خبرگزاري ايرانيان
شهرداری تهران: گرفتن کدملی هنگام خرید بلیت مترو برای شناسایی بیماران است



 مرکز ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرده بنابر «مصوبه ستاد کرونا برای رهگیری مسافران بیمار در مترو، تنها برای خرید کارت بلیت الکترونیکی کد ملی گرفته می‌شود.»

بنابر این اعلام «مهاجران و شهروندان خارجی نیز می‌توانند تا پیش از ۱۵ اسفند که سامانه مترو، امکان ثبت کد اقامت را ایجاد کند، بدون محدودیت از باجه‌ها، کارت‌های‌شان را شارژ کنند.»
(0) نظر
برچسب ها :
مانور عملیاتی حریق ناشی از زلزله در بازار بزرگ تهران


شهردار منطقه 12 از برگزاری مانور حریق ناشی از زلزله در بازار بزرگ تهران واقع در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: مانورهای عملیاتی با موضوع زلزله در شهری زلزله‌خیز مانند تهران، از مهم‌ترین اقدامات برای مدیریت بحران در هر منطقه از این شهر به شمار می‌رود.
وی کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایایی نظیر زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های سریع و اصولی و افزایش آگاهی عمومی در مورد باید و نبایدهای زلزله را از جمله اهداف چنین مانورهایی معرفی کرد و ادامه داد: به منظور افزایش آمادگی نیروهای امدادرسانی در مواقع بحرانی، شهرداری منطقه ۱۲ با همکاری اداره کل بحران استان تهران، سازمان آتش نشانی، هلال احمر، مرکز خدمات پیش بیمارستانی (اورژانس) شهر تهران، همچنین همه ادارات خدماتی محدوده، مانور عملیاتی عوامل ناشی از زلزله-حریق را در بازار بزرگ تهران به اجرا درآورد.
شهردار قلب طهران با اشاره به اینکه ویژگی مانور برگزارشده، توجه به موضوع اطفای حریق ناشی از زلزله بوده و از این منظر با نگاهی تخصصی‌ به اجرا درآمده، بیان کرد: در این مانور که با پیش‌فرض وقوع زلزله‌ای با بزرگای 5/5 ریشتر در گسل ری برگزار شد، از امکانات تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) سازمان اورژانس به منظور نجات مصدومین احتمالی استفاده شد.
وی افزود: توجه به موضوع اطفای حریق و نجات مصدومان از دیگر برنامه‌های تعریف‌شده برای این مانور بود که با استفاده از نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی به منظور ارتقای سطح توان امدادگران به اجرا درآمد.
مطابق سناریوی این مانور، زلزله فرضی به قوت 5/5 ریشتر در گسل ری رخ می‌دهد که طی آن یک ساختمان تخریب و چندین ساختمان دچار حریق می‌شوند و در اثر آوار، یک نفر فوت، 2 نفر مصدوم بدحال و 15 نفر مصدوم سرپایی می‌شوند. طی این مانور 2 مصدوم بدحال به بیمارستان‌های اطراف محدوده فرستاده می‌شوند و بقیه مصدومان در چادرهای تریاژ سازمان هلال احمر مورد مداوا قرار می‌گیرند؛ همچنین به منظور اسکان اضطراری احتمالی مردم، 3 عدد چادر اسکان اضطراری در محل برپا می‌شود. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برای ساماندهی تردد خیابان‌های اطراف در محل حاضر است.
ماشین‌آلات و تجهیزات به‌کاررفته در این مانور شامل 6 دستگاه خودروی امداد و نجات مربوط به سازمان آتش‌نشانی، 2 دستگاه آمبولانس مربوط به اورژانس و هلال احمر، تیم آنست، خودروهای عملیاتی اضطراری سازمان‌های آب و برق و پلیس راهنمایی و رانندگی بود. مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی، هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آن‌هاست که توسط ستاد مدیریت بحران هر منطقه در شهر تهران برگزار می‌شود.
(0) نظر
برچسب ها :
جماران آماده میعاد یاران انقلاب شد


جمارانو معابر منتهی به آن در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوانمیعادگاه یاران و عاشقان امام خمینی (ره) برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری آماده سازی  شد.

بهگزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ایران سربلند اکنون مدیون ایثار، خودگذشتگی و فداکاری های شهدا، جانبازان، جوانان، شیر زنان و شیر مردانی است که با اخلاص در صحنه های مقاومت حضور یافتند و جماران به عنوان میعادگاه انقلاب هرساله در ایام دهه فجر برای تجدید بیعت یارانش آماده سازیمی شود.

 اوافزود: در این اقدام شمال تهران به خصوص جماران و محدوده های منتهی به بیتو حسینیه امام خمینی (ره) با نصب پرچم‌های رنگی، ریسه،  بنر، پوستر و اکران طرح‌های مناسبتی این ایام، فضاسازی و با حضور نیروهای خدمات شهری پاکسازی شد. 

جعفریانافزود: اداره زیباسازی این منطقه در ایام دهه فجر و آستانه ۲۲ بهمن اقدام به نصب ۲۰۰ بنر آویزی طرح پرچم ایران، ۱۰۰ پلاکارد پرچم، ۱۳۵ بنر داربستی، پرتابلی، پلاکاردی، ۱۲ بوم بنر برجسته نگاری، ۲۸ هزار متر طول ریسه و کتیبه، اکران ۱۰ پرچم پایه بلند و ۲۷۵ تخته پرچم بزرگراهی، رنگ آمیزی فضاهای شهری،کافوها و... نموده است.

معاونشهردار منطقه یک افزود: معابر سه راه یاسر، خیابان شهید حسنی کیا و بیت امام(ره) نیز به صورت ویژه فضاسازی و طاق نصرت آن رنگ آمیزی و آذین بندی شد.

(0) نظر
برچسب ها :
اتمام فاز یک پروژه بازگشایی خیابان مکتب العباس (ع) در منطقه 19


شهردار منطقه 19 از اتمام عملیات اجرایی فاز یک بازگشایی خیابان مکتب العباس (ع) حدفاصل خیابان انقلاب تا بزرگراه شهید چراغی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی با بیان اینکه بازگشایی این معبر اهمیت زیادی در کاهش ترافیک خیابان انقلاب و تسهیل تردد خودروها دارد افزود: در همین راستا فاز یک اجرای این پروژه در قالب تخریب پیاده روها و جزیره ترافیکی، 120 متر جدول دوبل رفیوژ میانی و 100 متر نهر و کانیو اجرا شد.

همچنین عملیات مخروط ریزی به اتمام رسیده و دماغه ایمن نیز به بلوار شهید چراغی برای خروج اتوبوس‌های شرکت واحد بدون تداخل با رانندگان عبوری از راستگرد بزرگراه شهید کاظمی ایجاد شده است.

به گفته توکلی مکاتبات لازم با اداره برق نیز جهت رفع معارض تیر برق انجام شده و پس از اجرای فعالیت های تکمیلی شامل آسفالت، خط کشی و نصب علائم ایمنی و در نهایت اخذ مجوز از سازمان ترافیک، این معبر مواصلاتی مهم منطقه بازگشایی خواهد شد.

شهردار منطقه در ادامه از افزایش ایمنی بزرگراه آزادگان با نصب نیوجرسی های مفصلی خبر داد و افزود: با جایگزینی این موانع ترافیکی به جای نرده ها تردد خودروها در این محور پرتردد ایمن تر می شود.
(0) نظر
برچسب ها :
سرویس‌دهی رایگان متروی تهران در روز ۲۲ بهمن ماه ۹۹
  • نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداریمتروی تهران و حومه ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از رایگان بودن خدمات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به شهروندان در روز ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه، فرنوش نوبخت با اشاره به برگزار نشدن مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در پایتخت افزود: مراسم ۲۲ بهمن ماه امسال ‌‌به دلیل شیوع ویروس کرونا، با شرایط خاص و به صورت موتوری و خودرویی برگزار می شود. با توجه بهتمهیدات انجام شده برای تسهیل تردد شهروندان و شرکت کنندگان در این برنامهاز ابتدای صبح روز ۲۲ بهمن ماه تا پایان مراسم ایستگاه های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه رایگان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در این روز خدمات رسانی در خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه افزایش می‌یابد تصریح کرد:طبق روال سنوات گذشته و به منظور حفظ نظم و امنیت در روز ۲۲ بهمن در میدانآزادی، ایستگاه متروی میدان آزادی واقع در خط چهار مترو از ابتدای صبح تا پایان مراسم تعطیل و مسافرگیری انجام نخواهد شد.
(0) نظر
برچسب ها :
توسعه پایدار اجتماعی با نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی بدست می آید



توسعه پایدار اجتماعی و زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده، با احترام به طبیعت و نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی شهر تهران که با حضور سید آرش حسینی میلانی عضو و رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری، شینا انصاری مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران، محمدی مدیر کل محیط زیست استان تهران و اسماعیل کهرم استاد بوم شناسی و از چهره های شاخص و فعال محیط زیست برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقه اظهار کرد: همه موجودات زمین و کائنات در خدمت بشر هستند تا انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات در رفع نیازها دچار مشکل نشوند اما نکته حائز اهمیت آن است که انسان معاصر نباید در استفاده از طبیعت به شکلی عمل کند که نسل آینده را از این نعمات محروم نماید.

او با بیان این مطلب که تهران تداعی کننده هوای آلوده و ترافیک است و شهروندان از تنوع زیستی و استعدادهای اکولوژیکی آن بی اطلاع هستند، ادامه داد: برنامه های اینچنینی فرصت مناسبی برای ارتقا شناخت و آگاهی مردم نسبت به تنوع زیستی و موهبت های الهی شهر تهران است.


شهردار منطقه یک گفت: یکی از عواملی که مردم ترجیح می دهند ساعت ها در ترافیک به سمت شمال کشور حرکت کنند، این است که تعریف دقیق و صحیحی از اکولوژی شهر تهران نداشته ایم در حالی که تهران دارای استعداد بالقوه در حوزه های زیست محیطی است و در راستای توسعه پایدار شهر تهران نیاز است که این فرصت ها شناخته و تجهیز شود.

موسوی افزود: توسعه پایدار اجتماعی لازمه توسعه پایدار زیست محیطی است که این مهم به کمک آموزش های شهروندی و تشکل های مردمی ایجاد می شود و این مسابقه و برنامه های مشابه آن می تواند در راستای توسعه پایدار اجتماعی منجر به حساسیت زایی و تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهر شود.

گفتنی است این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری، اداره کل محیط زیست شهرداری تهران و شهرداری منطقه یک به مرحله اجرا درآمد.

(0) نظر
برچسب ها :
ترمیم جداره های شهری و افزایش روشنایی در محله راه آهن



شهردار منطقه11 تهران در نشست هم اندیشی و بررسی طرح های گروه اجرایی کارگاه ملاقات با خیابان ولی عصر( عج) در سکانس ورودی این خیابان از ترمیم جداره های شهری و افزایش روشنایی در محله راه آهن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه11 تهران، نصراله آبادیان با اشاره به اقدامات سال های گذشته که موجب تقویت محور شهری محله راه آهن و افزایش امنیت های اجتماعی در این محدوده شد؛ گفت: ایجاد پلازای شهری، جابجایی ایستگاه اتوبوس پایانه راه آهن، احیا و باززنده سازی فضای میدان راه آهن، حصار کشی بوستان امیریه، ایجاد فضای سبز و ازین دست اقدامات در سه سال گذشته تا کنون موجب تقویت محله راه آهن و کاهش برخی آسیب های موجود در محله شد که خوشبختانه با اقبال عموم شهروندان همراه بود.

آبادیان افزود: در سال های گذشته تلاش بسیاری توسط همکارانمان در شهرداری منطقه11 شکل گرفت تا موضوع اصلاح طرح تفضیلی در محدوده محور وحدت اسلامی، شوش و بخشی از خیابان ولی عصر(عج) که منجر به عقب نشینی و بعضا تخریب بخشی از بافت تاریخی منطقه می شد؛ مرتفع شود.

آبادیان در ادامه تشریح اقدامات شهروند محور در محله های مرکزی تهران بیان کرد: در راستای اقدامات تهران 1400، در تلاش هستیم تا با توافق اداره برق بتوانیم ارتقای کیفی روشنایی در محله راه آهن را افزایش و برخی جداره های واجد ارزش تاریخی را در طرح مرمت قرار دهیم .

 در ادامه این نشست رضا فیضی، راهبر گروه کارگاه ملاقات با خیابان ولیعصر در بخش ورودی خیابان ضمن اشاره به همکاری هایی که از سوی شهرداری نسبت به شناسایی محدوده و معضلات انجام شده است؛ گفت: در طول سه هفته مطالعاتی که اعضای گروه به جمع آوری اطلاعات و ثبت نظرات شهروندان پرداختند؛ به این نتیجه رسیدیم که طراحی و برنامه ریزی شهری در این محدوده باید برای ایجاد فضای امن برای حضور کودکان و والدینشان باشد که در نتیجه اگر فضا و حضور را با طراحی های شهری مبتنی بر پیوست های اجتماعی در نظر بگیریم، شاهد افزایش امنیت اجتماعی و اقدامات کالبدی مهمی خواهیم بود.

 او خاطر نشان کرد: محله راه آهن دارای قدمت تاریخی فراوانی است که بر اساس مطالعات صورت گرفته آثار دو دوره مهم تاریخی شامل قاجار و پهلوی اول را در این محله شاهد هستیم و برای معرفی این تاریخ به مردم و گردشگران ایده های مختلفی را در نظر داریم.

 راهبر گروه نهم از ملاقات با خیابان ولیعصر در انتها افزود: با کمک شهرداری منطقه11 تهران می توانیم محدوده طرح را افزایش دهیم و با نگاه وسیع تری به موضوعات کالبدی شهری و اجتماعی گامی موثر برای رفاه بیشتر و زیست پایدار شهری برداریم.

(0) نظر
برچسب ها :
برپایی همایش یاران انقلاب و پیشکسوتان جهاد و شهادت در بوستان ولایت


همایش یاران انقلاب و پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور شهردار و مدیران شهرداری منطقه 19، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر و جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، علی توکلی شهردار منطقه ضمن تقدیر از مشارکت چشمگیر بسیجیان در اجرا و پیشبرد برنامه های اجرایی،  از رونمایی مقبره شهدای گمنام بوستان 22 بهمن همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گفته او این مقبره به عنوان کاری فاخر در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست و بیان کرد: پیش از آن نیز شاهد رونمایی از مقبره شهدای بوستان شقایق به عنوان یادبودی ماندگار برای دو شهید گمنام آرمیده در این بوستان بوده ایم.

در ادامه این مراسم ضمن سخنرانی سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت تقدیر شد. علاوه براین اجرای گروه سرود، طرح پرسش درخصوص دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و اهدای محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

(0) نظر
برچسب ها :
«شورای راهبردی بانوان» در حوزه حمل‌ونقل شهری




برای شناسایی توانمندی‌های مدیریتی زنان و افزایش سهم آنان از پست‌های مدیریتی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، «شورای راهبردی بانوان» تشکیل‌ می‌شود.
سید مناف هاشمی در نشست تجلیل از بانوان شاغل در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه با وجود نقش تعیین‌کننده بانوان در برهه‌های مختلف تاریخی، در اعطای پست‌های مدیریتی به آنان ضعیف عمل شده است، دستور تشکیل «شورای راهبردی بانوان» در حوزه حمل ونقل و ترافیک را برای بررسی توانمندی‌های مدیریتی و افزایش سهم آنان از پست‌های مدیریتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر هاشمی در حضور بانوان مدیری که به نمایندگی از بانوان شاغل در شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه حمل‌ونقل در آیین بزرگداشت مقام زن حضور داشتند، تاکید کرد: «شناسایی ویژگی‌ها و شایستگی‌های بانوان شاغل در هر حوزه‌، از حقوقی است که این قشر پرتلاش و ارزشمند بر ذمه مدیران دارند. از سوی دیگر، بانوان شاغل نیز باید بیش از پیش برای نشان دادن
شایستگی خود تلاش کنند؛ چراکه آنان علاوه بر وظایف شغلی، وظیفه مهم رسیدگی به خانواده و تربیت فرزندان را هم برعهده دارند.»

هاشمی با تاکید بر این‌که باید تابوی ذهنی مردانه بودن حوزه حمل ونقل و ترافیک را بشکنیم، از مدیران مجموعه حمل ونقل خواست ضمن قدردانی از زنان تلاشگر و متخصص، مباحث و مشکلات آنان را بشنوند و در اعطای پست‌های مدیریتی به آنان پیشقدم باشند.

معاون شهردار تهران، تبیین نقش  زنان در دوران مختلف تاریخی از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: «مادران ایرانی در دوران دفاع مقدس با گذشت از جان بهترین فرزندان زمانه، نقش خود را به زیبایی ایفا و ثابت کردند که در انجام کارهای خطیر و سخت همپای مردان عمل می‌کنند.»

وی گفت: «بانوان ما پس از جنگ نیز گاهی در پست‌های مدیریتی بسیار موفق عمل کردند و وظیفه ما این است مسیری را که حضرت امام(ره) برای انقلاب وارزشگذاری به بانوان ترسیم کرده بودند، به درستی بشناسیم و در همان مسیر صحیح گام برداریم."
(0) نظر
برچسب ها :
کلنگ احداث مرکز محله عمو عباس در منطقه 20 به زمین خورد

کلنگ احداث مرکز محله عمو عباس با هدف باززنده سازی فضای رها شده شهری در محله نفرآباد با حضور جمعی از مسئولان به زمین خورد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، ساخت مرکز محله عمو عباس واقع در محله نفرآباد و هاشم آباد (منطقه ۲۰ تهران) با حضور سید علی یزدی خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی؛ محمد سالاری، حسن خلیل آبادی و احمد مسجد جامعی اعضای شورای اسلامی شهر تهران؛ عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛ فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ و جمعی دیگران از مدیران و مسئولان به زمین خورد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم، با اشاره به قدمت ۴۰۰ ساله محله نفرآباد، گفت: این محله در دهه ۸۰ دچار رهاشدگی و بلاتکلیفی شده بود. مجموعه تملکات در این محله به جای اینکه مسئله اصلی و مشکل محله را حل کند، سبب رهاشدگی محله نفرآباد شد.
علی اکبری با بیان این که طرح موضعی محله نفرآباد با استفاده از اصول و ویژگی‌های معماری اسلامی-ایرانی در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت، یادآور شد: این طرح پس از یک سال در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.
به گفته مدیرعامل سازمان ‌نوسازی شهرداری تهران؛ یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم، خروج محله از فریز و تعیین تکلیف املاک بود.
علی اکبری درباره بازآفرینی محله نفرآباد توضیح داد: در طرحی که برای محله تهیه شده، مجموعه‌ای از پروژه‌ها پیش بینی شده که می‌توانند نقش محرک توسعه‌ای را داشته باشند و همچنین شروعی برای بازآفرینی و باز زنده‌سازی هویت تاریخی محله باشند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره چگونگی تعیین نام این پاتوق، گفت: این فضا با مساحت ۵۶۰ متر مربع، هیئتی به نام عمو عباس بوده که پس از تملک و فریز به پاتوقی برای گردهمنشینی اهالی محله تبدیل شد. تلاش شد طرحی تهیه شود که حداقل‌ترین مداخلات در آن فضا صورت گیرد و به نوعی ساماندهی فضای رها شده شهری باشد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان بیان کرد: امیدواریم که پاتوقی جذاب برای محله نفرآباد ایجاد شود. به اهالی محل قول می‌دهیم که حداکثر تا پایان خرداد ۱۴۰۰ این پاتوق ساخته شود.
(0) نظر
برچسب ها :
X