خبرگزاري ايرانيان
خیزش عملکردی گروه بانک پارسیان در 6 ماهه سال 99 در مقایسه با 6 ماهه 98

 
بانک پارسیان با ارایه صورت های مالی شش ماهه از عملکرد درخشان گروه بانک در سال سخت اقتصادی  پرده برداری کرد.
 
بررسی صورت های مالی بانک پارسیان نشان می دهد که سود خالص تلفیقی این بانک در نیمه نخست امسال با رشد حدود 2120 درصدی نسبت به  مدت مشابه پارسال به بیش از 31 هزار میلیارد ریال رسیده است.
 بر اساس این گزارش، سود خالص تلفیقی بانک در شش ماهه منتهی  به پایان شهریور امسال  بالغ بر 31 هزار و 218 میلیارد و 796 میلیون ریال بوده  که نشان دهنده  افزایش 2120 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. آنگونه که صورت های مالی منتشر شده نشان می دهد سود خالص تلفیقی بانک در نیمه نخست سال گذشته بالغ یک هزار و 405 میلیارد و 938 میلیون ریال بوده است.
بانک پارسیان برای حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای و پاسخ به خواسته سهامداران با اقدامات ارزشمندی همچون؛ توسعه سبد محصولات، پیگیری مستمر معوقات، افزایش میزان سپرده‌های جاری، افزایش منابع ارزان قیمت، کاهش بهای تمام شده پول و غیره توانست خیزشی بلند در راستای بهبود شرایط این بانک و حرکت به سوی دستیابی به سود با کیفیت و پایدار بردارد.
 بانک پارسیان در راستای واگذاری دارایی ها و املاک مازاد  اقدام به عرضه شرکت های اپال کانی پارس و لیزینگ پارسیان در بورس با ارزش بازار حدوداً 300 هزار میلیارد ریال کرده است که برای سهامداران ارزش افزوده  ایجاد نموده و قدم محکم و مثبتی برداشته شد. همچنین انتظار می رود طی چندماه آتی شرکت فولاد سبزوار نیز در بورس عرضه شود که مجموعه این عوامل آینده ای روشنی را برای سهامداران بانک نوید می دهد.
(0) نظر
برچسب ها :
فرهنگ پهلوانی در میان کودکان کار باید ترویج شود



آیین اختتامیه دومین لیگ فوتبال کودکان آینده‌ساز و اولین لیگ داژبال دختران تلاشگر شهر تهران با اعلام برتری تیم‌های به‌ترتیب اول تا سوم، مناطق 2، 4 و 12 به در رشته فوتبال پسران و مناطق 15، 16 و 1 در رشته داژبال دختران به میزبانی منطقه 12 پایتخت در این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، این مراسم، ظهر یک‌شنبه، 10 اسفندماه با حضور امیر محسنی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12، محمدرضا طالقانی، رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی، ادموند بزیک، بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران، خانواده زنده‌یاد مهرداد میناوند، بازیکن سابق تیم ملی و تیم‌های برگزیده از هر دو لیگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمین ورزشی بوستان شوش واقع در ناحیه 4 منطقه 12 برگزار شد.
در این مراسم، نخست سعادتی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه یکی از مفاهیم «تهران شهری برای همه»، توجه به نسل‌های آینده‌ساز کشور است، گفت: مسابقات یادشده که با مساعدت سازمان ورزش شهرداری تهران و با حمایت سازمان‌های‌ مردم‌نهاد (سمن‌ها یا ان‌جی‌اوها) و همه مناطق 22گانه شهر تهران از کودکان کار برگزار شد، به منظور استعدادیابی و ایجاد فرصت‌هایی برای تغییر آینده کودکان کار که در مناطق محروم با انواع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها روبه‌رو هستند، به اجرا درآمد که من به سهم خود هم از همه نهادها و سازمان‌هایی که به صورت خودجوش و مردمی به این حرکت پیوستند و هم از مسؤولان و دست‌اندرکاران ورزشی و مدیریت شهری برای انجام این اقدام تشکر می‌کنم.
وی ضمن یادآوری این نکته که موضوع ورزش و توجه به تقویت فرهنگ پهلوانی و قهرمانی، یکی از پایه‌های برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران است، ادامه داد: نقش فعالیت‌های حمایتی مدیریت شهری در برنامه‌های ورزشی چه در سطح ورزش قهرمانی و چه در سطح ورزش شهروندی در محلات شهر تهران، همواره اثرگذار و کلیدی بوده است.
در ادامه محسنی، شهرداری منطقه 12 را در زمینه ورزش، یکی از مناطق پرکار و فعال بین مناطق 22 گانه خواند و بیان کرد: این منطقه با 250 هزار نفر جمعیت و 17 کیلومتر مربع مساحت در قلب شهر تهران، موضوعات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را شامل می‌شود و به همین دلیل ما در شهرداری تهران با کمک نیروهای مردمی و سمن‌ها از چنین اتفاقات ورزشی‌ای در این منطقه حمایت می‌کنیم.
در حاشیه این مراسم، پیراهن‌های ورزشی با عکس زنده‌یاد علی انصاریان و زنده‌یاد مهرداد میناوند به امضای تیم‌های شرکت‌کننده درآمد و به رسم یادبود به خانواده‌های آنان اهدا شد.
مسابقات هر دو لیگ که ویژه کودکان کار شهر تهران بود، از اول بهمن‌ماه، با حضور 22 تیم فوتبال پسران و 22 تیم داژبال (وسطی) از دختران مناطق 22گانه در رده 8 تا 16 سال به میزبانی منطقه 12 آغاز شد. هر تیم پسران شامل 10 بازیکن، یک مربی فوتبال و یک سرپرست بود که هر کدام از این تیم‌ها توسط یکی از مناطق به صورت کامل تجهیز شدند.
این مسابقات نخست به صورت گروهی و در 5 گروه برگزار شد که از هر گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود کردند و پس از آن به صورت حذفی ادامه یافت. همه مسابقات گروهی و حذفی، صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در زمین چمن‌ مصنوعی تازه‌تأسیس‌شده «آتش‌نشان» واقع در میدان امام خمینی (ره) به اجرا درآمد.
یادآور می‌شود به همه تیم‌ها، سانس‌های رایگان برای استفاده از زمین چمن ورزشی فوق به منظور انجام تمرینات اختصاص یافت؛ همچنین داوری مسابقات توسط داوران مورد تأیید کمیته داوران فدراسیون فوتبال انجام و در همه روزهای مسابقات از تیم‌ها پذیرایی شد.
(0) نظر
برچسب ها :
شاهراه ارتباطی منطقه ۱۳ آراسته و پاکسازی شد

با فعالیت ۱۸۰ کارگر و به کارگیری ادوات و تجهیزات ، طرح ویژه استقبال از نوروز ۱۴۰۰ ،  در قالب فعالیت های  متعدد خدمات شهری در خیابان پیروزی منطقه ۱۳ به عنوان شاهراه ارتباطی اجرایی و این خیابان به صورت کامل پاکسازی و آراسته شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مجتبی شکری ، شهردار منطقه در خصوص آغاز اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ گفت : نظر به تدابیر ابلاغی شهردار محترم منطقه مبنی بر آراستگی شهر، طرح نگهداشت شهر با محوریت فعالیت های مربوط به استقبال از بهار ، صبح امروز دوشنبه مورخ یازدهم اسفند ماه  در محور های تعیین شده اجرایی شد
او با اشاره به فعالیت ۱۸۰ کارگر فضای سبز و خدمات شهری در این طرح افزود : با در نظر گرفتن شاخص های فعالیت های معاونت های خدمات شهری و فضای سبزضمن آماده باش نیروهای اجرایی ،تجهیزات و ماشین آلاتی از قبیل خودرو های ۱۳۷ نواحی، جدول شور، خاور ، تانکر ، واترجت و اکیپ تعمیرکار مخزن در این طرح مستقر شدند.
به گفته شهردار منطقه ۱۳ ،این طرح در دو ضلع شمال و جنوب خیابان پیروزی حدفاصل تقاطع چهار راه دهقان تا بیمارستان فجردر ناحیه یک، میدان کلاهدوز تا چهار راه کوکاکولا در ناحیه دو ، بیمارستان فجر تا چهار راه کوکاکولا در ناحیه سه و چهار راه کوکاکولا تا میدان کلاهدوز در ناحیه چهار اجرایی به اجرا گذاشته شد.
شکری اضافه کرد : در این طرح ،فعالیت های متعددی با محوریت خدمات شهری ، فضای سبز، زیباسازی ، ساماندهی ، محیط زیست ، مسیل ها ، ترافیک ، عمران و ۱۳۷ اجرایی و طول خیابان پیروزی آراسته و پاکسازی شد
شهردار منطقه ، رفت وروب و لایروبی انهار روبسته و روباز و ورودی کانال ها ، پوستر کنی ، شستشوی جداول و نرده ها و کلیه المانهای شهری، رفع سدمعبر اصناف و جمع آوری بنرهای غیر مجاز ، کندوکوب باغچه ها و کاشت درخت و توزیع نهال به همراه نصب فلاورباکس رفیوژ وسط را از جمله اقدامات این طرح برشمرد.
او  یادآور شد : رنگ آمیزی المانهای شهری ، پایه تابلوها ، کافوهای برق ومخابرات ، لانه کوبی و طعمه گذاری و انسداد کلونی های جانوران موذی ، برپایی غرفه آموزشی محیط زیست ، پاکسازی و لایروبی کانال خیابان پیروزی ، مرمت و ساماندهی المانهای ترافیکی ، موانع ارتجاعی ، استوانه ها و کله قندی ها و مرمت چاله های معابر و صداگیری دریچه ها و حذف زوائد فیزیکی از دیگر اقدامات اجرایی این طرح بود.
(0) نظر
برچسب ها :
در طرح استقبال از نوروز 1400 شهر باید آراستگی و نشاط ویژه ای داشته باشد





معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در طرح استقبال از نوروز 1400 شهر باید آراستگی و نشاط ویژه ای داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس مجتبی یزدانی در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه که با حضور عطایی مدیرکل امور خدمات شهری، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی، سازمان مدیریت پسماند، معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه و دیگر مدیران ارشد این معاونت برگزار شد در خصوص مجموعه اقدامات این معاونت در اجرای طرح استقبال از بهار 1400 در سطح شهر تهران، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید تدابیری اندیشیده شود که اقدامات امسال حوزه معاونت خدمات شهری در تمامی مناطق 22گانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به نحو مطلوبی انجام و اجرایی شود.

یزدانی با تاکید براین که درصددیم با انجام این مجموعه اقدامات در سطح شهر تهران و در راستای رفاه حال شهروندان عزیزمان به شهر شادابی و نشاط دوچندان ببخشیم، تصریح کرد: نگهداشت مطلوب شهر تهران اولویت ما در حوزه خدمات شهری است و تمامی مناطق باید به شکل ویژه ای به این امر بپردازند.

وی در ادامه با ذکر این نکته که در طرح استقبال از نوروز 1400 شهر باید آراستگی و نشاط ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: برای ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر تهران؛ جانمایی المان های گل به شکل متراکم در مسیر چهارراه ها و میادین هر منطقه با دستورالعمل ابلاغی سازمان بوستان به مناطق 22گانه به شکل ویژه ای انجام خواهد شد.

یزدانی به نهضت درختکاری در اسفندماه اشاره کرد و در ادامه گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته نهضت درختکاری و کاشت نهال در دستور کار است و در همین راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته در هر منطقه باید تا شعاع یک کیلومتر درختان کهنسال به شکل روت بال(با محیط بن بالا) کاشته شود و تا 15 اسفندماه به پایان برسد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید تجهیزات بوستان ها شامل المان های پارکی، ست های ورزشی، سرویس های بهداشتی، سطل های زباله و نیمکت ها و...  به شکل مستمر و روزی چندین بار همانند گذشته ضدعفونی شود.
وی به ایجاد فرش گل در سطح مناطق 22گانه اشاره کرد و گفت: گل آرایی در سطح مناطق باید به شکل مطلوب و ویژه ای انجام شود و هر منطقه باید در چندین نقطه خصوصا در حاشیه بزرگراه ها فرش گل ایجاد کند.

معاون شهردار تهران به کاشت لاله در بوستان های سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: همانند سال های گذشته و به مناسبت نوروز جشنواره گل لاله نیز برگزار و در بیش از 50 بوستان  گل لاله کاشته شده است.
وی تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت نورپردازی ها، نقاشی های دیواری، سرویس های بهداشتی،ست های ورزشی و به طور کلی پیرایش شهری در دستور کار قرار گیرد.

به گفته یزدانی سازمان مدیریت پسماند این آمادگی را دارد که زباله های حجیم جمع آوری شده ای که قابلیت بازسازی و استفاده مجدد دارند؛ پس از بازسازی در اختیار افراد نیازمند بگذارد.
وی در ادامه تاکید کرد: ارزیابی مناطق 22گانه در خصوص طرح استقبال از نوروز 1400 نیز در زمان مقرر انجام خواهد شد .

یزدانی به ایجاد مخازن آب اضطراری در مناطق 22گانه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون 30مخزن آب اضطراری در بوستان ها برای استفاده در مواقع بحرانی خصوصا زلزله احداث شده است و 70 مخزن دیگر نیز در دستور کار است، بنابراین انتظار می رود پیگیری های لازم برای تسریع در انجام این اقدام توسط مناطق صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه مهندس یزدانی بر موضوعاتی چون روددره ها و تصفیه خانه های لوکال، استفاده از آب پساب برای آبیاری فضای سبز، پیگیری مناطق برای تسریع در ایجاد فاضلاب شهری، پیگیری پروژه های کوچک مقیاس، نظارت بر طرح جامع پسماند، لزوم تسریع در پیشرفت فیزیکی فاضلاب در چندین منطقه، لزوم تسریع در ایجاد پدهای هلی کوپتر و اتمام آن تا پایان سال،اجرای مطلوب طرح تفکیک زباله از مبداء، لزوم ایجاد و گسترش فضای سبز عمودی، صورت وضعیت الکترونیک، اجرای ویژه طرح کاهش پسماند(کاپ) در مناطق و... تاکید کرد.
(0) نظر
برچسب ها :
در طرح استقبال از بهار؛ توزیع نهال رایگان در بین شهروندان شمال تهران آغاز شد


توزیع نهال رایگان به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و مشارکت  شهروندان در حفظ وتوسعه فضاهای سبز شهری و خصوصی در شمال تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار کرد: در راستای طرح استقبال از بهار، توزیع نهال رایگان شامل نهال های مثمر از جمله سیب، گوجه سبز، آلو و.... به شهروندان، در بوستان های نیاوران، قیطریه، گلریزان آغاز و تا ۱۵ اسفند ۹۹ ادامه می یابد.
وی گفت: توزیع بروشور و دستورالعمل نحوه غرس و نگهداری از آن نیز توسط اداره فضای سبز این منطقه در محل های توزیع نهال انجام می شود  تا اطلاعات لازم در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
جعفریان از دیگر اقدامات اجرایی در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری را کاشت درختان به روش روت بال و همسازی سازی درختان در سطح فضای سبز منطقه یک دانست و گفت: کاشت درختان به روش روت بال به عملیات جا به جایی درختان از یک نقطه به نقطه دیگر بدون آسیب رسیدن به درخت می گویند که بر همین اساس بیش از 340 درخت به این روش به مساحت کاشت 1 هزار و 738 متر مربع از گونه های گیاهی چنار، عنبرالسائل، زیتون تلخ، بید مجنون، اقاقیا، یاس هلندی، بن سای زیتون با بن حدود 25 الی 40 در میدان شهید باهنر، خیابان شریعتی، بلواراوشان، مقابل ساختمان شهرداری ناحیه 5 و... به منظور همسان سازی  و افزایشتراکم درختان در سطح محدوده فضای سبز منطقه در طرح نهضت درختکاری کاشته شد.
او با اشاره به اجرای عملیات جهادی به زراعی فضای سبز در شمال تهرانگفت: طرح جهادی عملیات به زراعی، کندوکوب و هرس فضای سبز معابر، بوستان هاو جنگل های سطح منطقه یک با هدف ایجاد فضای مطلوب شهری، فرم دهی، جوان سازی و رفع خطر نیز از اقدامات اجرایی است.
معاون شهردار منطقه یک افزود: این عملیات از دی ماه با نخاله کشی و جمع آوری خاک مازاد و آلوده، خاکریزی، شخم و زیر رو کردن خاک، استفاده از کود گرانول غنی شده و شیمیایی فسفات تریپل، حذف کنده های خشک، آزاد سازی طوقه درختان، ترمیم تنه و تشتک درختان، کاشت درخت و درختچه، گل فصلی، مرمت انهار و...انجام گرفته است
(0) نظر
برچسب ها :
آغاز توزیع نهال های رایگان در منطقه 19 به مناسبت هفته درختکاری


ایستگاه های توزیع نهال رایگان در منطقه 19 از امروز در 4 بوستان این منطقه فعال شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و نزدیک شدن به روز درختکاری گفت: به همین مناسبت نیز طبق روال سال های گذشته ایستگاه های توزیع نهال های رایگان در بوستان های شقایق، شریعتی، افرا و نرگس برای توزیع روزانه نهال های مثمر و غیر مثمر از 9 تا 15 اسفند فعال شده اند.

او با بیان اینکه بیش از 12 هزار نهال برای توزیع بین شهروندان این منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: در هر ایستگاه روزانه نزدیک به500 نهال از انواع آلو، هلو، خرما، به، زبان گنجشک، توت، زیتون و... به شهروندان اهدا خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: در این ایستگاه ها ضمن آموزش نحوه کاشت انواع نهال ها و توزیع بروشورهای نهال کاری، کارشناسان مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه پاسخگوی شهروندان درخصوص نحوه آبیاری و نگهداری از آنها خواهند بود.

شهردار منطقه کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان را از دیگر اقدامات اجرایی در هفته درختکاری اعلام کرد و گفت: شهروندان متقاضی از طریق تماس با سامانه 137 و اعلام آدرس خود می توانند در نهضت کاشت درخت مشارکت داشته باشند.

او با بیان اینکه روز گذشته بوستان شقایق میزبان اعضای کانون های سالمندان و معلولین منطقه برای کاشت نهال  بود ادامه داد: به مناسبت روز پدر نیز کارشناسان فضای سبز این منطقه با مراجعه به منازل پدران معزز شهید و سالمندان منطقه اقدام به کاشت نهال در باغچه منازل این عزیزان کردند. 
(0) نظر
برچسب ها :
آیین اختتامیه پویش ادبی «کاروان آفتاب» برگزار شد


آیین اختتامیه پویش ادبی «کاروان آفتاب» صبح امروز 10 اسفندماه در گالری اتفاق حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، حجت الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در خصوص ایده شکل گیری این پویش گفت: پویش ادبی «کاروان آفتاب» به منظور شناسایی و کشف و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان 10 تا 18 سال کشور در دو بخش شعر و داستان با محورهای «شخصیت‌های واقعه عاشورا»، «قیام کربلا»، «امید»، «ایثار و فداکاری»، «دوستی و همدلی» و موضوع «آزاد» فراخوان داد.

وی افزود: استعداد و آموزش دو بالی هستند که می تواند هنرمندان را به پرواز در آورند. اگر «استعداد» نباشد قطعا «تخصص» راه به جایی نمی برد و چنانچه «تخصص» نباشد «استعداد» به بیراهه می رود. ثمره پویش ادبی کاروان آفتاب آثار ارزشمند و استعدادهای خوبی بود که در این پویش شناسایی شدند.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان تاکید کرد: این استعدادهای برگزیده جای آموزش و کسب تخصص دارند که انشاالله جزء برنامه های آتی ما خواهد بود.

ناظری با توجه به گرایش و توجه نوجوانان به رسانه های نوین و فضای مجازی گفت: کارکرد رسانه های نو تغییر کرده و امروزه فضای مجازی مورد وثوق نوجوانان قرار دارد. ما قطعا کمک خواهیم کرد تا آثاری که توسط نوجوانان عزیز در این پویش تولید شده در فضای مجازی بازتولید و بازنشر شود.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان ضمن تقدیر از هیئت داوران پویش ادبی کاروان آفتاب تصریح کرد: هیئت داوران توجه و انرژی و زمان زیادی برای بررسی تک تک آثار رسیده صرف کردند که جا دارد بنده از آنان تشکر کنم. امیدوارم تک تک استعدادهای برگزیده این پویش جزء نویسندگان و شاعران آینده کشورمان باشند.

در ادامه این مراسم کمال شفیعی کارشناس آفرینش های ادبی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: هدف این بود که برای ادبیات آینده کشورمان استعدادیابی کنیم و سه هدف راهبردی را مدنظر قرار دادیم. اول:  گسترش چتر ادبیات و امکانات به شکل مساوی در سراسر کشور. دوم: پشتوانه سازی و سوم: بحث آموزش و پرورش.

این شاعر کودک و نوجوان افزود: انشالله در سال آتی، بحث دو ساختار کلاس مجازی را تعریف و اعلام خواهیم کرد. در خصوص «پرورش استعدادها» قرار است آثار برگزیدگان را در مجموعه و نشریه اینترنتی در اختیار عموم علاقمندان قرار دهیم.

در ادامه عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: یکی از شیوه ها، راهها ، و روشهای کشف استعدادها برای ارگانهای فرهنگی برگزاری جشنواره است و یکی از وظایف مهم حوزه هنری کشف استعدادها و پرورش آن است تا مهارت های برگزیدگان ارتقاء و افزایش یابد.

وی افزود: خواست و تمایل برگزیدگان هم البته مهم است. اینکه چقدر و به چه میزان بخواهند و همت کنند تا در ساحت آینده ادبیات این مرز و بوم رشد و پیشرفت کنند. برگزیدگان این پویش با کوشش و سخت کوشی می توانند از آینده سازان و امیدها آینده کشورمان در بخش شعر و داستان باشند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری «خانواده» را عنصری مهم و اساسی در امر پرورش استعداد عنوان کرد و تاکید کرد: خواهش من از خانوادها این است که همراه فرزندان و نوجوانان خود باشند و کمک کنند تا استعداهای آنان شکوفا شده و تبدیل به بخشی از سرمایه فرهنگی ما شوند.

محمدی مقوله ادبیات و روایت را پاسخ گوی بسیاری از کمبودهای اجتماعی عنوان کرد و افزود: بسیاری از استنادات تاریخی الان از منظر اجتماعی و اقتصادی و... بر اساس کشفیات و تفسیری است که از شعر و نثر گذشته ما اتفاق می افتد. بنابر این به اهمیت ادبیات پی می بریم. مانایی و بودن ما و اینکه تاکنون نام ایران ماندگار شده به دلیل ادبیات غنی ماست. اگر امروز به پیشینه ادبی خود می بالیم به دلیل وجود حکیمان و شاعران بزرگ و یا در حوزه نثر به نویسندگان بزرگ این سرزمین است.

در پایان این مراسم اسامی برگزیدگان پویش ادبی «کاروان آفتاب» به شرح زیر اعلام و جوایز آنان اهداء شد.

بخش شعر:

امیرحسین پدرام

فاطمه سادات شریفیان

آتنا علایی

 

بخش داستان:

فرهود عباسی فرد

فاطمه نسیمی

سارا حداد همدانی

اندیشه جوان

تقدیرشدگان این مسابقه علاوه بر لوح تقدیر مبلغ ۵ میلیون ریال دریافت کردند. به 20 برگزیده این پویش نیز 20 بسته فرهنگی تعلق گرفت.

 

 

(0) نظر
برچسب ها :
اصلاح هندسی دو تقاطع پرتردد در منطقه 19



شهردار منطقه 19 از اصلاح هندسی دو تقاطع مهم و پرتردد منطقه در قالب پروژه های توسعه محله ای خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی تسهیل تردد خودروها وکاهش تصادفات را از اهداف اجرایی این اقدام عنوان کرد و افزود: در همین راستا اصلاح هندسی تقاطع خیابان های شقایق و میعاد در اولویت برنامه های ترافیکی  این شهرداری قرار گرفته است.

او ضرورت اصلی این اصلاح هندسی را همسطح شدن سطح آسفالت کندروی ورودی بزرگراه شهید تندگویان به خیابان شقایق با جداول اعلام کرد و گفت: به منظور رفع این مشکل جدول بندی انتهای هندریل های پل واقع در این محور (پل برادران شهید اشکذری) تا تقاطع اصلاح خواهد شد.

توکلی اصلاح هندسی تقاطع خیابان های شهید حقی و شهید مرادی را از دیگر پروژه های توسعه محله ای این منطقه اعلام کرد و ادامه داد: این فعالیت در قالب انسداد رفیوژ روبروی خیابان شهید مرادی و اصلاح هندسی روبروی خیابان شهید حقی بصورت جزیره های ترافیکی صورت می گیرد.

به گفته شهردار منطقه این اقدام در مرحله اول با خشکه چینی به صورت موقت و آزمایشی اجرا و در صورت مؤثر بودن در ترافیک این معبر مواصلاتی تثبیت خواهد شد.

توکلی در ادامه به اقدامات ترافیکی این منطقه در راستای نگهداشت شهر پرداخت و بیان کرد: نصب 200 استوانه ایمنی، 30 کاشن تانک، نصب 20 نیوجرسی در محدوده بزرگراه های این منطقه، نصب سرعتگیر لاستیکی و خط کشی 800 متر مربع بلوک عابر پیاده در معابر داخلی منطقه از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا هستند.

همچنین به منظور زیباترشدن نمای شهری این منطقه در آستانه فصل بهار، 74 ایستگاه اتوبوس رنگ آمیزی و تجهیزات آن ها بسازی شد.
(0) نظر
برچسب ها :
نخستین همراه سرای بیماران در مرکز شهر تهران دایر شد


شهردار منطقه 11 تهران گفت: همراه سرای فارابی با عنوان خانه مهربانی ایوار میزبان همراهان بیمارانی است که در طول درمان، نیازمند اسکان موقت هستند و از شهرهای دیگر به پایتخت می آیند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه11 تهران، نصراله آبادیان از فعالیت همراه سرای فارابی با عنوان خانه مهربانی ایوار در محدوده شهری اسن منطقه خبر داد و در تشریح خدمات این مرکز بیان کرد: خانه مهربانی ایوار در سه طبقه و 6 اتاق میزبان بیش از 20 نفر از همراهان بیمارانی است که برای درمان به تهران آمده اند و محلی برای اسکان موقت در شهر ندارند.

آبادیان افزود: تمامی خدمات این مرکز شامل اسکان و ارایه اتاق، تغذیه ، رفت و آمد و خدمات بهداشتی کاملا رایگان است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این مرکز با رعایت همه جانبه پیمان های بهداشتی میزبان مراجعین است.

به گفته شهردار منطقه 11 همراه سرای فارابی در خیابان قزوین شرقی خیابان شهید جوادیان (قلمستان ) پلاک63  واقع شده است و همراه بیماری که برای معالجه به تهران آمده است با مراجعه به مدیریت بیمارستان و بخش مددکاری مرکز درمانی با نامه معرفی پزشک و تایید مرکز، به همراه سرا مراجعه می کنند و در صورت خالی بودن فضای اسکان در اولین فرصت نسبت به ارایه اتاق به آنها اقدام می شود.

(0) نظر
برچسب ها :
تصویب طرح اصلاحی محله مینابی (منطقه15)


طرح اصلاحی موضعی محله مینابی(منطقه 15) با اولویت تأمین نیازمندی های خدماتی و مسکونی با حضور اعضای کمیسیون ماده پنج شهر تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بیست و یکمین جلسه سال جاری کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در این باره گفت: محله مینابی در ناحیه یک منطقه 15 شهرداری تهران واقع شده است؛ این محله 76 هکتاری با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر در شمال بزرگراه بعثت و غرب بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد.
وی افزود: در دهه هشتاد قرار بود بزرگراه امام علی (ع) از این محله عبور کند و بر این مبنا تملک هایی صورت گرفته بود، پس از تغییر مسیر بزرگراه، این تملک ها متوقف نشده و ادامه پیدا کرد، این موضوع باعث شکل گیری املاک فاقد بنا و رها شده و نابسامانی های کالبدی و اجتماعی شد به طوری که نارضایتی مردم را به همراه داشته و لازم به تعیین و تکلیف وضع موجود بود.
اشراقی با اشاره به کمبود قابل ملاحظه کاربری های درمانی، آموزشی، پارکینگ و فضای سبز در این محله گفت: قطعات مســکونی مینابی در پهنــه های مغایر با سکونت واقع شده و امــکان بهره برداری از حقوق مالکانه در آن ها وجود نداشت و نیاز به بازنگری بود.
 وی افزود: بازنگری طرح محله مینابی در جلسات متعدد کارگروه فنی به بحث و بررسی گذاشته شد و نهایتاً طرح اصلاحی در بیست و یکمین جلسه سال جاری کمیسیون ماده پنج مطرح شد، بر این اساس با هدف تأمین نیازمندی های خدماتی محله و امکان بهره برداری از حقوق مالکانه،  با کاربری های خدماتی و مسکونی پیشنهادی در این طرح موافقت گردید.
 رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اضافه کرد: همچنین در این جلسه طرح ویژه سه بعدی محله نارمک به وسعت 500 هکتار واقع در مناطق 4 و 8 مورد رسیدگی قرار گرفت و با پیشنهاد کارگروه فنی مبنی بر ارائه ضابطه ویژه در زیر پهنه R231 (بافت های  مسکونی ارزشمند معاصر) محله موافقت شد.
در  ادامه جلسه، طرح ساماندهی اراضی دره حسنک در محدوده  مابین بزرگراه های یادگار امام(ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به وسعت 143 هکتار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پیشنهاد کارگروه فنی مبنی بر انتزاع 47 هکتار از طرح و اقدام برابر ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و تهیه طرح یکپارچه در 96 هکتار باقیمانده به همراه تعدیل بارگذاری و ارسال به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موافقت شد.
(0) نظر
برچسب ها :
نقش سازنده همکاری بانک ها در سرعت ایجاد سامانه ها و کاهش هزینه ها

تفاهم نامه همکاری بانک پارسیان و بانک کارآفرین امضا شد


بانک پارسیان و کارآفرین در حوزه‌های فناورانه تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین بانک پارسیان و بانک کارآفرین در حوزه‌های فناورانه عصر روز شنبه 9 اسفندماه 99 با حضورکورش پرویزیان و محمدرضا فرزین و به میزبانی بانک پارسیان برگزار شد.
رویکرد تفاهم نامه دوجانبه بانک پارسیان و بانک کارآفرین همکاری طرفین و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آنها در حوزه‌ی فناورانه و ارائه خدمات نرم‌افزاری، سخت افزاری، مشاوره‌ای و سرمایه‌گذاری مشترک از جمله؛ سامانه های عملیات بانکی و داده، کیف پول و پرداخت های خرد و ... است.
کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در این مراسم ضمن تشکر از همکاران بانک کارآفرین و بانک پارسیان در تنظیم این تفاهم نامه به ظرفیت ها، قابلیت ها و زیرساخت های مطلوب بانک پارسیان و کارآفرین اشاره و هدف از امضای این تفاهم نامه را هم افزایی بیشتر برای دو مجموعه و کاهش هزینه های اضافی برای سرویس دهی بهتر به مشتریان و مردم ذکر کرد.
دکتر پرویزیان افزود : چارچوب همکاری بانک پارسیان با کارآفرین بلند مدت و فراتر از رابطه اقتصادی است و امیدواریم که ظرفیت ها و قابلیت های هر دو مجموعه موجب ایجاد محصولات و خدمات جدید و بهروری بیشتر و ارزش افزوده برای هر دوبانک شود .
مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به دستور العمل ها و بخشنامه های جدید بانک مرکزی و ضرورت ایجاد ساماندهی جدید توسط بانک ها گفت : در همکاری بانک ها، سرعت ایجاد سامانه ها افزایش و هزینه های آن کاهش می یابد و اگر اتحاد و ائتلاف بین بانک ها بیشترشود، بهتر می توان به مشتریان و مردم خدمت رسانی کرد.
دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین نیز در مراسم امضا و تبادل این تفاهم نامه گفت: بسیاری ازدستورالعمل های جدید محصول مشترک بین بانکهاست و همکاری های مشترک از صرف هزینه و زمان برای اجرایی شدن روال این دستورالعمل ها می کاهد.
فرزین با اشاره به همکاری نزدیک به ٧ ماهه تیم کارشناسی دو بانک کارآفرین و پارسیان برای انعقاد تفاهم نامه مشترک افزود: تفاهم نامه مذکور در٨ حوزه اساسی تنظیم شده که ظرفیت های همکاری دو بانک در ارایه خدمات به مشتریان را افزایش می دهد.
مدیرعامل بانک کارآفرین با تاکید بر اینکه سود حاصل از همکاری های دو بانک به مشتریان می رسد خاطر نشان کرد: موضوعی که درکنار این تفاهم نامه ها اهمیت دارد استفاده از امکانات یکدیگر است که می تواند به نفع مشتریان و مجموعه بانک ها باشد ، برای مثال دربانک پارسیان مراکز پشتیبان و بحران وجود دارد و بانک کارآفرین نیز به تازگی مراکزی را به عنوان مراکز پشتیبان و بحران راه اندازی کرده است.
وی در همین حال با اشاره فعالیت های بانک کارآفرین ادامه داد: فعالیت با تاپ برای پذیره نویسی مربوط به حق تقدم افزایش سرمایه آغاز شده است.
(0) نظر
برچسب ها :
X