خبرگزاري ايرانيان
مراسم اختتامیه جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوان مترو میشن برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل مراسم آئین اختتامیه اولین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوان "مترو میشن" بعدازظهر روز سه‌شنبه دوازدهم اسفند ماه ۹۹ با حضور  رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جمعی از معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو و مدیران مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و منتخبین این جشنواره برگزار شد.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این مراسم گفت: شانزدهم اسفندماه بیست و دومین سالگرد بهره برداری متروی تهران و حومه است. این وسیله حمل ونقل عمومی به خوبی جای خود را در بین شهروندان پیدا کرده و جزو جدایی ناپذیر زندگی پایتخت نشینان است.
فرنوش نوبخت افزود: در حال حاضر متروی تهران و حومه با هفت خط فعال و ۱۳۰ ایستگاه روزانه با تعداد زیادی مسافر روبرواست و حتی در یکسال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر روبروشدیم بازهم از محل های پر تردد به حساب می آمد و به قدری دارای اهمیت بود که حتی یک روز هم تعطیل نشد.
وی ادامه داد: گستردگی خطوط مترو وحجم مسافری که در آن تردد می کنند ظرفیت های خوبی برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر و آموزش های شهروندان است چرا که استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم متعالی فرهنگی و آموزشی دربین شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی بااستقبال خوبی روبرو شده که امسال نیز با توجه به شرایط موجود استفاده از ظرفیت های هنری برای آموزش بیش از گذشته مورد توجه قرا گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران برای نخستین بار اقدام به برگزاری جشنواره انیمیشن با محوریت مترو یا همان (مترومیشن) در راستای حمایت از هنرمندان این عرصه و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت در بین علاقمندان به هنر انیمیشن کرد که این جشنواره با همکاری و مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در سطح کشوری با موضوعات مترو، اخلاق و آموزش شهروندی، مترو و بانوان، مترو و کودکان، مترو و دستفروشان و مترو و فضای مجازی و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش ویژه ای هم با عنوان مترو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشت که برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعداهای خلاق در زمینه ساخت انیمیشن و به تبع آن ایجاد فضای متفاوت در متروی تهران با استفاده از هنر انیمیشن و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از مترو و آموزش شهروندی به زبان تصاویرمتحرک عنوان کرد و افزود:انیمیشن و تصاویر متحرک یکی از بهترین ابزارها برای  انتقال مفاهیم فرهنگی و آموزشی است که طیف مختلف سنی از آن استقبال می‌کنند، ضمن اینکه  بسیاری از سازمان‌ها برای انتقال پیام فرهنگی خود از این ابزار استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه خاطرنشان کرد: جشنواره مترومیشن این فرصت را ایجاد کرده تا علاوه بر بروز استعدادهای خلاق در این زمینه هنری، آثار هنرمندان با استفاده از ظرفیت های موجود در مترو از طریق نمایشگرهای قطارها و سکوهای ایستگاه های مترو و هم‌چنین فضای مجازی در اختیار مسافران و علاقمندان این هنر قرار گیرد.
نوبخت گفت:در طول مدتی که بیماری کرونا همه برنامه‌ها را با تعطیلی مواجه کرده است، برگزاری جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای فرصتی بود تا پس از مدت‌ها برنامه‌ای برگزار شود.
وی به نزدیک شدن بیست و دو سالگی فعالیت متروی تهران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در کنار سایر پرسنل مترو، برای ارائه خدمتی صادقانه و مفید بوده است.
در ادامه مراسم غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان توضیحاتی از برگزار کنندگان و مشارکت کنندگان در این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
محمدی گفت: امروزه متروی تهران بزرگترین کتابخانه مجازی کشور را تحت مدیریت خود دارد و امیدوارم همکاران ما فعالیت خود را با توجه به جامعه هدفی که با آن سر و کار دارد در ادامه به خوبی اجرایی کند.
حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید ایستگاه‌های مترو به مقاصد گردشگری تبدیل شود اعلام کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل شدن ۲۰ ایستگاه مترو به موزه‌ و مقاصد گردشگری در سال آینده اختصاص خواهد یافت. محمد جواد حق شناس عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه ای در شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: هم اکنون ۳۰۰ میلیون مسافر از  ۱۳۰ ایستگاه سالانه تردد دارند و ضروری است از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگی شهر و کشور استفاده شود.
وی افزود: امسال با همکاری شرکت بهره برداری متروی تهران و اتحادیه فرش کشور ایستگاه متروی خیام را به موزه اختصاص دادیم و قرار شد بهترین فرش های دستباف در این موزه به معرض نمایش گذاشته شود که تا پایان نوروز عملیات اصلی این موزه به اتمام برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین با همکاری دانشگاه سوره ایستگاه شادمان به موزه نقاشی تبدیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۱۶ اسفندماه بیست و دومین سالگرد بهره برداری از متروی تهران را در حالی گرامی می داریم که در سال های اخیر این شرکت نتوانسته از امکانات و حمایت های مالی دولتی بهره ببرد و مدیریت شهری در مقابل تحریم های اقتصادی و پاندومی کرونا موتور مترو را روشن نگه داشته است.
حق شناس ادامه داد: مدیریت شهری از محل عوارض و اوراق مشارکت نگذاشته که کام مردم تلخ شود و همچنان با این مشکلات متروی تهران با کمترین هزینه از مردم در حال خدمت رسانی است و تنها ۳۰ درصد هزینه های این شرکت را مردم از طریق تهیه بلیت پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شهری مواجه هستیم که در زیرپای تهران قرار دارد که در این شرایط روزانه ۸۶۰ هزار نفر و در سال ۳۰۰ میلیون مسافر از این ناوگان استفاده می کنند و نباید از کارهای فرهنگی غافل شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری اولین جشنواره انیمیشن یک دقیقه ای با موضوع مترو نیز گفت: وقتی از انیمشین یک دقیقه ای صحبت می شود توجه به عنصر زمان مهم تر می شود و ما باید یاد بگیریم در یک دقیقه پیام خود را برسانیم.
وی گفت: در این جشنواره ۷۹ اثر از هنرمندان کشور در حوزه های کودکان کار، کرونا، زنان، دستفروشان، رعایت پروتکل های بهداشتی و...  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به خاطر این خلافیت و نگاه ویژه به موضوع فرهنگ و شناسایی مشکلات در ناوگان مترو سپاسگزار هستم .
گفتنی است در پایان مراسم از هفت اثر تقدیر و به سه اثر برگزیده و دو اثر در بخش ویژه جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا شد. هم چنین انیمیشن های برگزیده پخش شد.
(0) نظر
برچسب ها :
«تهران 1400» با حرکت به سوی توسعه پایدار در قلب طهران



معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 از برگزاری نشست با مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه امور شهری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، نشست سالانه محمدرضا ندرلو، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 با میثم عنقایی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه امور شهری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در زمینه موضوعات نگهداشت شهر، بودجه 1400 حوزه امور شهری در منطقه 12 در ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه برگزار شد.
در این نشست ندرلو نخست در مورد عملکرد پروژه‌های سرمایه‌ای گزارش جامعی را ارائه کرد و سپس با تأکید بر اهمیت این پروژه‌ها گفت: توسعه پروژه‌های محلی کوچک‌مقیاس، مانند برنامه استقبال از بهار و رفع سد معبر در گلوگاه‌های اقتصادی منطقه، برنامه‌های زیباسازی و فضای سبز محدوده منطقه از جمله برنامه‌های آتی این معاونت در منطقه 12 خواهد بود.
وی با یادآوری این نکته که معاونت خدمات شهری و محیط زیست، وظایف و مأموریت‌های بسیاری را در سطح منطقه برای تأمین رفاه و جلب رضایت حداکثری شهروندان به عهده دارد، افزود: اولویت اصلی ما در این معاونت، بحث نگهداشت شهر است و با حرکت به سوی توسعه پایدار در منطقه قلب طهران برای تحقق طرح «تهران 1400» کوشا خواهیم بود.
عنقایی نیز ضمن بیان این مطلب که بحث نگهداشت شهر اصلی‌ترین وظیفه مدیریت شهری است، بیان کرد: همه دغدغه مدیران ارشد شهری این است که با حمایت‌های ستاد و بازوهای اجرایی صف بتوانیم خدمات‌رسانی به شهروندان را با کیفیت مطلوب‌تری به انجام برسانیم.
وی در ادامه به بررسی مشکلات متمم بودجه سال 1399 پرداخت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.
در انتهای جلسه، رؤسای ادارات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 در مورد مشکلات جاری، گزارش‌هایی ارائه کردند و در مورد مسائل باقی‌مانده تا انتهای سال 99 موظف به تکمیل موارد تا انتهای سال شدند.
(0) نظر
برچسب ها :
حضور شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی


مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از حضور این شرکت در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، محسن محمدیان با اشاره به اینکه  شانزدهم اسفندماه بیست و دومین سال بهره برداری از متروی تهران و حومه است گفت: سعی کرده‌ایم در این نمایشگاه دستاوردها و تجارب ٢١ سال بهره برداری از متروی تهران را  در معرض دید صاحب نظران حوزه حمل و نقل که در این نمایشگاه حضور دارند، قرار دهیم.
وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه حضور صنایع مرتبط با راه‌آهن و مترو، آشنایی با آخرین فعالیت‌ها و اقدامات، تجمیع نمایشگاه‌های پراکنده صنعت حمل و نقل ریلی و هم‌چنین ایجاد هماهنگی‌های لازم و وحدت رویه در راستای توسعه نمایشگاه و برنامه‌ریزی برای اجرای هدفمند و یکپارچه سازی در این خصوص است.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بازدید برای عموم آزاد نیست اما دست اندرکاران حوزه حمل و نقل می‌توانند جهت بازدید از دستاوردهای شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از چهارشنبه۱۳ تا شنبه ۱۶ اسفندماه از ۱۰ صبح تا ۱۷ به سالن ۳۸B در نمایشگاه بین‌المللی تهران مراجعه کنند.
گفتنی است در این نمایشگاه ۵٨ شرکت داخلی حضور دارند.
(0) نظر
برچسب ها :
‌شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۰، در شمال تهران برگزار شد


نشست شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۰، با حضور مدیران روابط عمومی سازمان های مختلف به منظور انجام هماهنگی های لازم در برگزاری شایسته هفته مذکور، در شمال تهران  برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در نشست شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۰ که در شهرداری منطقه یک برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی پنجره ای در سازمان به سمت بیرون و همچنین پلی میان سازمان و مردم است که انتظار می رود همانطور که اقدامات سازمان را تبلیغ می کند، خواسته ها و دغدغه های شهروندان را نیز منعکس نماید.

وی افزود: بهبود و توسعه روابط سازمان ها با مخاطبین و شهروندان و افزایش تعاملات، گفت و شنودها و انتقادات در ایجاد و ارتقای اعتماد دوجانبه و به دنبال آن افزایش مشارکت های مردمی در امور تاثیر به سزایی دارد و سازمان ها با کمک روابط عمومی ها می توانند در این مسیر خطیر گام های موثر و صحیح بردارند.


کاظم یدینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی نیز با بیان این مطلب که تمام روزهای زندگی روز روابط عمومی است، گفت: امروزه روابط عمومی ها جایگاهغیر قابل انکار خود را در سازمان ها پیدا کرده اند که همین امر مسئولیت آنها را سنگین تر نموده است و ضرورت دارد که با آگاهی لازم و تقویت نگاه تیزبینانه، به تصمیم سازی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای تصمیم گیری مدیران بپردازند.


وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نهمین سال هفته روابط عمومی برگزار می شود که لازم استبرای هر روز آن نام مناسبی با جمع آوری پیشنهادات اعضای شورا تهیه شود که موضوعاتی چون کرونا، محیط زیست، مسئولیت اجتماعی، روابط عمومی درون سازمانی، روابط عمومی و توسعه، روابط عمومی و رسانه و روابط عمومی و آینده پژوهی از موضوعاتی است که می توان در نامگذاری بر آن ها تکیه کرد.


اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی نیز به ابراز دیدگاه ها و بیان پیشنهادات خود در ارتباط با ویژه برنامه های هفته روابط عمومی و نامگذاری روزهای این هفته پرداختند که مقرر شد این پیشنهادات در دبیرخانه شورا بررسیو در جلسه بعدی به اعضا اطلاع رسانی صورت گیرد.


گفتنی است در نشست یادشده سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، امیرعباس تقی پور، بهنام تقی پور، بهروز تقی پور، بهروز راعی ومحمود ترابیان اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، حسن رضایی مدیر کل روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ناهید مونسان مدیرکل روابط عمومی بانک سرمایه، ایمان قربانی مشاور فرماندار و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران، غلامرضا دیوسالار دستیار ویژه معاون سیما، مریم وحیدنیا مدیر آموزش وتوسعه دانش بانک پارسیان، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، علیرضا قره گوزلو مدیر روابط عمومی سرمایه گذاری خوارزمی، شهرام بخشا مدیرکل روابطعمومی بانک توسعه تعاون حضور داشتند و محمدرضا پارسیان مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک نیز در این نشست به عنوان عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی انتخاب شد. 

نهمین سال هفته روابط عمومی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
(0) نظر
برچسب ها :
در قالب اجرای طرح کوچه دوستی نقش زندگی بر دیوارهای محله نعمت آباد

شهردار منطقه 19 از هویت بخشی به بافت قدیمی محله نعمت آباد با اجرای طرح «کوچه دوستی» در معابر این محله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی با اشاره به اولویت اجرای این طرح در محلات دارای بافت قدیمی و برخورداری از ویژگیهای خاص هویت فرهنگی و اجتماعی، تعلق محله ای و شرایط بصری بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این طرح در کوچه سرو آغاز شده است و در گام بعدی نیز پس از تأیید طرح نهایی در در کوچه شهید اژدر سرابی اجرا خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح کوچه های پیشنهادی پس از تأیید، وارد فاز فراخوان و اطلاع رسانی عمـــومی در محله و کسب نظرات و ایده های هنرمندان و شهروندان آن محله توسط تسهیل گر اجتماعی شدند که در نهایت نیز بهترین طرح های پیشنهادی پس از تأیید اداره کل امور بانوان، از سوی اداره زیباسازی منطقه براساس شیوه نامه اجرایی پالت رنگی شهر تهران و با مشارکت خانواده های ساکن محله در اجرا می شود.

او گسترش ﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ، جلب ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل ﻃﯿﻒ‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ و ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﺷﻬﺮوﻧﺪان و سرزندگی و نشاط در استقبال از تهران 1400 را از اهداف اجرایی طرح کوچه دوستی عنوان کرد و گفت: این طرح ضمن هویت بخشی به کوچه های منطقه و ارتقای حس تعلق محله ای با خلاقیت و مشارکت شهروندان بویژه زنان وکودکان، اهمیت زیادی در هم افزایی برای رسیدن به توسعه محلی در یک نظام اجتماعی مطلوب دارد.
(0) نظر
برچسب ها :
هم‌افزایی سازمان‌ها و تشکل‌ها کلید رشد گردشگری کشور است


رشد گردشگری کشور نیازمند هم افزایی، همکاری و تعامل مناسب سازمان ها و تشکل های مرتبط است تا جایگاه گردشگری در کشور و شهر تهران ارتقاء یابد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک حسن خلیل‌آبادی عضو و رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی اقتصادی با موضوع هم‌افزایی‌هایی سازمانی با هدف توسعه گردشگری  و معرفی ظرفیت‌های کسب ‌وکارهای نوآورانه فعال در حوزه های گردشگری و گردشگری سلامت که با حضور مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران، سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک، علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، مجید زنگوئی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، نمایندگان بانک گردشگری وتعدادی از فعالان حوزه گردشگری و گردشگری سلامت در مرکز کارآفرینی شهری حوزه گردشگری منطقه یک برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: صنعت گردشگری یک صنعت مغفول در کشور است و در حالی که اقتصاد کشورهایی نظیر ترکیه، اسپانیا و... روی گردشگری می‌چرخد سهم ایران از این اقتصاد تنها 0.2 درصد است.
اودر ادامه گفت: ایران دارای مزیت‌های گردشگری بسیاری در زمینه‌های مختلف اعم از جغرافیا، تاریخ و تمدن، فرهنگ غنی، آموزه‌های دینی در این حوزه و...است و استان تهران هم به‌ تنهایی یک قطب گردشگری در ایران محسوب می‌شود  اما متاسفانه گردشگری جایگاه مناسبی در فرآیند فعالیت مدیریت شهری شهرداریتهران ندارد.
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به ظرفیتایران در حوزه گردشگری گفت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در گردشگری است که حداقل باید به اندازه درآمد نفتی چیزی در حدود 60 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد کسب می‌کردیم.
او تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ایران جز 5 کشور دنیا در خصوص داشتن بیشترین جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، مدنی، طبیعی و... است اما  نتواسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و متاسفانه دارای رتبه 140 در گردشگری جهان هستیم که علت آن این است که مسئولان ما به گردشگری به‌عنوان یک موتور محرکه اقتصادی نگاه نکرده‌ است.
سیدعباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک نیز در خصوص جایگاه گردشگری در کشور بیان کرد: زیرساخت های گردشگری در شهرداری تهران باید مهیا شود و روزها و ساعت‌های چند ماه‌ پایانی مدیریت شهری قابل ارزش است تا بتوانیم موضوعاتی را در این بخش پایه‌گذاری کنیم.
او در ادامه گفت: در منطقه یک تهران، مناطق گردشگری بسیاری وجود دارد ولی برخی از آنها مانند خانه موزه دکتر حسابی مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند که باید از این فضاها به درستی استفاده کنیم و به دیگران معرفی کنیم همچنین منطقه یک دارایچند موزه بسیار مهم مانند موزه سینما و موزه موسیقی و... است که آنها نیز مغفول مانده‌اند.
سجادی با بیان رویکرد جدید منطقه از بخش مسکن به گردشگری گفت: منطقه یک آماده توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران در این حوزه است و در دوره جدید مدیریت شهری نیز  با افتتاح مرکز کارآفرینی شهری در بوستان جمشیدیه و همچنین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در موزه پروفسور حسابی، قدم هایی در راستای پیوند دانشگاه، صنعت و مدیریت برداشته شده است که بر آن هستیم این گونه اقدامات را تقویت کنیم.
علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز بیان کرد: ما در اتاق ایراناز این فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و در حال تلاش برای رشد گردشگری در کشور هستیم و از همین تریبون برای همکاری موثر با مرکز توسعه سلامت کشورهایاسلامی، شهرداری تهران، کسب‌وکارهای نوین حوزه گردشگری و گردشگری سلامت و همچنین پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی اعلام آمادگی می‌کنیم.
مجید زنگوئی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز اقدام شهرداری تهران در زمینه همکاری برای تاسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی حوزه گردشگری رااقدامی تحسین برانگیز عنوان کرده و از اعضای شورای شهر درخواست کرد که حمایت‌های جدی‌تری را از شهرداری تهران به‌ویژه منطقه در زمینه  تقویت زیرساخت‌های گردشگری و گردشگری سلامت شهر تهران انجام دهند.
سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت هم ضمن تشریح اقدامات اینوزارت‌خانه در جهت رشد کمی و کیفی شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی در سطح کشور فعالیت‌های حمایتی شهرداری تهران در این مسیر را حائز اهمیت دانسته و ابراز امیدواری کرد که اینگونه هم‌افزایی‌ها، رشد سریع‌تر گردشگری سلامت کشور را در پی داشته باشد
(0) نظر
برچسب ها :
معابر منطقه 19 بهاری می شود


معابر منطقه 19 با رنگ آمیزی و اجرای نقاشی دیواری طرح بهارستان رنگ و بوی بهار به خود می گیرند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی شهردار منطقه در تشریح فعالیت های شهری استقبال از بهار گفت: با توجه به قرارگرفتن در آستانه نوروز و سال جدید، اجرای نقاشی های دیواری طرح بهار در معابری همچون بلوار ورامینی، بلوار شکوفه و خیابان میثاق با هدف زیباتر شدن نمای شهری و آرامش بصری شهروندان در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

او اتمام رنگ آمیزی مبلمان 21 بوستان منطقه را از دیگر فعالیت های انجام شده برای بهاری شدن فضای شهری منطقه اعلام کرد و افزود: در همین راستا عملیات نقاشی دیواری 5 بوستان منطقه شامل الهی، جانباز، امام خمینی (ره)، 22 بهمن و نرگس نیز در حال انجام است.

شهردار منطقه از نصب احجام ویژه نوروز در معابر پرتردد این منطقه خبر داد و ادامه داد: این احجام در قالب نقاشی و نصب تخم مرغ رنگی روبروی ساختمان شهرداری منطقه و بزرگراه های خلیج فارس و تندگویان و نیز نصب هفت سین نوروزی و سبزه و ماهی مقابل بوستان بزرگ ولایت و شهرداری این منطقه انجام می شود.

به گفته توکلی رنگ آمیزی خیابان دلجویی، اکران تبلیغات محیطی نوروز، نصب پرچم های جدید در محورهای بزرگراهی شهید تندگویان و شهید کاظمی، نورآرایی میدان های ماهان، شقایق وثارالله و نصب المان های خلاقانه در منطقه از دیگر اقدامات شهری طرح استقبال از بهار محسوب می شود
(0) نظر
برچسب ها :
پیشرفت بیش از 90درصد پروژه های توسعه محله ای در بخش مرکزی شهر تهران


شهردار منطقه 11 تهران گفت: پروژه های کوچک مقیاس توسعه محله ای بیش از 90درصد پیشرفت داشته است که تا پایان اسفند در قالب پروژه های فرهنگی ، خدماتی،عمرانی و ترافیکی به شهروندان تحویل داده می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان با بیان این که بیشتر پروژه های تعریف شده در بخش مرکزی شهر تهران تکمیل شده اند؛ بیان کرد: از مهم ترین پروژه ها می توان پیرایش شهری محور حافظ تا وحدت اسلامی را نام برد و همچنین احیا و بازسازی نمای ساختمان تاریخی مهمانسرای امام علی (ع) با بنایی ۷۲۰ متر مربعی متعلق به دوره پهلوی اول که مرمت و نوسازی آن در راستای احیای بناهای تاریخی در مدت پنج ماه انجام شد.

آبادیان همچنین به مرمت قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه با قدمت 121 سال و متعلق به دوره قاجار که بیش از 70 سال پیش از کار افتاده ؛ اشاره کرد که هم اکنون تیم  متخصصین مرمت کار در حال انجام کار هستند و بیش از 50 درصد عملیات مرمت انجام شده است.

آبادیان ضمن یاد آوری موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گیری در بخش تاریخی شهر تهران، تعریف پروژه های مرمتی با رویکرد حفظ ابنیه و نیز جداره های تاریخی را حائز اهمیت دانست و افزود: مرمت سردر مغازه های ورودی میدان میوه و تره بار بازارچه فروزش و سنگ فرش کوچه کریمی طینت در خیابان ولی عصر (عج) با هدف ارتقای کیفیت کالبدی، سیما و منظر شهری، راه اندازی موزه روانپزشکی با همکاری بیمارستان روزبه که اولین موزه پژوهشی کشور و پنجمین موزه روانشناسی جهان است؛ در همین راستا انجام شده .

به گفته شهردار منطقه 11 ارتقای کیفیت زندگی در بافت فرسوده و متراکم مرکز شهر تهران از دیگر اولویت های مدیریت شهری در این منطقه بوده است که احداث مرکز محله سوزنبان در محله راه آهن، احداث پاتوق محله سیمین در بافت فرسوده محله انبار نفت با هدف بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده و بهبود فضای بی دفاع شهری و توسعه عمرانی حاشیه میدان راه آهن  و محله انبارنفت و مناسب سازی ساختمانهای اداری بوستان ها و معابر برای استفاده افراد کم توان جسمی و معلولان در راستای تساوی حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی از مهمترین پروژه هادر این زمینه است.

آبادیان ادامه داد: از دیگر پروژه های توسعه محله ای این منطقه می توان از نصب ۲۱ مخزن ضد سرقت ویژه پسماند خشک، نورپردازی فضاهای تاریخی، سازه ها و المان های شهری، اجرای سیستم هوشمند آبرسانی و آبیاری در دو بوستان رازی و رودکی، کاشت ۶۵۰ اصله چنار ۱۰ تا ۱۵ ساله در خیابان ولی عصر (عج) از چهارراه ولیعصر تا میدان راه آهن و کاشت بیش از 7000 نهال در معابر و بوستان ها، تهیه و نصب وسایل بازی کودکان، احداث زمین ورزشی در محله قلمستان، احداث مرکز پرتو(ساماندهی کودکان کار و خیابان)، احداث همراه سرای فارابی، راه اندازی ایستگاه های دوچرخه اشتراکی و ایجاد مسیر دوچرخه با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد زیر ساخت های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه، پیاده رو سازی ، راه اندازی بازار میوه و تره بار در محله های پر جمعیت منطقه شامل محله انقلاب ، حر، راه آهن، انبار نفت و سلامت نام برد.

او در تشریح پروژه های عمرانی و ترافیکی توضیح داد: اتصال خط ۳ مترو به کریدور اصلی راه آهن بین شهری به صورت زیر گذر با هدف ارتقای سرعت جابجایی و آسایش مسافران و کاربران حمل و نقلی منطقه ۱۱  ، تراش و روکش مکانیزه و درزگیری معابر در این منطقه از پروژه های تاثیرگذار در بخش ترافیکی و عمرانی برای توسعه محلات است.

(0) نظر
برچسب ها :
پایش میدانی شهرک شهرداری با حضور شهردار و مدیران منطقه21



همزمان با اجرای طرح "محله آرایی و خانه تکانی نوروزی"  امروز در یک سه شنبه بدون خودروی دیگر، شهردار منطقه ۲۱ با همراهی جمعی از مدیران و اعضای شورایاری محله شهرک شهرداری، این محله را مورد پایش قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، در آستانه روز درختکاری و همچنین با هدف ارزیابی وضعیت اجرای طرح محله آرایی و خانه تکانی در سطح محله ها، سه شنبه این هفته رجب زاده شهردار ورودی غربی پایتخت از شهرک شهرداری واقع در ناحیه سه بازدید کرد.

این بازدیدهای میدانی به صورت مستمر به منظور احصاء مسائل مرتبط با شهر از سطح محله های 13گانه منطقه21 به طور ویژه در دستور کار حوزه های مختلف اجرایی قرار دارد.

بنا بر این گزارش؛ بامداد امروز راس ساعت 7.30 مبدا حرکت از سرای محله شهرک شهرداری بود و پس از آن وضعیت نگهداشت شهر، مخازن پسماند، نقاط بی دفاع، ایستگاه های حمل ونقل عمومی، میادین و پیاده روها و ... به مناسبت طرح استقبال از بهار1400 مورد بازدید واقع شد.

(0) نظر
برچسب ها :
خیزش عملکردی گروه بانک پارسیان در 6 ماهه سال 99 در مقایسه با 6 ماهه 98

 
بانک پارسیان با ارایه صورت های مالی شش ماهه از عملکرد درخشان گروه بانک در سال سخت اقتصادی  پرده برداری کرد.
 
بررسی صورت های مالی بانک پارسیان نشان می دهد که سود خالص تلفیقی این بانک در نیمه نخست امسال با رشد حدود 2120 درصدی نسبت به  مدت مشابه پارسال به بیش از 31 هزار میلیارد ریال رسیده است.
 بر اساس این گزارش، سود خالص تلفیقی بانک در شش ماهه منتهی  به پایان شهریور امسال  بالغ بر 31 هزار و 218 میلیارد و 796 میلیون ریال بوده  که نشان دهنده  افزایش 2120 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. آنگونه که صورت های مالی منتشر شده نشان می دهد سود خالص تلفیقی بانک در نیمه نخست سال گذشته بالغ یک هزار و 405 میلیارد و 938 میلیون ریال بوده است.
بانک پارسیان برای حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای و پاسخ به خواسته سهامداران با اقدامات ارزشمندی همچون؛ توسعه سبد محصولات، پیگیری مستمر معوقات، افزایش میزان سپرده‌های جاری، افزایش منابع ارزان قیمت، کاهش بهای تمام شده پول و غیره توانست خیزشی بلند در راستای بهبود شرایط این بانک و حرکت به سوی دستیابی به سود با کیفیت و پایدار بردارد.
 بانک پارسیان در راستای واگذاری دارایی ها و املاک مازاد  اقدام به عرضه شرکت های اپال کانی پارس و لیزینگ پارسیان در بورس با ارزش بازار حدوداً 300 هزار میلیارد ریال کرده است که برای سهامداران ارزش افزوده  ایجاد نموده و قدم محکم و مثبتی برداشته شد. همچنین انتظار می رود طی چندماه آتی شرکت فولاد سبزوار نیز در بورس عرضه شود که مجموعه این عوامل آینده ای روشنی را برای سهامداران بانک نوید می دهد.
(0) نظر
برچسب ها :
X