خبرگزاري ايرانيان
حضور کودکان آینده‌ساز منطقه 12 گرمابخش سرمای زمستانی توچال



شهردار منطقه 12 از برگزاری کارگاه آموزشی برف و یخ ویژه کودکان کار دختر و پسر این منطقه در ایستگاه 5 توچال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: بازی‌های زمستانی شهر تهران با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان کار دختر و پسر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۸ و ۱۹ اسفندماه در ارتفاعات ایستگاه ۵ توچال از ساعت ٩ صبح تا ١٤ انجام شد.
سعادتی با تأکید بر اینکه یکی از مفاهیم «تهران شهری برای همه»، توجه به نسل‌های آینده‌ساز کشور است، گفت: این برنامه به منظور حمایت از کودکان کار و ارتقای روحیه نشاط و شادی این قشر از افراد جامعه و شهروندان محله‌های محروم و کم‌درآمد شهر تهران که با انواع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها روبه‌رو هستند، به اجرا درآمد.
وی افزود: ایجاد نشاط و سرگرمی برای کودکان امری ضروری است و این امر سبب پویایی و افزایش همدلی بین همه شهروندان در همه سنین می‌شود.
شهردار قلب طهران ضمن یادآوری این نکته که موضوع «ورزش برای همه»، نه یک شعار، بلکه یکی از پایه‌های برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران است، ادامه داد: مدیریت شهری از هر فرصتی برای حمایت از برنامه‌های این‌چنینی که در تحقق عدالت‌محوری و انسان‌محوری در سطح شهر مؤثرند، استقبال می‌کند.
این برنامه‌ به همت اداره تربیت بدنی منطقه 12 و با مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران به اجرا درآمد که طی آن برگزاری مسابقات تفریحی و ایجاد فضایی شاد با ساخت آدم برفی، پرتاب گلوله‌های برفی و بازی‌های بومی و محلی شامل طناب‌بازی، دال پلان، طناب‌کشی و... به صورت گروهی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و در نهایت از همه کودکان با بسته‌های میان‌وعده و غذای گرم پذیرایی شد.
(0) نظر
برچسب ها :
فراخوان مسابقه عکس و خاطره نویسی مترو


به منظور گرامیداشت بیست و دومین سال فعالیت و خدمات صادقانه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مسابقه عکس و خاطره نویسی با عنوان "روزی در مترو" با محوریت مسافران شهر زیرزمینی برگزار می‌شود.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه  این مسابقه به منظور ایجاد فضای خلاقانه و بانشاط و ثبت لحظات ماندگار از نگاه مسافران متروی تهران با عنوان ، مسابقه فرهنگی "روزی در مترو" در دو بخش عکس و خاطره نویسی برگزار می‌شود.
گفتنی است در بخش عکس مسافران می‌توانند لحظه‌های خاطره‌انگیز خود در متروی تهران را به وسیله گوشی همراه، در حجم حداکثر ۱۰ مگابایت و بدون رتوش ارسال کنند.
همچنین علاقمندان به خاطره نویسی می‌توانند اثر خود را به صورت داستان کوتاه یا خاطره در حداکثر دو صفحه A4  و با فونت بی نازنین ۱۴ ارسال نمایند.
لازم به توضیح است در هر بخش به نفر اول ۵۰ میلیون، نفر دوم ۳۰‌ میلیون، نفر سوم ۲۰ میلیون و به هشت برگزیده نیز ۵ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌گردد.
علاقمندان به شرکت در مسابقه  "روزی در مترو" می توانند تصاویر و دلنوشته‌های خود را تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به نشانی الکترونیکی info@metroplus1.ir  ارسال نمایند.
(0) نظر
برچسب ها :
اجرای پویش سبزه ماندگار در منطقه2 پایتخت

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ از آغاز پویش سبزه ماندگار  و نهال به جای سبزه عید در سفره هفت سین نوروز 1400، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2 علی طهماسبی با اعلام این خبر گفت:این پویش با توجه به نزدیک شدن به سال نو به منظور ترویج فرهنگ‌ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدررفت سالانه میلیون‌ها لیتر آب و هزاران تن گندم، بذور خوراکی و غلات برای استفاده سبزه عید در سفره هفت سین راه‌اندازی شده است.

 وی افزود:جایگزینی نهال‌های زیبا به جای سبزه شب عید و کاشت این نهال‌ها در روز 13 فروردین به مناسبت روز طبیعت در دامان طبیعت از اهداف راه‌اندازی این پویش است.

طهماسبی ضمن دعوت از همه شهروندان برای پیوستن به این پویش گفت: راه‌اندازی این پویش گامی موثر در راستای صرفه‌جویی مصرف آب، جلوگیری از هدررفت گندم و غلات و کاهش آلودگی محیط زیست است.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ از اختصاص فضایی ویژه کاشت این نهال‌ها در روز طبیعت، در منطقه ۲خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه ۲ فضای ویژه‌ای برای کاشت نهال‌های سفره هفت سین شهروندان در یکی از بوستان‌های این منطقه در نظر گرفته است که به زودی این محل اطلاع رسانی می شود.
(0) نظر
برچسب ها :
نور افشانی و راه اندازی کارناوال های عید مبعث در منطقه 19


ویژه برنامه های گرامیداشت عید مبعث در جنوب شهر در قالب آذین بندی، نور افشانی و حرکت کارناوال های شادی تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی شهردار منطقه ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان را از اهداف راه اندازی کارناوال های عید مبعث خواند و افزود: در همین راستا کارناوال سه چرخه نوروزی امروز از ساعت15:30 لغایت 17 در محله شریعتی شمالی به حرکت در می آید.

ضمن اینکه به همین مناسبت عروسک های غول پیکر ،فردا 21 اسفند از ساعت 15:30لغایت 17 در محله نعمت آباد به شادی و اجرای نمایش می پردازند.

او جلب مشارکت شهروندان برای آذین بندی و چراغانی محله ها را از دیگر فعالیت های عید مبعث خواند و افزود: در همین راستاکمپین "نور، شهر، امید "در قالب اجرای تبلیغات محیطی در محله ها و فضای مجازی  با تزیین فضای بیرونی ساختمان های مشرف به خیابان ها با استفاده از پرچم، ریسه، بادکنک وکاغذ رنگی تدارک دیده شده است.

توکلی با بیان اینکه برای آشنا کردن شهروندان با واقعه بزرگ رسالت رسول اکرم (ص)، مضامین مرتبط در فضای مجازی منتشر می شود خاطرنشان کرد: همزمان با عید مبعث کاروان خودرویی مجهز به سیستم صوتی به شکل آذین بندی شده برای پخش ادعیه و موسیقی در معابر پرتردد منطقه حرکت می کند.

(0) نظر
برچسب ها :
آماده باش کمیته ویژه صیانت از حریم در طرح نوروزی 1400


علیرضا صادقی سرپرست اداره کل حریم شهر تهران؛ از آماده باش نوروزی کمیته ویژه صیانت از حریم با هدف رصد و پایش هرچه بیشتر مناطق دارای حریم و جلوگیری از هرگونه عملیات ساختمانی غیر مجاز و تصرف و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در بازه زمانی 25 اسفند 1399 تا 16 فروردین 1400 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علیرضا صادقی سرپرست اداره کل حریم در این باره گفت: همواره صیانت از حریم به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران دارای اهمیت ویژه ای است، بدین منظور امسال هم وفق سنوات گذشته در طرح استقبال از بهار با ابلاغ دستور العملی از 25 اسفند جاری تا 16 فرودین 1400 هر گونه عملیات عمرانی در مناطق 11 گانه دارای حریم محدود می شود؛ وی تأکید کرد: این محدودیت برای تمامی فعالیت های عمرانی شامل ساخت و ساز، فنس کشی، تعمیرات و ... است، به گونه ای که شامل عملیات دارای پروانه ساخت هم می شود.
وی افزود: با توجه به قوانین ومقررات مرتبط با حریم شهر تهران از جمله تبصره ذیل ماده 2 قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، مناطق 11 گانه حریم شهر تهران موظف هستند با بهره گیری ازتمامی ظرفیت ها و امکانات و با استفاده از توان اجرایی و عملیاتی عوامل شهربان و حریم بان، نسبت به اجرای کامل این دستورالعمل اقدام کنند و به صورت منظم این اداره کل را از اقدامات خود مطلع سازند.
سرپرست اداره کل حریم گفت: به منظور اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل بازدیدهای مستمر توسط اینجانب، معاونین اداره کل حریم، مدیران ادارات نظارت و پهنه حریم در دستور کار می باشد، همچنین در صورت نیاز به جلوگیری یا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد سودجو، شهرداری با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفین برخورد میشود.
صادقی تأکید کرد: لازم به ذکر است به منظور صیانت هر چه بهتر از حریم شهر تهران، پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان تهرانی نیز فعال است تا شهروندان بتوانند با استفاده از سامانه 137 گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات را ارائه کنند. پس از اعلام گزارش های مردمی، همکاران سامانه 137 از طریق نواحی شهرداری موارد را پیگیری میکنند، تا گشت های عوامل حریم بان به سرعت وارد عمل شوند.
وی با بیان اینکه ایام نوروز جزء زمان هایی است که افراد سودجو  با فرصت طلبی از تعطیلات پیش رو بیشتر درصدد تعرض به حریم و ساخت و ساز غیر مجاز می باشند، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
(0) نظر
برچسب ها :
پرونده های گیاه پزشکی درختان کهنسال در بخش مرکزی شهر تهران تکمیل شد


شهردار منطقه 11 تهران از تکمیل پرونده های گیاه پزشکی بیش از 200 درخت کهنسال  و 400 درخت نیاز به توجه در بخش مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ،  نصراله آبادیان با بیان این که بیش از 38هزار درخت در محدوده این منطقه موجود است؛ گفت: مرکزتحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز به منظور تکمیل روند اقدامات برای درختان کهنسال و درختان نیاز به توجه از ابتدای سال طی دو مرحله پرونده گیاهپزشکی درختان را تکمیل کرده است.

آبادیان افزود: درابتدای سال۹۹ درختان کهنسال و درختان نیاز به توجه درسطح منطقه توسط کارشناسان مرکز تام شناسایی و برای هر درخت پرونده گیاهپزشکی در بایگانی مرکز تام تهیه شد که در این راستا اقداماتی مانند کنترل آفات وبیماری هاو همچنین تقویت وتیمار درختان رو به زوال و آسیب دیده بر اساس نیازشان انجام شد.

شهردار منطقه 11 ادامه داد: تمامی مراحل بازدید واقدامات انجام شده برای هر درخت شامل نمونه برداری وآزمایشات به پایان رسید و درشش ماه دوم سال نیز مرکز تام این منطقه به منظور تکمیل اقدامات نیم سال اول برای درختان مذکور ‌اقداماتی نظیر چالکود، هرس وحذف شاخه های خشک و آفت زده و بیمار، روغن پاشی درختان زیتون، توت، نارون (کانون آلودگی آفات)، یخ آب زمستانه و باندینگ (کانون آلودگی سوسک برگخوار نارون)،کندوکوب واصلاح تشتک برای تکمیل پرونده های گیاه پزشکی درختان انجام دادند. همچنین تمامی اقدامات ومراحل انجام شده زیر نظرکارشناسان مرکز تام انجام شده و مراحل کار نیز با ذکرتاریخ ونوع عملیات برای هر درخت در پرونده های گیاهپزشکی برای بهره مندی درسال های آینده ثبت شده است.

به گفته آبادیان در محدوده این منطقه  ۳۸۴۰۹ درخت وجود دارد که از این تعداد 206 درخت کهنسال و 401 درخت نیازمند توجه هستند.
(0) نظر
برچسب ها :
اتمام عملیات احداث دو پد بالگرد در منطقه21


مدیریت شهری منطقه21 با توجه به گسترش خدمات اورژانس هوایی از نظر کمی و کیفی و تنوع خدمات در سال های اخیر، مطابق سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس هوایی کشور، پس از جانمایی دو محل به نشانی های بزرگراه آزادگان، تقاطع فتح و همچنین بوستان طبیعت واقع در بزرگراه فتح (محل اسکان اضطراری) اقدام به احداث دو پد بالگرد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، مهرداد آبائی معاون فنی و عمرانی این منطقه با بیان خبر فوق گفت: طی این اقدام، فضاهایی به قطر ۳۶متر در محوطه فضای سبز حاشیه ای بزرگراه آزادگان_فتح و بوستان طبیعت در نظر گرفته شد که خاک های نباتی آن محدوده به عمق یک متر برداشت شد و قالب ریزی و اساس و زیر اساس نیز انجام گرفت.

آبایی در ادامه با بیان اینکه احداث این دو پد بالگرد همراه با عملیات خاکبرداری، تسطیح محل، آماده سازی، زیر سازی و رنگ آمیزی و ... بوده که به تازگی به پایان رسیده و قابل بهره برداری می باشد، افزود: در همین راستا معارضات برق و تاسیسات در محل انجام این پروژه ها وجود داشت که مورد جابجایی قرار گرفت.

وی افزود: با اخذ طرح جدید از معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه21 دسترسی بزرگراه به پد هلی کوپتر در برنامه آتی اجرایی معاونت فنی و عمرانی منطقه قرار دارد.

لازم به ذکر است؛ بنا به درخواست ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و معاونت خدمات شهری و محیط زیست ورودی غربی پایتخت، عملیات ساخت پدهای هلیکوپتر در دستور کار اجرایی معاونت فنی و عمرانی منطقه۲۱ قرار گرفت.

 

 

(0) نظر
برچسب ها :
بوستان جنگلی خوارزمی به طور رسمی افتتاح شد



آیین افتتاحیه بوستان جنگلی موسوم به "خوارزمی" با حضور مدیران ارشد شهری منطقه۲۱ و مسئولین گروه شرکت های داروسازی خوارزمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، مراسم افتتاحیه رسمی و آئین درختکاری در بوستان جنگلی خوارزمی با هدف غرس نهال های شناسنامه دار به نام کارکنان شرکت داروسازی خوارزمی و مدیران شهری منطقه۲۱ و همچنین به منظور افزایش حس تعلق مکانی و برون سپاری نگهداشت این فضای سبز انجام پذیرفت.

بنابراین گزارش، آیین نیکو و پسندیده غرس نهال در ایام پایانی اسفند ماه و هفته درختکاری و منابع طبیعی همه ساله توسط مدیران شهری و با همراهی خوب شهروندان انجام می گیرد که با نوآوری خاص منطقه ۲۱ ، امسال، صنایع و کارخانجات نیز همپای سایر اقشار جامعه در امر درختکاری مشارکت فعال داشتند.

لازم به ذکر است؛ با احیای فضای سبز شهری می توان گامی موثر در حفظ محیط زیست، افزایش سرانه فضای سبز و در نهایت پاکیزگی هوای کلانشهر تهران برداشت.

(0) نظر
برچسب ها :
موضوع شهرسازی سفارت تایلند حل و فصل شد


علی‌محمد سعادتی در دیدار صمیمانه با سفیر تایلند از حل و فصل موضوع شهرسازی طرح‌شده از سوی این سفارتخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، در آستانه نوروز 1400، دیدار صمیمانه ورا ووت پونگ پرا پاپانت، سفیر کشور تایلند با علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 در دفتر شهردار این منطقه صورت گرفت.
بر اساس این گزارش در این دیدار نخست به طرح موضوع شهرسازی سفارتخانه تایلند پرداخته شد که سعادتی دراین‌باره توضیح داد: ما بعد از اینکه نقشه‌های اصلاح‌شده بنای مورد نظر را دریافت کردیم، طی نامه‌ای نقشه‌ها را به سفارت تایلند ابلاغ خواهیم کرد و در این نامه توضیح خواهیم داد که توافق برای ساخت‌وساز در سفارت تایلند به چه صورت حاصل شده و این می‌تواند مبنایی برای انعکاس این موضوع به کشور تایلند باشد.
وی با ابراز اطمینان از اینکه بررسی‌های شهرداری منطقه در کمال صحت، دقت و با حفظ امانت صورت خواهد گرفت، افزود: نسبت به همکاری‌های شهرداری منطقه با سفارت تایلند در این زمینه تردید نکنید و نگرانی نداشته باشید.
سفیر تایلند نیز ضمن قدردانی از نتایج مثبت این دیدار در این حوزه بر ضرورت همکاری‌ و تبادل اطلاعات بین دو کشور در زمینه تجارب و تخصص‌های مدیریت شهری تأکید کرد و با اشاره به درخواست این سفارتخانه از شهرداری تهران برای ایجاد باغ تایلندی در این منطقه گفت: امید است این باغ به نشانه دوستی دو کشور در منطقه 12 پایتخت که سفارتخانه تایلند نیز در آن قرار دارد، جانمایی شود.
سعادتی نیز با اعلام آمادگی برای خرید زمینی در منطقه به منظور ایجاد این باغ گفت: به امید خدا عملیات احداث و تجهیز پارک را هم می‌توانیم طی تفاهم‌نامه‌ای با کشور تایلند از طریق سفارت این کشور به انجام برسانیم که این اقدامات ظرف یک یا دو ماه آینده صورت خواهد گرفت.
وی خرید و اختصاص فضا برای ایجاد باغ تایلندی در منطقه 12 را نشان‌دهنده علاقه‌مندی و استقبال مدیریت شهری از ایجاد نمادی برای گسترش روابط دوستانه دو کشور دانست و بیان کرد: در این باغ، یکی از ویژگی‌های بومی کشور تایلند که ساخت پارک و بوستان‌های جذاب و متنوع است، به نمایش گذاشته می‌شود.
(0) نظر
برچسب ها :
در آستانه بهار ۱۴۰۰ جشنواره تخم مرغ های رنگی در باغ فردوس تهران آغاز شد


جشنواره رنگ آمیزی تخم مرغ های نوروزی در باغ فردوس تهران با حضور هنرمندان در آستانه بهار ۱۴۰۰ آغاز شد.

بهگزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست  شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در استقبال از بهار سال ۱۴۰۰ با همکاری تعدادی از هنرمندان، جشنواره رنگ آمیزی تخم مرغ های نوروزی به مدت ۳ روز در پیاده راه فرهنگی باغ فردوس برگزار می شود.

اوافزود: پس از اتمام طرح و رنگ، تخم مرغ های آماده شده در محورهای خیابان ولیعصر(عج)، میادین تجریش و قدس و نواحی دهگانه منطقه جهت ایجاد فضایی زیباو بهاری نصب خواهد شد.
(0) نظر
برچسب ها :
X