصه به‌طور کامل به صورت الکترونیکی موارد بارگذاری‌شده را بررسی کردند.
سعادتی با بیان این مطلب که به‌زودی این اتفاق در دیگر مناطق شهر تهران نیز به اجرا درخواهد آمد، گفت: این فرایند اعتماد عمومی و مشارکت را در سطح پیمانکاران و همکارانی که در قالب شرکت‌های مختلف، باری را از دوش شهرداری تهران برمی‌دارند، اقدامات اجرایی ما را رقم می‌زنند و خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهند، افزایش می‌دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.
(0) نظر
برچسب ها :
مدیریت پسماندهای شیشه ای در منطقه 19


معاون شهردار منطقه 19 گفت: از این پس پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب مدیریت می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست را محور فعالیت های مدیریت پسماند اعلام کرد و افزود: جمع آوری پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب و نوسازی گام دیگری در همین راستا محسوب می شود که به منظور اجرای بهینه این عملیات، اطلاع رسانی و آموزش های لازم به کارکنان دفاتر الکترونیک شهر به همراه توزیع بروشور مخصوص آموزشی صورت گرفته است.

همچنین برای آشنایی شهروندان با مراحل کار، بروشورهای تهیه شده از طریق اداره های شهرسازی ساختمان های نواحی شهرداری بین آنان توزیع می شود.

این مسئول در بخش دیگری از اتمام آموزش های بازیافت و تفکیک پسماند به ساکنان 5  شهرک در طرح شنبه های بدون پسماند خبر داد و گفت: طی این فعالیت بیش از 4 هزار و 450 خانوار تحت آموزش قرار گرفتند که مشارکت ساکنان شهرک ها در تفکیک پسماندها با جمع آوری نزدیک به 400 کیلو پسماند خشک از نتایج این آموزش ها بوده است.

به گفته صبوری بطور میانگین نزدیک به 1500 کیلوگرم پسماند خشک نیز طی روزهای شنبه از غرفه های بازیافت جمع آوری می شود.

او در ادامه با اشاره به تجهیز ساختمان های شهرداری این منطقه به دستگاه کمپوستر بیان کرد: این دستگاه ها که پسماندهای تر را  به کود کمپوست تبدیل می کنند تاکنون در 7 ساختمان منطقه جانمایی شده است.

(0) نظر
برچسب ها :
راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش علمی کاربردی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس



تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین «مؤسسه آموزش عالی علمی-کاربردی شهرداری تهران» و «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران، نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی فی ما بین موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی شهرداری تهران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مدیران ارشد این دو مجموعه برگزار شد.

در این نشست روح الله علیخان گرگانی سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ و ارزش‏های هویتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ایجاد بسترهای همکاری مستمر و هم افزایی سازمانی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، علمی و فرهنگی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی طرفین را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

وی از راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش علمی کاربردی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و افزود: بر این اساس با همکاری مرکز علمی-کاربردی اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، آموزشهای حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فرایند تخصصی تر ادامه خواهد یافت.

به گفته گرگانی، با اجرای این تفاهم نامه، نشست ها، دوره های تخصصی و کارگاهی آموزشی، سمینار، وبینار، همایش و... و همچنین دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به منظور ارتقاء و توانمند سازی مدیران و کارکنان موزه برگزار می‌شود.

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران، توسعه و گسترش همکاری های پژوهشی را از نکات مهم این تفاهم نامه دانست و افزود: بر اساس این تفاهم نامه، همکاری های مشترک موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری با استفاده از ظرفیت های هر دو مجموعه، توسعه و گسترش خواهد یافت.

در ادامه، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن تشریح جایگاه و نقش این موزه، اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه هر چه بیشتر به رخدادها و واقعیات دفاع مقدس را از وظایف موزه عنوان کرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین با اعلام آمادگی این مجموعه برای همکاری با موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران، بر ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای اجرای مفاد این تفاهم نامه تاکید کرد.

به موجب این تفاهم نامه، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تهیه زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی دپارتمان آموزش علمی کاربردی، ارائه عناوین و سرفصل های آموزشی بلندمدت یا کوتاه مدت مورد نیاز مکلف شده است.

همچنین، اجرای کارگاه های آموزشی، توجیهی و تخصصی ویژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و  تهیه و تدوین سرفصل و محتوای آموزشی دوره های مورد نیاز، راهبری و اجرا و نظارت کیفی در راستای راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش موزه، برگزاری کلاسها با استفاده از متخصصین واجد الشرایط و صدور مدارک آموزشی معتبر نیز از تعهدات مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی شهرداری تهران به شمار می رود.
(0) نظر
برچسب ها :
X