خبرگزاري ايرانيان
سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار تهران برگزار شد

سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار تهران و رئیس ستاد و با حضور اعضاء ستاد بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و سایر اعضاء ستاد بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این جلسه گزارشی از جلسات برگزار شده، مصوبات و اهم اقدامات انجام شده در کمیته های ذیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در حوزه های خدمات، زیرساخت، حقوقی- ملکی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه ریزی از مهرماه سال 1397 تاکنون ارائه شد.
کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به فعال شدن ساختار ستاد بازآفرینی تهران طی دو سال گذشته، گفت: در این مدت مجموعه متنوعی از اقدامات صورت گرفته و دستاوردهایی حاصل شده که مرهون تلاش ها و همکاری های همه دستگاه های عضو ستاد است.  
وی با اشاره به این که یکی از مصوبات کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی، تقدیر از دستگاه هایی است که همکاری های بیشتر و سازنده تری در برنامه های ستاد داشته اند، اظهار کرد: در ارزیابی هایی که از سوی دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران انجام شد، اقدامات 3 دستگاه و 3 منطقه مؤثرتر و کارآمدتر تشخیص داده شد و تقدیرنامه هایی از طرف شهردار تهران به پاس قدردانی آماده شده است.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران از آقایان رامشی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران؛ بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ محمدی، شهردار منطقه 15؛ پور نصر، شهردار منطقه 16 و کلهری، شهردار سابق منطقه 17 تقدیر کرد.
علی اکبری ضمن مرور برنامه های مصوب اجرایی کمیته های ذیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در سال 1400، به تشریح پیشنهادات و درخواست ها جهت تحقق برنامه های ستاد پرداخت و متذکر شد: طبق تبصره 2 ماده 5 آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی، سهم شهرداری ها و دولت در تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات فرسوده و ناکارآمد شهری پیش بینی و قید شده است که شهرداری مکلف به تأمین 30 درصد و دولت مکلف به تأمین 70 درصد از منابع لازم برای تحقق این خدمات در بودجه های سالیانه و تخصیص آن به دستگاه های متولی است.
وی گفت: در سال های 98 و 99 هزینه ای در حدود 350 میلیارد تومان از طرف شهرداری تهران برای تأمین خدمات و ارتقاء کیفیت زندگی در بافت های فرسوده پیش بینی شد و طبق برنامه های توسعه محله که برای اجرا در 160 محله دارای بافت در سال های 1399 و 1400 تدوین شده، بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سهم دولت 370 میلیارد تومان خواهد شد که انتظار می رود دولت محترم اعتبارات لازم را تخصیص دهد تا دستگاه ها امکان تحقق و اجرای برنامه ها در سال جاری و آینده را داشته باشند.
علی اکبری با اشاره به ماده 20 آئین نامه اجرایی بازآفرینی برای تخفیف و تقسیط حق و هزینه انشعابات آب، برق و گاز در بافت های فرسوده، یادآور شد: متأسفانه با وجود گذشت 2 سال از تصویب این آئین نامه در هیأت وزیران هنوز امکان اجرایی شدن آن محقق نشده و درخواست از سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های نیرو و نفت این است که راهکاری را برای تحقق این موضوع در سال 1400 پیش بینی کنند تا متقاضیان ساخت و ساز در بافت های فرسوده بتوانند از این امکان استفاده کنند.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به تبصره 2 ماده 16 قانون مدیریت بحران مبنی بر پیش بینی و پرداخت مجموعه مشوق هایی برای مقاوم سازی املاک اشاره کرد و گفت: هم اکنون تسهیلات صرفاً برای تخریب و نوسازی اعطاء می شود و درخواست از وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به این که مطابق قانون امکان ارائه تسهیلات برای مقاوم سازی نیز فراهم شده، نسبتی از تسهیلات به عنوان تسهیلات مقاوم سازی به متقاضیان پرداخت شود.
علی اکبری در ادامه از بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد تا مطابق قانون مرمت و احیای بناهای ارزشمند تاریخی مصوب سال 98، سهمی را که برای تسهیلات مرتبط با مرمت پیش بینی شده است، برای مرمت ابینه تاریخی در نظر گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت کاهش هزینه های جانبی و بالاسری ساخت و ساز در بافت های فرسوده، عنوان کرد: یکی از این هزینه ها، هزینه های مربوط به خدمات مهندسی است که با گذشت یکسال از مصوبه اعمال تخفیف 50 درصد برای تعرفه های مربوط به طراحی، نظارت، کنترل نقشه و صدور شناسنامه فنی در شورای نظام مهندسی استان، هنوز امکان اجرای آن محقق نشده است، لذا از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخواست گردید تا امکان اجرای این مصوبه را فراهم نمایند که این امر در جلسه به تصویب رسید.  
معرفی و حضور قضات و برگزاری جلسات هیئت های تعیین تکلیف برای رسیدگی به املاک فاقد سند در بافت های فرسوده، جابجایی خطوط ریلی و کاهش حریم خطوط راه آهن، فراهم کردن امکان انتشار اوراق مشارکت مالی- اسلامی بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، تصویب برنامه اقدام مشترک در اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران در محله سیروس و اولویت بندی و ساماندهی اقدامات در این محله از جمله مباحث دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه هایی که بیشترین همکاری را با ستاد داشتند، به مشکلات مربوط به املاک اوقافی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر املاک دارای سند اوقافی و یا فضاهای بی دفاع شهری در زمین های اوقافی در بافت های فرسوده قرار گرفته اند و وقتی ما می خواهیم به سمت بهسازی یا مقاوم سازی پیش برویم، اداره اوقاف بهره بردار، صاحب سرقفلی و یا ساکنین را موظف به نوسازی املاکشان می داند که می بایست اقدام به نوسازی کنند و در برخی موارد حتی اجازه استحکام بخشی و مقاوم سازی را نیز نمی دهد.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران متذکر شد: املاک اوقافی مانع بزرگی در توسعه نوسازی بافت فرسوده است و چنانچه تفاهم لازم برای برطرف کردن و تعیین تکلیف این املاک صورت نگیرد، کارها روی زمین خواهد ماند.
نژاد بهرام با بیان این که بودجه استانی برای انجام بهسازی مکان هایی همچون مدارس بسیار محدود است و با تاخیر در اختیار مسئولان مربوطه قرار می گیرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود 1000 مدرسه فرسوده در شهر تهران وجود دارد که یک چهارم آن در بافت های فرسوده است و مسئله شتاب در نوسازی، مسئله ای جدی می باشد که هم عزم دولت و هم عزم شهرداری تهران را می طلبد، ضروری است در ارائه بودجه استانی هم از نظر میزان و هم از نظر تسریع در انجام کار اقدامات لازم صورت پذیرد.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به طرح جدید وزارت نیرو جهت خاموشی شهر تهران اشاره و از شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق درخواست کرد که این طرح در بافت های فرسوده به دلیل تنگ و تاریک بودن کوچه ها و محدودیت های موجود، برای حفظ امنیت در محلات و معابر نفوذناپذیر بافت های فرسوده اجرایی نشود تا موضوع امنیت شهروندان در این بافت ها با چالش همراه نشود.
(0) نظر
برچسب ها :
کاهش فاصله بین مراکز تولید و عرضه در رونق اقتصادی شهر تاثیرگذار است



 فاصله بین مراکز تولید و عرضه ی کالاها باید کاهش یابد تا هزینه ها به حداقل برسد و  رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای شهروندان به وجود آید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته در محل نمایشگاه های بین المللی تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: در حمایت از تولید داخلی و همچنین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، وجود فضاهایی که بتوانند فاصله بین مراکز تولید و عرضه کالاها را کوتاه نمایند، سبب ساز رونق اقتصادی، پایین آمدن قیمت ها و ایجاد اشتغال برای شهروندان خواهد شد.

وی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را همکاران شهرداری در حرکت به سوی تغییر رویکرد از سرمایه گذاری در مسکن به توسعه گردشگری در منطقه یک دانست و آمادگی خود را در جهت گسترش فضاهای خدماتی و گردشگری در این منطقه اعلام کرد.

موسوی با توجه به شعار شهرداری منطقه یک در راستای توسعه فضاهای گردشگری و خدماتی از غرفه های مرتبط با این حوزه ها در نمایشگاه بازدید و با سرمایه گذاران علاقمند به گفتگو پرداخت.
(0) نظر
برچسب ها :
ویژه برنامه‌های "مرد میدان" در متروی تهران برگزار می‌شود

همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی(ره) ویژه برنامه‌های فرهنگی "مرد میدان"به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ به مناسبت سالگرد شهادت  سپهبد حاج قاسم سلیمانی(ره) ویژه برنامه "مرد میدان" در قالب پویش فرهنگی در متروی تهران برگزار می شود.

در این برنامه فرهنگی و هنری ده نفر از هنرمندان و متخصصان سیاه قلم تصویری از شهید سلیمانی را که هر کدام بیانگر ویژگی‌های مختلفی از ایشان می‌باشد را طراحی می‌کنند و در پایان تصویر پرتره شهید سلیمانی با گل آرایی تزیین می‌گردد و در معرض نمایش قرار می‌گیرد. 
ورک شاپ فرهنگی و هنری "سرباز ایران" از روز سه شنبه ۹ تا ۱۳ دی ماه ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
مسابقه فرهنگی و هنری سرباز ایران با موضوع و محوریت شهید سلیمانی بخش دیگری از این ویژه برنامه است که در سه قالب ‌ادبی (شعر، داستان کوتاه و دلنوشته)، تجسمی (نقاشی و عکس و پوستر) و تولیدات صوتی(پادکست رادیویی و دکلمه)  برگزار می‌شود که طی فراخوانی از علاقمندان به شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آمده است. 
مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه ۹۹ و اعلام برندگان و اهدای جوایز نیز ۲۲ بهمن ماه ۹۹ همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالگرد شهادت سردار دل ها خواهد بود.
فضاسازی محیطی در ایستگاه‌های متروی تهران نیز  به همین مناسبت و به منظور ایجاد فضای بصری مناسب با این ایام به وسیله طرح‌های گرافیکی و هنری فضاسازی در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود. در این بخش طرحی با عنوان "علم بر زمین نمی ماند" طراحی و آماده شده که در آن با استفاده نشان انگشتری شهید سلیمانی که در دست افراد مختلف جامعه نقش بسته است، پیام ادامه راه آنشهید والامقام را به شهروندان می‌رسانیم که این طرح در تمامی ایستگاه‌ها وداخل قطارهای مترو به نمایش گذاشته می‌شود. 
نمایشگاه‌های عکس و پوستر "علم بر زمین نمی‌ماند" نیز در گذرگاه‌های فرهنگیمترو مسافران را به تماشای این تصاویر دعوت می‌نماید. هم چنین طرح "مرد میدان" منقش به چهره شهید حاج قاسم سلیمانی در جلوی قطارهای مترو نصب می‌گردد. 
بخش دیگر این ویژه برنامه فعالیت‌های سمعی و بصری فتوکلیپ "عقیق سلیمانی" است که شامل تصاویری از مردم و دوستداران سرباز وطن، شهید حاج قاسم سلیمانیکه انگشتری آن شهید را در دست دارند و متن گفتاری از زبان مردم، در معرض تماشای مسافران شهر زیرزمینی قرار می‌گیرد. 
مسافران از طریق رادیو مترو نیز شنونده ویژه برنامه "سردار دلها" با موضوع معرفی شخصیت و بخشی از زندگی‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق بلندگوی ایستگاه های مترو باشند. 
گفتنی است ویژه برنامه "مرد میدان" با موضوع سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانیاز ۹ دی ماه ۹۹ و به مدت یک هفته در ایستگاه های متروی تهران برگزار می‌شود.

(0) نظر
برچسب ها :
پیام تبریک مدیرعامل بانک ملت در پی کسب رتبه های برتر بین المللی


مدیرعاملبانک ملت، با اشاره به گزارش اخیر نشریه بین المللی بنکر (The Banker) و معرفی این بانک به عنوان دومین بانک بزرگ جهان در وام دهی و ششمین بانک جهان از لحاظ رشد دارایی های منطبق با شریعت در سال 2020 این عملکرد را حاصل عملکرد حرفه ای و متعصبانه مدیران و کارکنان دانست و کسب این موفقیت را تبریک گفت.
بهگزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی بانک ملت اظهار داشت: درخشش یک بانک ایرانی در فهرست برترین بانک های اسلامی جهان غرور انگیز و مایه مباهات است و این موفقیت ها حاصل عملکرد حرفه ای و متعصبانه یکایک مدیران و کارکنان ارزشمند بانک ملت است.
مدیرعاملبانک ملت ادامه داد: قرار گرفتن در فهرست 10 بانک برتر اسلامی جهان از لحاظ رشد دارایی ها و جهش به رتبه دوم در میزان وام دهی براساس قوانین شریعت، یک افتخار بزرگ برای بانک ملت است و این موفقیت را به کارکنان، مشتریان و سهامداران این بانک بزرگ تبریک می گویم.
دکتربیگدلی افزود: نشریه بنکر در گزارش اخیر خود، به طور خاص به عملکرد بانک ملت اشاره کرده است و رشد 55.4 درصدی در دارایی های منبطق با شریعت در این بانک آن هم در شرایط تحریم اقتصادی را چشمگیر توصیف کرده است که این پاسخی به تحریم های ناجوانمردانه ای است که بر ملت شریف ایران تحمیل شده است.
مدیرعاملبانک ملت با اشاره به رویکرد حمایت حداکثری این بانک از بخش تولید واقعی، کسب جایگاه دوم جهانی در وام دهی منطبق با شریعت را در همین راستا و نتیجه این رویکرد توصیف کرد.
(0) نظر
برچسب ها :
نشریه بین المللی بَنکر: عملکرد چشمگیر بانک ملت در سال 2020 با وجود تحریم ها


نشریهبانکی بین المللی بنکر (The Banker) در جدیدترین گزارش درباره بانک داری اسلامی و منطبق با شریعت، بانک ملت را دومین بانک بزرگ جهان در وام دهی معرفی کرد و عملکرد این بانک در سال 2020 با وجود تحریم های اقتصادی را چشمگیر دانست.
بهگزارش روابط عمومی بانک ملت، نشریه تخصصی و بین المللی بَنکر در گزارش ماهنوامبر 2020، فهرستی از برترین بانک های جهان که فعالیت های منطبق با شریعت اسلام دارند ارایه کرد که نام بانک ملت نیز در این فهرست با رتبه هایی تحسین برانگیز به چشم می خورد.
بنکردر این گزارش، فهرستی از 10 بانک برتر اسلامی (با دارایی های بیش از 500 میلیون دلار) با بیشترین رشد دارایی در سال 2020 ارایه کرده است که بانک ملت با 55.38 درصد رشد، در رتبه ششم قرار دارد.
براین اساس بانک ملت رتبه نخست در میان بانک های ایرانی از لحاظ رشد دارایی هاست.
رشد55.38 درصدی دارایی های بانک ملت در حالی رقم خورده است که میانگین رشد دارایی بانک های اسلامی جهان در دوره مورد ارزیابی 8.2 درصد و میانگین رشد دارایی بانک های اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه MENA) 9.2 درصد است.
بانک ملت ایران دومین بانک بزرگ جهان از لحاظ وام دهی منطبق با شریعت
گزارشبنکر می افزاید، بانک ملت ایران با تحقق رشد 55.38 درصدی در دارایی های منطبق با شریعت، علیرغم تحریم های اقتصادی، عملکردی چشمگیر را رقم زده و بهدومین بانک بزرگ جهان از لحاظ وام دهی منطبق با شریعت تبدیل شده است.
بنکر میزان دارایی های منطبق با شریعت بانک ملت ایران را 82.3 میلیارد دلار اعلام کرده است.
براساس اعلام بنکر، مجموع دارایی های منبطق بر شریعت در دو کشور ایران و عربستان سعودی به عنوان کشورهای پیشگام در بانک داری اسلامی 400 میلیارد دلار است که از این عدد، 82.3 میلیارد دلار متعلق به بانک ملت است.
همچنین نرخ بازده دارایی های بانک ملت ایران، 4.6 درصد اعلام شده است.
براساساین گزارش، نشریه بین المللی بنکر (The Banker) یک موسسه مطبوعاتی تخصصی ودر حوزه مالی و  بانکی  است که با تهیه گزارش های مختلف مالی و بانکی به عنوان مرجعی معتبر در این زمینه شناخته می شود.
بنکر در سال 1926 میلادی در لندن و تحت مالکیت فایننشیال تایمز تاسیس شده است.
(0) نظر
برچسب ها :
شهید سلیمانی، مقیاس ملی، معنوی و دینی برای همگان است



علی‌محمد سعادتی در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در قلب طهران تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، مقیاس ملی، معنوی و دینی برای همگان است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، این جلسه با حضور علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، مسعود رکنی، فرمانده سپاه ناحیه امام خمینی (ره)، حسین عابدی‌فر، دبیر اجرایی ستاد سردار دل‌ها، ابراهیم درستی، نائب‌رئیس اتاق اصناف تهران، سیدرضا رستگار، هیأت‌رئیسه شورایاری منطقه و مدیران ارشد آتش‌نشانی، پلیس راهور و سرکلانتری هفتم در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 12 برگزار شد.
در این جلسه، سعادتی ضمن تسلیت به مناسبت قرارگیری در ایام فاطمیه، همچنین قدردانی از اعلام آمادگی همه‌جانبه آحاد مردم و دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه پرشورتر این مراسم گفت: امروز شاهد آن هستیم که همه با عشق و علاقه و معرفت، برای قدردانی از ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های این شهید بزرگوار آماده‌اند و این نشان از اخلاص عمل یک مجاهد فی‌سبیل‌الله و مرد الهی دارد که همه ما را در هر لباس و جایگاهی دلداده خویش ساخته است.
وی شهید سلیمانی را یک مقیاس ملی، معنوی و دینی خواند که متعلق به هیچ گروه و دسته و جناحی نیست و افزود: به همین دلیل همه مشتاق‌اند سهمی در این مراسم داشته باشند تا خاطره و راه و روش ایشان در ذهن نسل امروز و فردا و فرداها ماندگارتر شود.
شهردار قلب طهران با تأکید بر اهمیت تظاهرات عینی در آیین‌های اینچنینی بیان کرد: در درک و تبیین مجاهدت‌های صورت‌گرفته در یوم‌الله عاشورا نیز در کنار بیان معارف و اندیشه‌ها، عمل به شعائری نظیر انواع عزاداری‌ها و برپایی دستجات و سیاه‌پوش‌کردن شهرها ضروری است و به همین دلیل در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی باید توجه ویژه‌ای به ایجاد این تظاهرات عینی داشت تا بیشترین تأثیرگذاری مورد نظر را داشته باشد.
وی ضمن پیشنهاد تهیه رباتی برای گرفتن عکس یادگاری با عکس شهید سلیمانی برای قراردادن در فضای مجازی، یادآور شد: همه دوستان، به‌ویژه پایگاه بسیج منطقه و مجموعه فرهنگی‌ متمرکز روی این موضوع، بهتر است به‌آرامی اقدامات تعیین‌شده در این زمینه را آغاز کنند و فقط به چند روز اصلی درنظرگرفته‌شده برای این مراسم بسنده نکنند تا در این مدت از طریق سنجش بازخورد‌های مردمی فعالیت‌ها، اصلاحات و بازنگری‌های لازم برای بهترشدن برنامه‌ها صورت گیرد.
گفتنی است مراسم ستاد سردار دل‌ها با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ  ۱۳ تا ۱۶ دی‌ماه در میادین اصلی منطقه (بهارستان، خراسان، امام حسین (ع)، شهدا و شوش) در دو نوبت صبح ۷:۴۵ تا ۱۰ و بعد از ظهر ۱۵ تا ۱۷، بدون تجمع برگزار می‌شود که شامل پویش قهرمانان مقاومت، نصب بنر و چندین طاق نصرت برای بزرگداشت حاج قاسم و ایام فاطمیه (س) در سطح منطقه، توزیع چند هزار بسته کمک مؤمنانه حاج قاسم به نیازمندان، برپایی ایستگاه صلواتی برای توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، نصب بیش از 2 هزار بنر تیر برقی، برگزاری مسابقات مجازی، ختم قرآن، پخش نماهنگ‌ و پادکست‌ و... خواهد بود.
(0) نظر
برچسب ها :
بدون عنوان
  • ویژه برنامه‌های "مرد میدان" در متروی تهران برگزار می‌شود

    • همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی(ره) ویژه برنامه‌های فرهنگی "مرد میدان"به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

     

    به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ به مناسبت سالگرد شهادت  سپهبد حاج قاسم سلیمانی(ره) ویژه برنامه "مرد میدان" در قالب پویش فرهنگی در متروی تهران برگزار می شود.

    در این برنامه فرهنگی و هنری ده نفر از هنرمندان و متخصصان سیاه قلم تصویری از شهید سلیمانی را که هر کدام بیانگر ویژگی‌های مختلفی از ایشان می‌باشد را طراحی می‌کنند و در پایان تصویر پرتره شهید سلیمانی با گل آرایی تزیین می‌گردد و در معرض نمایش قرار می‌گیرد. 
    ورک شاپ فرهنگی و هنری "سرباز ایران" از روز سه شنبه ۹ تا ۱۳ دی ماه ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
    مسابقه فرهنگی و هنری سرباز ایران با موضوع و محوریت شهید سلیمانی بخش دیگری از این ویژه برنامه است که در سه قالب ‌ادبی (شعر، داستان کوتاه و دلنوشته)، تجسمی (نقاشی و عکس و پوستر) و تولیدات صوتی(پادکست رادیویی و دکلمه)  برگزار می‌شود که طی فراخوانی از علاقمندان به شرکت در این مسابقه دعوت به عمل آمده است. 
    مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه ۹۹ و اعلام برندگان و اهدای جوایز نیز ۲۲ بهمن ماه ۹۹ همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالگرد شهادت سردار دل ها خواهد بود.
    فضاسازی محیطی در ایستگاه‌های متروی تهران نیز  به همین مناسبت و به منظور ایجاد فضای بصری مناسب با این ایام به وسیله طرح‌های گرافیکی و هنری فضاسازی در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود. در این بخش طرحی با عنوان "علم بر زمین نمی ماند" طراحی و آماده شده که در آن با استفاده نشان انگشتری شهید سلیمانی که در دست افراد مختلف جامعه نقش بسته است، پیام ادامه راه آن شهید والامقام را به شهروندان می‌رسانیم که این طرح در تمامی ایستگاه‌ها و داخل قطارهای مترو به نمایش گذاشته می‌شود. 
    نمایشگاه‌های عکس و پوستر "علم بر زمین نمی‌ماند" نیز در گذرگاه‌های فرهنگی مترو مسافران را به تماشای این تصاویر دعوت می‌نماید. هم چنین طرح "مرد میدان" منقش به چهره شهید حاج قاسم سلیمانی در جلوی قطارهای مترو نصب می‌گردد. 
    بخش دیگر این ویژه برنامه فعالیت‌های سمعی و بصری فتوکلیپ "عقیق سلیمانی" است که شامل تصاویری از مردم و دوستداران سرباز وطن، شهید حاج قاسم سلیمانی که انگشتری آن شهید را در دست دارند و متن گفتاری از زبان مردم، در معرض تماشای مسافران شهر زیرزمینی قرار می‌گیرد. 
    مسافران از طریق رادیو مترو نیز شنونده ویژه برنامه "سردار دلها" با موضوع معرفی شخصیت و بخشی از زندگی‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق بلندگوی ایستگاه های مترو باشند. 
    گفتنی است ویژه برنامه "مرد میدان" با موضوع سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از ۹ دی ماه ۹۹ و به مدت یک هفته در ایستگاه های متروی تهران برگزار می‌شود

(0) نظر
برچسب ها :
خیابان ولی عصر (عج) در راه ثبت جهانی


به منظور ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج)، طرح احیای این خیابان در محدوده منطقه 11 حد فاصل چهارراه معز السلطان تا چهارراه امیر اکرم و چهارراه مولوی تقاطع مولوی _ ولی عصر (عج) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نشست بررسی موضوعات پیرامون ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) در محدوده منطقه 11 تهران با حضور شهردار منطقه 11 ، مدیر و عوامل پروژه ساماندهی خیابان ولی عصر (عج) و شهرداران نواحی و معاونین با اولویت اجرای طرح در مسیرهای چهارراه معزالسلطان تا پل امیر بهادر در محور خیابان ولی عصر(عج) برگزار شد.

در این نشست وحید قاسمی مدیر پروژه خیابان ولی عصر (عج)، ضمن ارائه طرح های اجرایی و پیشنهادات بررسی شده در محور این خیابان با هدف ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) که بخش قابل توجهی از آن در محدوده شهری منطقه 11 واقع شده است؛ به اولویت های الزام ثبت جهانی این خیابان اشاره کرد و گفت: خیابان ولی عصر (عج) با توجه به قدمت تاریخی و شهرتی که به عنوان بلندترین خیابان در خاورمیانه دارد؛ در مدیریت شهری و حفظ آن بسیار مورد توجه است.

قاسمی افزود: اولین فعالیت اجرایی پیشبرد اقدامات ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) در محدوده منطقه 11 آغاز شده است و در نظر داریم با نظام نامه ای که به امضای شهردار تهران رسیده؛ مشاغل خیابان ولی عصر (عج) را به عنوان اصالت محل و شغل برای ثبت ملی در نظر بگیریم.

او در ادامه یکی از مباحث مهم شهرداری تهران در سال 1400 را ارتقای خیابان ولی عصر (عج) عنوان کرد که مدیریت شهری در منطقه 11 نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

در ادامه این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه 11، ضمن اشاره به اقدامات اجرایی و مهم در حوزه بافت تاریخی این خیابان که در سال جاری انجام شده است؛ گفت: موضوع مهم در پیشبرد اجرایی طرح، یکدستی اقدامات بین چهار منطقه شهری است که در برگیرنده این خیابان هستند .

آبادیان ادامه داد: پس از انجام نامه نگاری های اداری در خصوص مباحث مطرح شده از جمله کف سازی و پروژه های آرام سازی فضاهای شهری این محور ، زیبا سازی و حفظ حریم سبز خیابان و سایر نکات یاد شده اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه 11 ضمن اشاره به همکاری این منطقه با سازمان زیبا سازی و تسهیلگری تمامی موضوعات مطرح شده بیان کرد: : مانند ادوار گذشته که در احیا و اقدامات نگهداشت ابنیه و میراث ارزشمند تاریخی در تهران پیشرو بوده ایم ؛ این بار نیز علاوه بر طرح های مطرح شده، تقاطع مولوی را نیز داوطلبانه به طرح احیای خیابان ولی عصر (عج) اضافه می کنیم و با همکاری مجریان طرح ساماندهی خیابان ولی عصر (عج) و سایر سازمان های مشارکت کننده تا اردیبهشت ماه اقدامات به پایان خواهد رسید.

آبادیان حفظ ابنیه تاریخی از جمله خانه مینایی، نور پردازی موزه قرآن، اجرای طرح انضباط شهری در حد فاصل چهارراه جمهوری تا چهارراه ولی عصر (عج)، نورپردازی ساختمان تئاتر شهر، اقدامات حمایتی برای تئاتر های خصوصی در محور خیابان ولی عصر (عج) ، کاشت درخت چنار تازه و شناسایی درختان خشکیده  این محور را از جمله اقدامات مهم سال جاری در این خیابان بر شمرد
(0) نظر
برچسب ها :
امضای قرارداد ساخت کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان


قرارداد ساخت کارخانه دوم تولید کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان، با حضور مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس هیات عامل ایمیدرو امضا و مبادله شد.

دکترکورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان درمراسم امضای این قرارداد، با بیان اینکه سیاست بانک پارسیان همواره در جهت تحقق جهش تولید، تقویت اقتصاد مقاومتی، حمایت از فعالیت های مولد و اشتغال پایدار بوده است، گفت : محرومیت زدایی و توجه به مناطقی که از توسعه و پیشرفت کمتری برخوردار هستند از اولویت های بانک پارسیان است و این بانک توسعه مناطق مرزی وکم برخوردار از جمله سنگان را همواره مدنظر داشته و سرمایه گذاری در این طرح نیز در همین راستا انجام می شود.
مهندس وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم که با حضور سهامداران، ‌کارفرمایان و پیمانکار طرح برگزار شد، گفت: احداث دومین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان، گام مهمی در جهت کاهش محرومیت،‌ توسعه صنایع معدنی،‌ افزایش اشتغال و درآمدزایی در منطقه سنگان است.
وی با بیان اینکه این طرح زمینه سرعت گرفتن فعالیت های معدنی و مشارکت بخش خصوصی را فراهم می کند، ‌ادامه داد: اجرای این پروژه یکی از روش هایی است که به هدایت نقدینگی جامعه به سمت فعالیت های تولیدی و مولد کمک شایانی می کند.
پیش بینی راه اندازی زودتر از موعد
مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان نیز اظهار داشت: با اجرای این طرح کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان به ظرفیت تولید 2.4 میلیون تن ساخته خواهد شد. وی میزان سرمایه گذاری طرح را معادل 145 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: حدود 80 درصد طراحی کارخانه دوم، مشابه کارخانه نخست اپال پارسیان در سنگان است. به گفته سمیعی نژاد به سبب آماده بودن شرایط و مقدمات، بخشی از امور طرح انجام شده و پیش بینی می شود زودتر از موعد مقرر راه اندازی شود. طبق قرارداد طرح فوق در مدت 29 ماه ساخته خواهد شد.
نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن از مجتمع معدنی سنگان در سال 92 با ظرفیت تولید 2.6 میلیون تنی از سوی ایمیدرو راه اندازی و دو سال بعد به شرکت اپال پارسیان (وابسته به سرمایه گذاری بانک پارسیان) واگذار شد. اکنون کارخانه دوم با ظرفیت تولید 2.4 میلیون تن، با مشارکت 60درصدی سرمایه گذاری پارسیان و 40درصدی ایمیدرو در آستانه عملیات اجرایی قرار دارد.
(0) نظر
برچسب ها :
بهره مندی بیش از ٥٠ هزار دانش آموز جنوب شهر از آموزش های آنلاین شهروندی در سامانه شاد

شهردار منطقه ١٩ از تدارک کارگاه های آنلاین آموزش شهروندی برای بیش از ٥٠ هزار دانش آموز این منطقه در سامانه شاد خبر داد.
به گزارش راوابط عمومی شهرداری منطقه ١٩، علی توکلی با اشاره به برگزاری این کارگاه ها در راستای طرح حمایت از مدارس بیان کرد: طبق توافق صورت گرفته با آموزش و پرورش مقرر شده است تا از سامانه شاد به عنوان بستری برای اجرای برنامه های آموزشی شهرداری به صورت آنلاین و در قالب برگزاری کارگاه های آموزش شهروندی استفاده شود.
او در تشریح سرفصل های آموزشی کارگاه های آنلاین اعلام کرد: در این کارگاه ها مفاهیم مربوط به آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و مدیریت پسماند، زیست مسئولانه شهری، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و ایمنی و مدیریت بحران از طریق کارشناسان آموزشی شهرداری به صورت مجازی آموزش داده می شود.
به گفته توکلی طی برنامه ریزی های صورت گرفته هرماه ٢٥ کارگاه آموزشی با محوریت موضوعات عنوان شده برگزار خواهد شد.
شهردار منطقه با بیان اینکه در هر کارگاه  نزدیک به ٢٠٠ دانش آموز منطقه از آموزش ها بهره مند می شوند ادامه داد: آموزش ها براساس اولویت های اعلام شده از سوی مدارس و هماهنگی با آن ها در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برنامه ریزی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ٥٠ هزار دانش آموز در مدارس این منطقه تحصیل می کنند که طبق برنامه ریزی انجام شده همه آن ها به عنوان مخاطبین کارگاه های آنلاین شهروندی تحت آموزش قرار خواهند گرفت.
(0) نظر
برچسب ها :
پویش موتور سوار خوب را تا اردیبهشت 1400 دنبال کنید



شهرداری منطقه 11 با همکاری پلیس راهور اقدام به برگزاری پویش "موتور سوار خوب" با هدف تغییر رفتار شهروندی  و پرهیز از رفتارهای پرخطر ترافیکی در مرکز پایتخت  آغاز شد.

محمد جواد رشیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 با توجه به اجرای برنامه های مشارکتی  با معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه  و پلیس راهور با هدف تغییر رفتار شهروندی  و پرهیز از رفتارهای پرخطر ترافیکی در این پویش، گفت: شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی  را تحت تاثیر قرارداده است؛ با این وجود با استفاده از ظرفیت و بستر فضای مجازی محلات و مدارس در حال اجرای برنامه های پیش بینی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر هستیم .

رشیدی در تشریح برنامه های پیش بینی شده با معاونت حمل و نقل ترافیک و پلیس راهور منطقه با هدف خانواده محور اظهار داشت : برگزاری کارگاه های آنلاین با موضوع" مخاطرات عبور از پیاده رو و معابر" برای شهروندان ؛ برگزاری "جشنواره خلافی صفر" به منظور ترغیب موتور سواران برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،" مسابقه کاریکلماتور" با هدف نگارش متن نوشته به صورت عکس نوشته ، گرافیک و کاریکاتور ، راه اندازی "باشگاه موتور سواران خوب" با هدف ایجاد حس ارزشمندی و باورهای جدید در موتورسوارانی که به تازگی گواهینامه دریافت کرده اند، استفاده از شعار "  بدون کلاه ایمنی تعمیرات موتور شما انجام نمی شود" در مغازه ها ی تعمیرات موتور سیکلت با هدف ایجاد تلنگر و ارزش آفرینی استفاده از کلاه ایمنی با مشارکت صنف فروش و تعمیرگاه موتور سیکلت و دوچرخه در محدوده منطقه 11 همراه با اهداء جوایز ارزنده به آثار منتخب از برنامه های این جشنواره است.

وی در پایان اظهار داشت : کلیپی با محتوای  تغییر رفتار موتور سواران  با همکاری گروه سرود دانش آموزی آوای رضوان منطقه 11 در حال ساخت است که به محض اتمام این کلیپ در بستر فضای مجازی باز نشر داده می شود.



(0) نظر
برچسب ها :
X