خبرگزاري ايرانيان
رونمایی از نمایشگاه عکس سردار دل‌ها در ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج)


به مناسبت اولین سالگرد سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی از  نمایشگاه عکس سردار دلها در ایوان انتظار میدان حضرت ولی عصر (عج)رونمایی شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه  فرنوش نوبخت در  مراسم افتتاح نمایشگاه سردار دلها که با حضور معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز شنبه ۱۳دی ماه۹۹ برگزار شد ضمن گرامیداشت اولین سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت:شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه علاوه بر وظیفه خدمت رسانی به شهروندان وظیفه خود می دانیم که در مناسبت ها و وقایع مهم با اجرای  برنامه ها و یادمان ها و همچنین برگزاری نمایشگاه های عکس یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم و برای  شهروندان و مسافران نیز این مناسبت ها را مرور کنیم.
 مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت بهره برداری متروی تهران، نمایشگاه عکس رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) را برگزار کرد و همانند گذشته در مناسبت های مختلف رویدادهای بزرگ و تاریخی کشور را به سمع و نظر شهروندان می رساند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این ویژه برنامه ها با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برگزار می شود و در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شرکت بهره برداری مترو این افتخار را دارد که با این ویژه برنامه و گالری عکس در خدمت شهروندان و مسافران باشد.
در ادامه سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  گفت: در طی یک سال گذشته برنامه ها و مراسم های زیادی برای سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اما سوالی که ممکن است ذهن همه ما را به خود درگیر کند این است که چگونه سردار حاج قاسم سلیمانی که یک فرمانده نظامی در نبرد اسلام علیه کفر بود تبدیل به سردار دلها شد و این لقب را به نام خود ثبت کرد. آیا تبلیغات جمهوری اسلامی بود که منجر به این اتفاق شد؟
وی افزود: به باور من رمز این نکته را حضرت امیر المومنین علی (ع)در بیان خود می فرماید هرکس رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند خداوند رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند و این رمز مهر مردم به سردار دلها ست.
اوحدی ادامه داد: وقتی در مراسم های سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت میکنیم باید به این نکته توجه کنیم که او یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود سردار سلیمانی نماد، تجلی و عصاره همه فرماندهان جنگ بود شجاعت او بود که یک تنه در برابر داعش که به سمت بغداد می‌آمد ایستاد و حشدالشعبی را سازماندهی کرد.

همچنین اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید گفت: این نمایشگاه محصول جشنواره ای است که از زمان تشییع  سردار از بغداد توسط هنرمندان و عکاسان به تصویر کشید شد تا شوکت همراهی که مردم برای بدرقه این سردار رشید عرض ادب نمودند را به تصویر بکشد.
وی تصریح کرد :‌سه هزار عکس  به دبیرخانه این نمایشگاه  ارسال شد که از میان آنها ۷۰ اثر  برتر برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شدند و علاوه بر این عکسها ۴۰ اثر گرافیکی نیز به نمایش درآمده است.
یار نسب افزود: امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه ها گوشه ای از حماسه سردار سلیمانی و ملت شریف ایران را به تصویر کشیده باشیم.
همچنین سید مجتبی تقوی نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس سردار دل‌ها اولین نمایشگاهی است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایوان انتظار میدان حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد گفت: در کنار این نمایشگاه ۸ گالری متفاوت در متروی تهران اکران شد.
وی با اشاره به اینکه شاخص ترین این نمایشگاه ها با نام عقیق سلیمانی است که عقیق دست سردار در دست اقشار مختلف قرار گرفته است تا این پیام را به جهانیان برساند که راه و روش و منش شهید سلیمانی ادامه دارد در کنار این مجموعه نمایشگاه از مراسم تشیع سردار توسط هنرمندان به صورت سیاه قلم در ایستگاه امام خمینی(ره) و ایوان انتظار در معرض دیده مسافران قرار گرفته است
وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری بنیاد شهید کارهای مشترک بیشتری انجام شود.
در پایان مراسم با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل  شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه  از  نمایشگاه سردار دل ها رونمایی و  بخشهای مختلف آن بازدید به عمل آمد.
(0) نظر
برچسب ها :
پیام مدیرعامل بانک ملت به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی


مدیرعاملبانک ملت در پیامی، سالروز شهادت سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد که راه آن رادمرد جان برکف در حفظ آرمان های مقدس اسلام و شان و کرامت مسلمانان، همواره پررهرو باشد.
بهگزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در این پیام تاکید کرده استکه بی گمان، مجاهدت و تلاش وصف ناپذیر سردار دل ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی در راه دفاع از اسلام و مقدسات اسلامی و پاسداری از حرمین شریفین، هرگز از ذهن و خاطره مردم قدرشناس ایران اسلامی، زدوده نخواهد شد.
(0) نظر
برچسب ها :
بهره برداری از آزاد راه تبریز - سهند با مشارکت بانک ملت


آزاد راه تبریز - سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی و با مشارکت بانک ملت به بهره برداری رسید.
بهگزارش روابط عمومی بانک ملت، آزاد راه تبریز به شهر جدید سهند، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، حسین پالیک مدیر شعب استان آذربایجان شرقی، بهرام قربانزاده معاون اعتباری و جمعی از مقامات محلی به صورت رسمی گشایش یافت.
اینآزاد راه که به طول 20 کیلومتر و با مشارکت بانک ملت آماده بهره برداری شده است، زمان طی مسیر بین این دو شهر را حدود 10 دقیقه کاهش می دهد.
باافتتاح این طرح ضمن ایجاد دسترسی آسان برای اهالی شهر سهند، سالیانه با کاهش مصرف تقریبی 6 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت ،آلاینده های زیست محیطی به طور محسوسی کاهش می یابد.
دکترپورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این پروژه، حمایت و مشارکت بانک ملت در این طرح را ارزشمند خواند و از زحمات دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و حسین پالیک مدیر شعب استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.
(0) نظر
برچسب ها :
دیوارنگاره «سردار دلها» در منطقه 5 رونمایی شد



 

محمود کلهری شهردار منطقه 5 از رونمایی از دیوارنگاره «سردار دلها» با حضور جمعی از دوستداران شهید خبر داد و افزود: یاد و خاطره شهدای عزیز و مکتب و گفتمان شهید سلیمانی همواره در زندگی ما جاری وساری است و امیدواریم این دیوارنگاره که در سالروز عروج ایشان رونمایی شد، عرض ارادتی به محضر شهدا باشد و همواره رهرو راه شهیدان گرانقدر باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، روز گذشته(جمعه 12دیماه) و با حضور مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، دکتر محمدسالاری و دکتر مجید فراهانی اعضای شورای شهر تهران ، دکتر برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و محمود کلهری شهردار منطقه5 به همراه جمعی از اصحاب رسانه از دیوارنگاره شهید سلیمانی رونمایی شد.

 

*تاکید بر ترویج مکتب سردار شهید سلیمانی

شهردار منطقه5 در مراسم رونمایی از دیوار نگاره سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: مکتب سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری است و امروز گسترش و ترویج فرهنگ و مکتب این سردار شهید مطالبه مردم و نیاز جامعه است.

محمود کلهری با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی درباره گرامیداشت گفتمان شهید افزود: مدیریت شهری نیز همسو با این نیاز حرکت کرده و اکنون اتفاقات ارزشمندی در تمام شهر برای بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه5 با تاکید بر اهمیت تلاش برای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: امیدواریم با اینگونه اقدامات و به تصویر کشیدن مشارکت و حضور حداکثری مردم جلوه هایی از حضور و اتکای دوسویه مردم و نظام اسلامی ، هرچه بیشتر شاهد سربلندی و عزت کشور عزیزمان باشیم. استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از هر راهی وارد شده است و دشمنان پس از ترور شهید سلیمانی اقدام به گسترش تحریمهای غذایی و دارویی علیه ایران کردند.

وی با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده خاطرنشان کرد: دشمن برای جلوگیری از پیشرفتهای علمی کشورمان اقدام به ترور شهید محسن فخری زاده کرد.

(0) نظر
برچسب ها :
رکابزنی شبانه مدیران شهری منطقه17 در لحظه عروج شهید سلیمانی




داود لطفی شهردار منطقه 17 تهران با اشاره به اجرای برنامه های مختلف برای برای گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: مهمترین برنامه معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 17 برای بزرگداشت یاد آن شهید والا مقام برنامه ای تحت عنوان "به وقت حاج قاسم" بود که همزمان با لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و در آن مدیران شهری و جمعی از علاقه مندان مکتب سلیمانی، مسیر میدان شهدای مدافع حرم تا مقبره الشهدای بوستان ابوذر را رکاب زدند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 17، داود لطفی شهردار منطقه 17 با اشاره به جزئیات برنامه های ویژه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: مهمترین برنامه "به وقت حاج قاسم" به گرمیداشت لحظه شهادت آن شهید بزرگوار می پردازد. ساعت 1.20 بامداد 13 دی سال گذشته بود که حاج قاسم به شهادت رسید و ما با عنوان لحظه عروج در همان لحظه با قرائت قران و دعا یاد سردار رشید اسلام را گرامی داشتیم.
لطفی با بیان اینکه این برنامه با رکابزنی آغاز شد اذعان داشت: معاونین و شهرداران نواحی و دبیران شورایای با همراهی پایگاه های بسیج در قالب گروهی 35 نفره دوچرخه سوار از میدان شهدای مدافع حرم تا ورودی مقبره الشهدا را رکاب زده و سپس در کنار مقبره شهدا شاهد برگزاری مراسمی بودیم که جمع کثیری از مردم منطقه نیز در آن شرکت داشتند و سپس برنامه لحظه عروج اجرا شد.
شهردار منطقه 17 به برنامه های دیگر برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: ایستگاه فرهنگی در میدان ابوذر با پخش سرودهای انقلابی،توزیع پوستر سردار سلیمانی و وصیت نامه آن شهید و همچنین انتشار و توزیع بیش از 10 هزار کارت پستال با مضامین سردار سلیمانی از دیگر برنامه ها بود.
لطفی به برگزاری نمایشگاه "مرد میدان" در نقاط مختلف منطقه 17 اشاره کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه از حیاط شهرداری منطقه 17 آغاز شده و قرار است در چند نقطه دیگر منطقه مانند صحن امامزاده حسن(ع)، مقبره الشهدا و... ادامه داشته باشد.
وی یکی از برنامه های ویژه معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 17 برای بزرگداشت سردار سلیمانی را ایستگاه فرهنگی خودرو نویسی بر شمرد و گفت: با همکاری سپاه ناجیه حبیب ابن مظاهر(ع) شاهد چاپ تصاویر و دلنوشته هایی با مضمون حاج قاسم سلیمانی روی شیشه های ماشین های افرارد داوطلب در میدان زکات بودیم.
لطفی با بیان اینکه فردا یک کارگاه نقاشی با موضوع حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود گفت: در این کارگاه هنری (ورک شاپ) چند نقاش حرفه ای و آماتور در بوستان بهاران تصور آن شهید بزگوار را نقاشی خواهند کرد و چند دانش آموز نیز در کنار آنها تصاویر آن شهید را رنگ آمیزی می کنند.
شهردای منطقه 17 برگزاری مسابقه با مضمون زندگی نامه و آرمان های حاج قاسم سلیمانی،برگزاری همایش پیاده روی با همکاری ادارات سلامت و بانوان منطقه 17 در بوستان بهاران و حرکت کاروان خودرویی در سطح منطقه با پخش سرودهای انقلابی را از دیگر برنامه های بزرگداشت آن شهید والا مقام بر شمرد و تاکید کرد: در سالگرد عروج ملکوتی حاج قاسم سلیمانی از سه شهید مدافع حرم منطقه 7 به نام های شهید یزدانی،شهید عطایی و شهید بیات با حضور در درب منزل به صورت کاروان خودرو و اجرای مداحی تقدیر شد.
گفتنی ست عصر امروز و همزمان با سالروز شهادت «مرد میدان» مراسم سوگواری با سخنرانی یکی از فرماندهان حشدالشعبی در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار می شود.
(0) نظر
برچسب ها :
کاهش تصادفات در آزادگان با مسدودسازی دسترسی های غیرضروری


شهردار منطقه 19 بر ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی بزرگراه آزادگان به منظور افزایش ایمنی این محور و کاهش تصادفات تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی عرض زیاد معبر کندروی بزرگراه آزادگان و وجود دسترسی های غیر مجاز در این معبر را  عامل مهمی در بروز تصادفات دانست و گفت: برهمین اساس اصلاح اتصالات بزرگراه آزادگان از محور شهید کاظمی تا آیت اله سعیدی در حال بررسی است و پیشنهاد بازنگری در این معبر نیز به سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ارائه شده است.
او خاطرنشان کرد: کاهش عرض کندرو و مسدودسازی دسترسی های متعدد در مسیر تأثیر قابل چشمگیری در ایمن سازی این محور مواصلاتی پرتردد خواهد داشت. ضمن اینکه برای ایمن سازی تردد عابرین پیاده طی هماهنگی های انجام شده با پلیس راهور آزادگان و طرح های پیشنهادی مقرر شده تا تعدادی از پهلوگاه ها در تندرو و کندروها مورد بررسی قرار گیرد که در همین راستا دو پهلوگاه تأیید و به منطقه ابلاغ شده است.
شهردار منطقه در ادامه از انتقال اتوبوس های انتهای خیابان پیروز به محوطه ورودی شهرداری ناحیه 3 به سمت شقایق خبر داد و گفت: با توجه به استقبال شورایاران از این طرح و تأیید اتوبوسرانی منطقه، بزودی اجرا خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: بررسی های لازم برای انتقال و جابجایی این اتوبوس ها که در دو خط میدان بهمن و مترو علی آباد خدمات رسانی می کنند صورت گرفته است و بزودی کانکس و سرپناه برای ایستگاه اتوبوس ها در نقطه جدید، ایجاد می شود.
(0) نظر
برچسب ها :
تفاهم نامه همکاری بین هتل های فرودگاهی امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب امضا شد


با حضور مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و مدیرعامل شرکت آریا زیگورات، تفاهم نامه همکاری بین شرکت نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات متولی هتل‌های بین المللی فرودگاهی امام خمینی ( ره) امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، به منظور فراهم نمودن امکانات رفاهی بیشتر برای شرکت‌کنندگان  در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب تفاهم همکاری دو جانبه در خصوص استفاده از امکانات رفاهی و اقامتی هتل‌های Novotel  و Ibis بین نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و هتل های بین المللی فرودگاه امام خمینی( ره) امضا شد.

محمدرئوف قادری، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه وجود فضای اقامتی و رفاهی یکی از ملزومات مهم در زمینه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی است، اظهار داشت: ایجاد فضای اقامتی و رفاهی برای مجریان، غرفه داران، مهمانان و بازدیدکنندگان نمایشگاهی که از سراسر کشور و یا خارج از کشور که در زمان برگزاری نمایشگاه ها در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب شرکت می کنند، از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با بیان اینکه هتل‌های فرودگاهی امام خمینی (ره) از امکانات بسیار خوبی برخوردار است، افزود: امکانات رفاهی و فضای اقامتی این هتلها با استانداردهای روز جهانی برابری می‌کند و می‌تواند در هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرآفتاب امکانات مناسبی را در اختیار بازدیدکنندگان و متقاضیان قرار دهد.

وی افزود: امید است که امضای این تفاهم نامه زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کند تا بتوان از این سرمایه های ملی به نحو مطلوب استفاده کرد.

در ادامه جلسه سمانه یوسفی مدیرعامل شرکت هتل های فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب از ظرفیت‌های بسیار مناسب اقتصادی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه و با معرفی شرکت نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، مجموعه هتل های بین المللی فرودگاهی امام خمینی ( ره) بر اساس تعرفه‌های اعلامی و با هزینه بسیار مناسب امکانات رفاهی و اقامتی موجود را در اختیار مجریان نمایشگاهی قرار می‌دهد.

یوسفی افزود: همچنین به منظور رفاه بیشتر، سرویس رایگان  بین نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و مجموعه هتل های بین المللی فرودگاهی امام خمینی ( ره) برقرار می‌‌شود.

گفتنی است هتلهای فرودگاهی امام خمینی(ره) نخستین گروه از هتل های بین المللی فرودگاهی کشور به شمار می رود که توسط گروه هتلداری اکور فرانسه ساخته شده است. این هتل‌ها در مجاورت ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی امام خمینی قرار دارد و با توجه به نزدیکی بعد مکانی و زمانی، می‌تواند خدمات بسیار مناسب اقامتی و رفاهی را در اختیار مجموعه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب قرار دهد.

(0) نظر
برچسب ها :
اجرای طرح به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار



علی‌محمد سعادتی از اجرای طرح به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در منطقه 12 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی ضمن اعلام این خبر گفت: منطقه 12، ارزیابی، بررسی و پایش شرایط فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی 1513 زن سرپرست خانوار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر تحقق شعار تهران شهری برای همه افزود: توجه به نیازهای تک‌تک شهروندان از دغدغه‌های مدیریت شهری است که از این نظر، برنامه‌ریزی گسترده و همه‌جانبه برای گروه‌های مختلف زنان به عنوان نیمی از جمعیت شهر و با توجه به تعدد نقش‌هایی که در خانواده و جامعه به عهده دارند، حائز اهمیت است.

شهردار قلب طهران، در مورد به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در این منطقه توضیح داد: با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، مددکاران و مشاوران متخصص، این بانک اطلاعاتی به امید خدا طی یک بازه زمانی3 ماهه به‌روزرسانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از انجام چنین طرح‌هایی در بررسی چالش‌ها، موانع و راهبردهای مورد نیاز برای حمایت از زنان سرپرست خانوار یادآور شد: افزایش حمایت‌ها از این قشر زنان که توسط همه آحاد جامعه ما به عنوان جامعه‌ای ایرانی-اسلامی باید صورت گیرد، از این جنبه ضروری است که نتایج مطلوب آن، نه فقط برای خود آنان که در همه سطوح و اقشار جامعه، به‌ویژه برای نسل آینده احساس خواهد شد.

گفتنی است به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار که به همت اداره امور بانوان منطقه 12 صورت می‌گیرد اهدافی از قبیل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان سرپرست خانوار، به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تدوین برنامه توانمندسازی فردی آنان و ارتقای سازگاری، تاب‌آوری و کیفیت زندگی خانواده‌هایشان را دنبال می‌کند./خبر طهرون
(0) نظر
برچسب ها :
خط شکنی نسل جدید فناوری های نوظهور در بازار پول و سرمایه



گزارش‌های جهانی از سرازیرشدن سرمایه‌ها به سمت فین‌تک‌ها به خصوص در حوزه خدمات مالی خبر می‌دهد. بر اساس آماری که کورش پرویزیان رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرده« حدود 20 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته در سال 2020 از کانال فناوری اطلاعات تحقق پیدا کردهاین در حالی است که در ایران با وجود فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای رشد این پدیده نوظهور، این نسبت بسیار اندک می باشد.

وی که در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی سخن می گفت، ادامه داد: به کار گیری فناوری های نو ظهور در صنعت بانکداری ، بازار پول و سرمایه و ارز موضوعی است که نمی توان به راحتیاز کنار آن گذشت و توجه و تمرکز زیادی از سوی فعالین این حوزه، عالی الخصوص بانک ها، فعالین بازار سرمایه، نهاده مرتبط و حتی بنگاه ها را می طلبد.وی در ادامه افزود: آنچه برای فعالان سیتم بانکی و بازار سرمایه ضررویبه نظر می رسد کسب آمادگی لازم برای بهره گیری از تحولات فناوری های نوظهور در صنعت پولی و مالی است.آمادگی می تواند از تعدیل موانع قانونی پیاده سازی تکنولوژی ها تا ایجاد انگیزه و آموزش کارکنان و به روز رسانی زیر ساخت های مورد نیاز باشد.
رییس کانون بانک های خصوصی با بیان اینکه بانک ها برای کاهش هزینه های خود نیاز دارند تا به این پدیده نوظهور توجه ویژه ای داشته باشند گفت: بانک های کشور امروز به شدت نیاز دارند تا با تمرکز بر ظرفیت فناوری های اطلاعاتی، هزینه های خود را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهند و این موضوع می تواند از گذر فین تک ها عبور کند.وی افزود: در صنعت فناوری اطلاعات رشد فناوری های نوین مانند نسل جدید هوش مصنوعی، کلان داده و بلاکچین که مصادیق مختلف فناوری های نوظهور هستند در خدمات مالی تحولات ساختاری ویژه ای ایجاد کرده به طوری که روندهای آتی صنعتبانکداری با چنین کلید واژه هایی گره خورده است.
به گفته مدیرعامل بانک پارسیان ، در ایران به واسطه تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی، امکان دسترسی آسان و متعادل برای فعالین حوزه پولی و مالی به بازارها بین المللی وجود ندارد. بدون شک در چنین شرایطی استفاده از تکنولوژی جدید نظام مالی می تواند به عنوان خط شکن عمل کند.
پرویزیان ظرفیت های نظام بانکی در حوزه بانکداری نوین را مورد توجه قرار داد وافزود: اما متاسفانه ساختارهای مرسوم و مقررات متفاوتی که در این حوزهاعمال می شود کمتر به نهادهای اصلی اجازه ورود به این چرخه را می دهند . تنها راه باقی مانده در این شرایط تقویت فین تک ‌ها در عرصه مالی و کمک آنها برای مقابله با کمبودها و محدودیت اعمال شده از بیرون است .
مدیر عامل بانک پارسیان از لزوم تغییر برخی از قوانین در این حوزه خبر داد وافزود: سیاست گذاران بازار پول و سرمایه به خوبی به اهمیت این مساله اشرافداشته و در تلاش هستند که محدودیت بیرونی را به نوعی جبران کنند . با این وجود برای بروز و ظهور فعالین فین تک ها راه طولانی را در پیش داریم .
وی که امیدوار است ظرفیت های ایجاد شده در حوزه فین تک ها به کمک بازار پولو سرمایه بیاید، ادامه داد: در بانکداری خصوصی و حتی بانکداری دولتی سرمایه گذاری نسبتا خوبی در حال انجام است. به طوری که در حوزه پرداخت تقریبا از ظرفیت‌های بومی بسیار خوبی استفاده می شود و تقریبا کمبودی در آنوجود ندارد . البته در برخی از حوزه ها و چرخه های مهم نظام پولی و مالی کارهای نکرده بسیاری وجود دارد و باید برای پیشبرد سریع تر آنها باید فعالیت بیشتری کرد.

تاثیر مخرب محدودیت مقرارتی روی توسعه فین تک ها
این فعال نظام بانکی در ادامه سخنان خودگریزی هم به محدودیت های مقرراتی زد و گفت : مقررات موجود در این بخش نیازمند یک بازنگری دقیق است تا ظرفیت های فین تک ها در نظام مالی و بازار سرمایه شکل گیرد. به عنوان مثال در قوانین و تصمیم‌سازی های مربوط به حوزه رمز ارز ها نیازمند تغییراتی است و بهتر است کمی از سخت گیری هایی که در این حوزه وجود دارد را تعدیل کنیم .
وی کاهش بروکراسی های اداری و شکستن محدودیت های زمانی و جغرافیایی، کاهش هزینه ها در عین حفظ کیفیت و افزایش سرویس های مالی و توانایی هوشمندانه درارزیابی خطرها و ریسک های احتمالی را از جمله مهمترین آثار بکارگیری فین تک در حوزه پرداخت برشمرد و ادامه داد در فضای تحریمی و فضای سخت موجود استفاده از رمز ارزها و توسعه آن خیلی می تواند به وضعیت اقتصادی و مراوداتتجاری کمک کند .
رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حرکت به سمت استفاده از فین تک ها یک حرکت گریز ناپذیر است، ادامه داد : بله این گفته درست بوده و ما خود نیز آن را قبول داریم اما باید سطحی از حق انتخاب را باتوجه به زیر ساختهای موجود و حضور تحریم های ظالمانه و متعاقباً جنگ اقتصادی در نظر داشت چرا که اگر انتخاب درستی داشته باشیم می تواند جایگاه خود را بهبود ببخشیم .
محدودیت های سیاستی دست بانک ها را در ارائه برخی خدمات بست
کورش پرویزیان همچنین در ادامه با اشارهبه اینکه برخی از مشکلات موجود نظام بانکی مربوط به بانک ها نیست ، ادامه داد : به عنوان مثال برخی از محدودیت های سیاستی در حوزه پهنای باند وجود دارد که اجازه ارائه برخی از خدمات را به ما نمی دهد . حتی در برخی موارد تکنولوژی لازم را داریم اما به واسطه محدودیت های موجود کشور نمی توانیم ازآن استفاده کنیم.
پرویزیان همچنین در باره رتبه ریسک ایران گفت : در اوایل دولت یازدهم و دوازدهم ریسک کشور به 5 رسیده بود در حال حرکت به سمت 4 بودیم . اما حالا رتبه ریسک پذیری ایران به عدد 7 رسیده که بسیار بالاست .
(0) نظر
برچسب ها :
سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار تهران برگزار شد

سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار تهران و رئیس ستاد و با حضور اعضاء ستاد بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و سایر اعضاء ستاد بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این جلسه گزارشی از جلسات برگزار شده، مصوبات و اهم اقدامات انجام شده در کمیته های ذیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در حوزه های خدمات، زیرساخت، حقوقی- ملکی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه ریزی از مهرماه سال 1397 تاکنون ارائه شد.
کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به فعال شدن ساختار ستاد بازآفرینی تهران طی دو سال گذشته، گفت: در این مدت مجموعه متنوعی از اقدامات صورت گرفته و دستاوردهایی حاصل شده که مرهون تلاش ها و همکاری های همه دستگاه های عضو ستاد است.  
وی با اشاره به این که یکی از مصوبات کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی، تقدیر از دستگاه هایی است که همکاری های بیشتر و سازنده تری در برنامه های ستاد داشته اند، اظهار کرد: در ارزیابی هایی که از سوی دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران انجام شد، اقدامات 3 دستگاه و 3 منطقه مؤثرتر و کارآمدتر تشخیص داده شد و تقدیرنامه هایی از طرف شهردار تهران به پاس قدردانی آماده شده است.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران از آقایان رامشی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران؛ بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ محمدی، شهردار منطقه 15؛ پور نصر، شهردار منطقه 16 و کلهری، شهردار سابق منطقه 17 تقدیر کرد.
علی اکبری ضمن مرور برنامه های مصوب اجرایی کمیته های ذیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در سال 1400، به تشریح پیشنهادات و درخواست ها جهت تحقق برنامه های ستاد پرداخت و متذکر شد: طبق تبصره 2 ماده 5 آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی، سهم شهرداری ها و دولت در تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات فرسوده و ناکارآمد شهری پیش بینی و قید شده است که شهرداری مکلف به تأمین 30 درصد و دولت مکلف به تأمین 70 درصد از منابع لازم برای تحقق این خدمات در بودجه های سالیانه و تخصیص آن به دستگاه های متولی است.
وی گفت: در سال های 98 و 99 هزینه ای در حدود 350 میلیارد تومان از طرف شهرداری تهران برای تأمین خدمات و ارتقاء کیفیت زندگی در بافت های فرسوده پیش بینی شد و طبق برنامه های توسعه محله که برای اجرا در 160 محله دارای بافت در سال های 1399 و 1400 تدوین شده، بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سهم دولت 370 میلیارد تومان خواهد شد که انتظار می رود دولت محترم اعتبارات لازم را تخصیص دهد تا دستگاه ها امکان تحقق و اجرای برنامه ها در سال جاری و آینده را داشته باشند.
علی اکبری با اشاره به ماده 20 آئین نامه اجرایی بازآفرینی برای تخفیف و تقسیط حق و هزینه انشعابات آب، برق و گاز در بافت های فرسوده، یادآور شد: متأسفانه با وجود گذشت 2 سال از تصویب این آئین نامه در هیأت وزیران هنوز امکان اجرایی شدن آن محقق نشده و درخواست از سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های نیرو و نفت این است که راهکاری را برای تحقق این موضوع در سال 1400 پیش بینی کنند تا متقاضیان ساخت و ساز در بافت های فرسوده بتوانند از این امکان استفاده کنند.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به تبصره 2 ماده 16 قانون مدیریت بحران مبنی بر پیش بینی و پرداخت مجموعه مشوق هایی برای مقاوم سازی املاک اشاره کرد و گفت: هم اکنون تسهیلات صرفاً برای تخریب و نوسازی اعطاء می شود و درخواست از وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به این که مطابق قانون امکان ارائه تسهیلات برای مقاوم سازی نیز فراهم شده، نسبتی از تسهیلات به عنوان تسهیلات مقاوم سازی به متقاضیان پرداخت شود.
علی اکبری در ادامه از بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد تا مطابق قانون مرمت و احیای بناهای ارزشمند تاریخی مصوب سال 98، سهمی را که برای تسهیلات مرتبط با مرمت پیش بینی شده است، برای مرمت ابینه تاریخی در نظر گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت کاهش هزینه های جانبی و بالاسری ساخت و ساز در بافت های فرسوده، عنوان کرد: یکی از این هزینه ها، هزینه های مربوط به خدمات مهندسی است که با گذشت یکسال از مصوبه اعمال تخفیف 50 درصد برای تعرفه های مربوط به طراحی، نظارت، کنترل نقشه و صدور شناسنامه فنی در شورای نظام مهندسی استان، هنوز امکان اجرای آن محقق نشده است، لذا از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخواست گردید تا امکان اجرای این مصوبه را فراهم نمایند که این امر در جلسه به تصویب رسید.  
معرفی و حضور قضات و برگزاری جلسات هیئت های تعیین تکلیف برای رسیدگی به املاک فاقد سند در بافت های فرسوده، جابجایی خطوط ریلی و کاهش حریم خطوط راه آهن، فراهم کردن امکان انتشار اوراق مشارکت مالی- اسلامی بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، تصویب برنامه اقدام مشترک در اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران در محله سیروس و اولویت بندی و ساماندهی اقدامات در این محله از جمله مباحث دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه هایی که بیشترین همکاری را با ستاد داشتند، به مشکلات مربوط به املاک اوقافی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر املاک دارای سند اوقافی و یا فضاهای بی دفاع شهری در زمین های اوقافی در بافت های فرسوده قرار گرفته اند و وقتی ما می خواهیم به سمت بهسازی یا مقاوم سازی پیش برویم، اداره اوقاف بهره بردار، صاحب سرقفلی و یا ساکنین را موظف به نوسازی املاکشان می داند که می بایست اقدام به نوسازی کنند و در برخی موارد حتی اجازه استحکام بخشی و مقاوم سازی را نیز نمی دهد.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران متذکر شد: املاک اوقافی مانع بزرگی در توسعه نوسازی بافت فرسوده است و چنانچه تفاهم لازم برای برطرف کردن و تعیین تکلیف این املاک صورت نگیرد، کارها روی زمین خواهد ماند.
نژاد بهرام با بیان این که بودجه استانی برای انجام بهسازی مکان هایی همچون مدارس بسیار محدود است و با تاخیر در اختیار مسئولان مربوطه قرار می گیرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود 1000 مدرسه فرسوده در شهر تهران وجود دارد که یک چهارم آن در بافت های فرسوده است و مسئله شتاب در نوسازی، مسئله ای جدی می باشد که هم عزم دولت و هم عزم شهرداری تهران را می طلبد، ضروری است در ارائه بودجه استانی هم از نظر میزان و هم از نظر تسریع در انجام کار اقدامات لازم صورت پذیرد.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به طرح جدید وزارت نیرو جهت خاموشی شهر تهران اشاره و از شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق درخواست کرد که این طرح در بافت های فرسوده به دلیل تنگ و تاریک بودن کوچه ها و محدودیت های موجود، برای حفظ امنیت در محلات و معابر نفوذناپذیر بافت های فرسوده اجرایی نشود تا موضوع امنیت شهروندان در این بافت ها با چالش همراه نشود.
(0) نظر
برچسب ها :
X