خبرگزاري ايرانيان
در بین مناطق ۲۲ گانه، شهرداری منطقه یک در مقابله با کرونا برتر شد


 شهرداری منطقه یک با بررسی اقدامات اجرا شده در مقابله با ویروس کرونا رتبه برتر مناطق شهرداری تهران را بدست آورد. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک  ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با بررسی ۱۲ شاخص ارزیابی توسط معاونت آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران رتبه برتر مناطق رادر مقابله با ویروس کرونا طی سه ماهه سوم سال بدست آورد.

گفتنیاست برگزاری دوره های آموزشی، اخبار و اطلاعات ارایه شده در  فضای مجازی، توزیع اقلام بهداشتی، میزان مشارکت گروه های مردمی و... از جمله این آیتم ها بوده است.
(0) نظر
برچسب ها :
بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی در منطقه 19

اولین نیروگاه خورشیدی منطقه 19 با اتمام عملیات نصب سازه پشت بامی آماده بهره برداری شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: این پروژه در پشت بام ساختمان ستادی منطقه اجرا شده و قابلیت تولید 22 هزار و 300 کیلووات ساعت برق در سال را دارد.
او ضرورت اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی را تحقق اهداف برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر مبنی بر لزوم استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در ساختمان های اداری و نیز تحقق نقشه راه انرژی این منطقه درخصوص تأمین 4 درصدی میزان مصرفی ساختمان ها از انرژی های نو اعلام کرد و افزود: این نیروگاه همچنین گام مهمی در راستای کاهش مصرف گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت های فسیلی محسوب می شود.
توکلی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از خرداد ماه سال جاری افزود: در همین راستا فاز نخست عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی با سازه پشت بامی و به ظرفیت 15 کیلووات در ساختمان ستادی شهرداری این منطقه کلید خورد و به مرحله  بهره برداری رسید.  
شهردار منطقه با بیان اینکه در فازهای بعدی نیز سایر ساختمان های شهرداری منطقه به نیروگاه خورشیدی مجهز خواهند شد، خاطرنشان کرد: این میزان تولید انرژی متناظر با عملکرد نزدیک به 780 اصله درخت بوده و موجب جلوگیری از تولید 17 تن گاز دی اکسید کربن خواهد شد.
(0) نظر
برچسب ها :
منطقه 5 به نام «دوستدار پژوهش» معرفی شد



نخستین جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه 5 در فصل زمستان، با حضور محمدحسین بوچانی مدیرکل مرکز مطالعات شهرداری تهران و محمودکلهری شهردار این منطقه برگزار شد و طی آن از خدمات پژوهشی این منطقه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه5،  در نشستی با حضور  محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، گشتاسب مظفری، معاون مطالعات و برنامه ریزی مدیریت امور اجتماعی و اقتصادی شهرداری تهران و  مریم ابهری دبیر کمیته پژوهشی امور مناطق ، حکم ریاست شورای پژوهش و نوآوری منطقه5، به محمود کلهری شهردار این منطقه اهدا شد.
محمود کلهری در این جلسه با تاکید بر بحث پژوهش و نوآوری گفت: در منطقه5، علاوه بر انجام وظایف و ماموریت‌ها تلاش می‌کنیم به موضوعات پژوهشی به ویژه مباحث درآمدی، کشف فرصتها و ایجاد درآمدهای پایدار توجه داشته و با کارگروه های تخصصی مرکز مطالعات همکاری داشته باشیم.
شهردار منطقه 5 درباره روند پذیرش و ارائه آثار پژوهشی در این منطقه اظهار داشت: نیازها و ضرورت های منطقه پس از شناسایی، توسط شورای پژوهش و نوآوری منطقه5 بررسی و در سامانه پژوهش یار با نظارت مرکز مطالعات شهرداری تهران به عنوان طرح مصوب بارگذاری می‌شود. پس از بارگذاری تمام اشخاص می‌توانند برای ضرورت و نیاز مطرح شده، طرح، راهکار پروپوزال پژوهشی ارائه کنند.
کلهری با اشاره به اهمیت پژوهش و نوآوری گفت: پژوهش زمینه ساز نوآوری است و چنانچه پژوهش کاربردی و کیفی برای امور مختلف انجام شود به نتایج مطلوب و نوآورانه های مورد نیاز منجر خواهد شد.

بوچانی مدیرکل مرکز مطالعات نیز با تقدیر از اقدامات پژوهشی این منطقه گفت: منطقه5 با قریب به 50 اثر در قالب طرح و مقاله و پروژه پژوهشی به عنوان تنها منطقه دوستدار پژوهش در شهر  تهران  بیشترین آثار را در جشنواره  نوآوری و پزوهش داشته است.
وی با اشاره به آثار برگزیده در جشنواره پژوهش گفت: دو طرح پژوهشی شهردار منطقه5 در زمینه مالی و اقتصاد شهری و کشف فرصتها و پتانسیل‌های شهر به عنوان اثر  شناسایی و به عنوان طرح پژوهشی برتر معرفی شد .
گفتنی است در این نشست حکم ریاست شورای پژوهش منطقه 5به محمود کلهری اهدا و از خدمات ایشان در گسترش پژوهش تقدیر شد.
(0) نظر
برچسب ها :
۱۰۰ درصد پیام ها در حوزه خدمات شهری باید مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گیرد






در جلسه ارتباط مستقیم سامانه نظارت همگانی (۱۸۸۸) مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پاسخگوی بیش از 230 پیام مردمی بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس مجتبی یزدانی در جلسه ارتباط مستقیم سامانه نظارت همگانی (۱۸۸۸) که صبح امروز سه شنبه 16دی ماه در تمامی زیرمجموعه این معاونت به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: تمامی مدیران حوزه خدمات شهری موظف به پاسخگویی دقیق و منطقی به شهروندان هستند و۱۰۰ درصد پیام ها در حوزه خدمات شهری باید مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گیرد.

 یزدانی در این جلسه با بیان این که حوزه خدمات شهری وظایف و مسوولیت های مختلفی را در سطح شهر تهران بر عهده دارد، گفت: نوع فعالیت سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه این معاونت متفاوت است و اکثرا در راستای خدمات رسانی به شهروندان می باشد و ما در این مجموعه با تمام توان در جهت خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان تلاش خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به موضوعات مطروحه از سوی شهروندان باید با سرعت و به دقت انجام شود، افزود: خود را موظف می دانیم در کم ترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت پیام های مردمی را مورد رسیدگی قرار داده و پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت سامانه ۱۸۸۸ اظهار کرد: این سامانه در واقع پل ارتباطی بین شهروندان با مسوولین است و این حوزه حساسیت ویژه ای نسبت به موضوعات مورد درخواست شهروندان دارد.

گفتنی است در جلسه ارتباط مستقیم سامانه نظارت همگانی (۱۸۸۸) مجموعه این معاونت به بیش از 230پیام مردمی در موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری رسیدگی و دستورات لازم برای حل مشکلات آنان صادر شد.
(0) نظر
برچسب ها :
معاون شهردار تهران خبر داد: رونمایی از قطار ملى تا پایان بهمن ماه
 

معاون حمل و نقل، ترافیک شهردارى تهران از تکمیل و رونمایی از قطار ملى تا پیش از پایان سال جارى خبر داد.

به گزارش روابط عمومى معاونت حمل و نقل،ترافیک شهردارى تهران، "سید مناف هاشمى" با اشاره به پیشرفت پروژه ساخت قطار ملی مترو تصریح کرد:  در تلاش هستیم قطار ملی  تا پایان بهمن ماه رونمایی گردد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نیاز به واگن‌های مترو در کشور بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود گفت:کلانشهر تهران درحال حاضر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن است.
وی از تکمیل و راه‌اندازی از یک رام  قطار ملى تا پیش از پایان سال جارى خبر داد و گفت :با توجه به پیشرفت مناسب داخلی‌سازی واگن مترو به میزان حدود ۸۰درصد، در سال‌ جاری  تلاش برای بومی سازی ناوگان جدید شکل گرفت، معتقدم تولید انبوه واگن‌ها در جهت توسعه حمل و پاک خواهد بود و ان‌شاءالله تا پایان سال به میزان ۸۵درصد خواهیم رسید.
معاون حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نام گذاری سال جهش تولید  اظهار داشت : قرارداد شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری که یک سال پیش برای طراحی و اجرای یک رام قطار منعقد شد به نیمه رسیده است و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این موضوع فعال هستند. پیرو آخرین جلسه که روز پنج‌شنبه گذشته با حضور دکتر ستاری و آقای آقامحمدی برگزار کردیم و تصمیمات مهمی برای رسیدن به سقف ۸۵درصد ظرفیت گرفته شد.
هاشمى تاکید کرد: حمایت دولت از تولید انبوه ملی علاوه نوسازی و توسعه ناوگان عمومى شهر سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود و امیدواریم این تجربه‌ ساخت تجهیزات مترو منجر به عقد قرارداد بزرگی برای ساخت حداقل ۴۲۰ واگن برای تهران و سایر کلان‌شهرها شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: تست میدانى قطار و اخذ تاییدیه‌های لازم آن از پایان سال جاری شروع آغازخواهد شد. ضمنا در همین راستا در حال توافق برای تولید انبوه با حمایت سازمان برنامه و بودجه هستیم.
(0) نظر
برچسب ها :
لزوم شکل‌گیری مفاهمه و گفتگو بین دست‌اندرکاران نمای ساختمانی


عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهر تهران معتقد است باید بین کسانی که در اجرای نما در تهران نقش دارند از مدیران شهری تا اجراکنندگان نما و مردم گفتگو و مفاهمه ایجاد کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ عبدالرضا گلپایگانی در آیین افتتاح دومین نمایشگاه و همایش نما گفت: موضوع نمای ساختمان و اهمیت آن در شهر بر کسی پوشیده نیست و همه شهروندان و مدیران شهری و قوانین و مقررات به این موضوع با اهمیت، توجه ویژه دارند.
وی افزود: مراکز زیادی برای این امر در کشور شکل‌گرفته است، حتی شورای عالی شهرسازی و معماری با این هدف تشکیل‌شده است و این‌ها نشان می‌دهد که این امر زیبا، اهمیت دارد. مسئله نما ازاین‌جهت مهم است که مرز بین درون و بیرون است،  مرز بین خانه و شهر و زندگی خصوصی و زندگی مردم در شهر است.
معاون شهرسازی و معماری شهر تهران ادامه داد: 
نما، نمایشگاه معماری و توانمندی سازنده است، جایی است که جلوه سازنده و مصالح خوب اتفاق می‌افتد و مکان ظهور این جلوه به خیابان کشیده شده است. در سابق این جلوه‌گاه به خانه و حیاط مرکزی برده می‌شد. اما بعد از شهری شدن محل جلوه قدرت سازنده به خیابان کشیده شده است
او بابیان این‌که زیبایی بصری از تناسبات و بافت و رنگ و ترکیب‌بندی صحبت می‌کند گفت: در نما باید به ریشه و باوری که در مورد فضایی که قرار است در آن معماری کنیم توجه کنیم.
او به آشفتگی نما در شهرهای ما اشاره کرد و گفت: شهر تهران از منظر کالبدی دچار ازهم‌گسیختگی و افسارگسیختگی است. و این آشفتگی دلایل زیادی دارد و آسیب‌شناسی آن نیاز به زمان دارد.
واقعیت این است که شهر و خانه‌های ما را، بناها و کارگران می‌سازند، خانه‌های ما را صاحبان املاک می‌سازند که تخصصی در زیبایی‌شناسی بنا ندارند، به سنگ‌ها در نماها نگاه کنید. در دهه‌ای سنگ تراورتن مد شد که مناسب اقلیم و آب‌وهوای تهران نبود و کیفیت لازم را نداشت. اما چون مالکان می‌خواستند اجرا می‌شد. یا وقتی نمایی ساخته می‌شود به شست و شوی آن توجه نمی‌شود.
گلپایگانی بر گفت‌وگو بین عناصر تأثیرگذار در اجرای نما تأکید کرد و گفت: در بین ما گفت‌وگویی و گشایشی اتفاق نمی‌افتد، کلید این است که باید باهم گفت‌وگو کنیم، من امروز به‌عنوان متولی تصمیم‌گیری در مدیریت شهری باید با آن مالک که درخواست‌های عجیب‌وغریب دارد گفت‌وگو کنم.
منِ مهندس معمار باید با مدیر شهر گفت‌وگو کنم اگر گفت‌وگوی بین ما برقرار شود، مفاهمه ایجاد می‌شود گفتگوهای ما باید طولانی هم باشد.
او با اشاره به نمایشگاه و همایش نما افزود: ما گفتگویی در شهر بین  مصالح طراحان و مدیران شهری و بخشی از مردم ایجاد کردیم و رویکردها را به میان مردم بردیم تا در شهر تهران و برخی کلان‌شهرها حساسیت‌های روشنفکران و تحصیل‌کرده‌ها به میان مردم برده شود تا با گفت‌وگو به هم نزدیک شویم.
در پایان مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش نما، با حضور عزتی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از طرح کمپین نما؛ هویت شهر ما، که قبلاً توسط پیروز حناچی(شهردار تهران) در تهران رونمایی شده بود برای اجرای کشوری این کمپین در سال 1400 رونمایی شد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران:
 سازندگان برای اجرای نما سرگردان هستند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران معتقد است که تعدد مراکز نظارتی باعث شده است که اجراکنندگان نمای ساختمان‌ها برای کسب مجوز دچار سرگردانی شوند.
محمد عزتی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در دومین نمایشگاه و همایش نما گفت:  درگذشته آن‌قدر نما بی‌اهمیت بود که وقتی کسی خانه‌ای می‌ساخت در صدور مجوز پایان کار از او تعهد می‌گرفتند که نما را اجرا کند؛ او به قوانین و ضوابط اجرای نما در کشور اشاره کرد و گفت:  با این ‌همه قانون و ضابطه مشکل کجاست؟ الآن رشد شهری فروکش کرده است و دیگر جمعیتی نیست که به شهرها بیایند پس چرا همچنان در نما مشکل وجود دارد به نظر من یکی از مشکلات این است که نهادهای متعددی نما را کنترل می‌کنند که باعث سرگردانی مجریان نما می‌شود. سازندگان یکی از مشکلات را دستوری بودن نما می‌دانند. او بر تغییر سیستم آموزشی در معماری تأکید کرد و گفت: امروز با مدرک‌گرایی مواجه هستیم. تنوع مصالح زیاد شده است و اغتشاش هم زیاد شده است. یعنی باید روش آموزش را اصلاح کنیم .
عزتی افزود: نمای ساختمان به‌اندازه خود معماری اهمیت دارد. نمای درونی مال خود شهروند است. اما نمای بیرونی حقوق عمومی است  نماسازی باید یک تخصص  شود چون مفاهیم آن پیچیده است.
او با انتقاد از این‌که در تمام قوانینی که تصویب می‌شود سعی می‌کنیم حاکمیت را حفظ کنیم این را باید اصلاح کنیم. گفت: باید مردم را همراه کنیم و به سازنده‌ها آموزش بدهیم و درعین‌حال طرح‌هایی تهیه کنیم که همسو با مدیریت شهری باشد.
 
مهدی صالحی مدیرکل معماری ساختمان شهرداری تهران:
تهیه سند پشتیبان سیما و منظر شهری برای خیابان ولی‌عصر(عج)
در ادامه این مراسم مهدی صالحی مدیرکل معماری ساختمان شهرداری تهران گفت: ما به سمت کیفیت پذیری می‌رویم؛ بیست سال پیش همه به دنبال کمیت بودیم و کیفیت فدای کمیت شده بود، اما امروز کیفیت برای بهره‌برداران، طراحان، سازندگان و تولیدکنندگان مصالح اهمیت یافته است و این به‌نوعی مطالبه مجموعه وسیع صنعت ساخت‌وساز از مدیریت و متخصصین شده است که ابزار و اسناد پشتیبان کار را برایشان فراهم کنند.
او افزود: با تأکید مقام معظم رهبری در سال ۹۲ بر معماری اسلامی، در آغاز دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران، به شکلی جدی کیفیت در فضاهای شهری مطالبه شد و مدیریت شهری هم این موضوع را دنبال کرد و تبلور این اقدامات در این دوره از مدیریت شهری بود که استقرار کمیته‌های نما و الزامات و مقررات و تهیه اسناد پشتیبان را تصویب کرد.
صالحی ادامه داد: در این عرصه تهیه اسناد و الزامات در دستور کار قرارگرفته است و مجلدات آن ‌هم در نمایشگاه عرضه‌ شده است. یکی از کارهای جدی که برای خود مجموعه هم جذاب بود کمپین نما؛ هویت شهر ما بود. ما در این برنامه پیش مردم و طراحان رفتیم و با آن‌ها صحبت کردیم و معدود پروژه‌هایی که کیفیت گریز بودند را آموزش دادیم و در واقع توانستیم مخاطبان را شناسایی کنیم و استقبال از این آموزش‌ها بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود و این نشان می‌دهد که ما مخاطبان را خوب شناسایی کردیم.
او با اشاره به تدوین و تهیه سند پشتیبان سیما و منظر شهری برای خیابان ولی‌عصر(عج)گفت: امیدوارم این سند به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد که در این صورت سند توسعه برای این خیابان خواهیم داشت.
(0) نظر
برچسب ها :
مدیریت حریم شهر تهران نیازمند تصویب طرح راهبردی-ساختاری است





مدیریت حریم شهر تهران نیازمند پی گیری و تصویب طرح راهبردی- ساختاری در شورای عالی شهرسازی است.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی در نشست بررسی وظایف ارگان های مرتبط با کوهستان که با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هیات فدراسیون کوهنوردی، هلال احمر و...برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با تعیین تکلیف طرح راهبردی-ساختاری حریم شهر تهران، بسیاری از مشکلات ارتفاعات در شمال تهران و اراضی کشاورزی و حوزه آبخیزداری در جنوب تهران مدیریت می شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های حریم نیاز به ارایه طرح های تفریحی، ورزشی دارد تا رویکرد سرمایه گذاری در منطقه به سمت گردشگری سوق پیدا کند.   

موسوی افزود: از درکه تا گردنه قوچک حریم منطقه یک است که تجهیز کوهستان و ایجاد امکانات عمومی در این محدوده مهمترین ضرورتی است که دنبال می شود ولی ناحیه کوهستان این منطقه با ۶ نفر نیروی مصوب نمی تواند این گستره وسیع را مدیریت کند لذا نیاز است ساختار سازمانی کوهستان در شورای شهر بررسی و مشخص شود.

شهردار منطقه یک جمع آوری روزانه بیش از ۷ تن زباله به صورت دستی از مسیرهای کوهنوردی، رسوب برداری مستمر از ۴۵۰ هزار متر مکعب حوضچه رسوبگیر و آرامش در مسیل ها، ساخت و در اختیار قرار دادن بیش از ۵ پایگاه امداد و نجات کوهستان را از اقدامات اجرایی دانست و خواستار اصلاح ساختار سازمانی کوهستان شد تا ارتفاعات و حریم از تهدید به فرصت و نقاط ضعف آن به قوت تبدیل شود.


فرماندار شمیرانات نیز در این نشست افق ۱۴۰۰ شهرستان شمیرانات بحث گردشگری و سیاحتی دانست و گفت: باید برای رسیدن به این افق زیرساخت های مورد نیاز آن تهیه و توسعه یابد.

 ساداتی حق طبیعی مردم را استفاده ایمن از طبیعت و گردشگری دانست و گفت: تشکیل کارگروه ویژه کوهستان لازمه خدمات رسانی بهتر به شهروندان است.


وی افزود : با حضور و مشارکت همه ارگان ها و نهادهای مرتبط و استفاده از همه ظرفیت های موجود می توان بستر کار را فراهم کرد.


فرماندار شمیرانات تصریح کرد: گردشگری در شهرستان شمیرانات مختص یک فصل نیست بلکه در چهار فصل سال از همه ظرفیت های گردشگری آن استفاده می شود که با تشکیل کارگروه تخصصی و آسیب شناسی توسط این کارگروه نسبت به تقویت تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات لازم صورت گیرد.

ساداتی افزود: مصوبات این جلسه به عنوان مصوبه شورای تامین و شورای اداری شهرستان شمیرانات ابلاغ و برای همه مدیران کل و دستگاه های مرتبط لازم الاجرا خواهد بود.


منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: برای جلوگیری از حوادث اخیر باید ستاد هماهنگی پیشگیری کوهستان فعال شود و در کارگروههای تخصصی در همه ابعاد آسیب شناسی شود و راهکار های عملیاتی آن استخراج گردد تا در زمان بروز حوادث با مدیریت یکپارچه روند امداد و نجات شتاب بیشتری بگیرد.
(0) نظر
برچسب ها :
بازدید، پایش و ایمن سازی ساختمان های دولتی عمومی، غیردولتی و خصوصی با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها



معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بازدید، پایش و ایمن سازی ساختمان های دولتی عمومی، غیردولتی و خصوصی با همکاری همه دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در نشستی مشترک که صبح دیروز15 دی ماه با حضور سید حبیب راضی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، محسن مرادی دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کلانشهرها، داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، هیات مدیره سازمان آتش نشانی و... برگزار شد، گفت: این نشست در راستای  بحث ایمن سازی ساختمان های دولتی عمومی، غیردولتی و خصوصی با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها می باشد.

یزدانی در ادامه افزود: بنابر این مصوبه همه سازمان ها در یک دوره 5 ساله دستورالعمل های ایمنی را دریافت و مطابق قانون باید نسبت به ایمن سازی ساختمان های مربوطه اقدام و تاییدیه ایمنی را از شهرداری های محل وقوع ساختمان دریافت کنند.

وی با بیان این که این پیشنهاد به منظور افزایش ایمنی ساختمان های موجود و در حال بهره برداری وزارتخانه ها،سازمان ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و سایر اماکن تجمعی تابع یا وابسته به بخش های دولتی،عمومی و خصوصی مطرح شده است، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مهم این پیشنهاد این است که دستگاه های اجرایی مکلف اند ضمن بازدید، پایش و حفظ شرایط ایمن و پایداری آن مطابق تاییدیه ایمنی صادر شده نسبت به ایمن بودن ساختمان های مذکور یقین پیدا کنند.

یزدانی عنوان کرد: شهرداری های کلان شهرها موظفند با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و در یک دوره دو ساله و حداکثر تا پایان سال 1401نسبت به راه اندازی سامانه بر خط مانیتورینگ ایمنی و آتش نشانی اقدام نموده و ساختمان ها و اماکن تعیین شده را به سامانه مذکور متصل و از این طریق تمام ساختمان های مورد نظر را پایش کنند و با انجام این مجموعه اقدامات ضریب ایمنی شهر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه پس از سخنان مهندس یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص مباحثی چون ایمن سازی ساختمان های دولتی عمومی، غیردولتی و خصوصی با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها و همچنین بازبینی و بازنگری لوایح و مصوبات مورد نظر با رویکرد عدالت محوری و تثبیت درآمدهای پایدار با همکاری و مساعدت سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در خصوص تقویت منابع درآمدی سازمان آتش نشانی، سهم وصول عوارض ایمنی براساس طبقات ساختمان وهمچنین اصلاح موضوع ماده 92قانون شهرداری ها در بحث تعیین محل هایی برای نصب اعلانات و پیش بینی ضمانت اجرایی مناسب برای حفظ پاکیزگی شهر و عدم نصب برچسب های تبلیغاتی و... برگزار و پیرامون موضوعات مطروحه بحث و تبادل نظر شد.
(0) نظر
برچسب ها :
نخستین سالگرد شهادت «مرد میدان» با رنگ و بوی فاطمی



فضاسازی گسترده و سیاه‌پوشی محلات 13گانه منطقه 12 پایتخت به مناسبت ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، ضمن اعلام این خبر و عرض تسلیت به مناسب این ایام سوگواری، گفت: بی‌گمان تقارن ایام فاطمیه (س) با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها را نمی‌توان امری تصادفی برشمرد و چنین رویدادی را باید بیان‌گر توجه مادر مهربان امت اسلامی، حضرت فاطمه زهرا (س) به این شاگرد راستین مکتب اهل بیت (ع) دانست که فقط می‌تواند نصیب رهروان برحق مسیر ولایی آن بزرگواران شود.
وی ضمن یادآوری این نکته شهید سلیمانی، میراث ملی، معنوی و دینی است که متعلق به هیچ گروه و دسته و جناحی نیست، بر اهمیت تظاهرات عینی در آیین‌های اینچنینی تأکید کرد و افزود: در درک و تبیین مجاهدت‌های صورت‌گرفته در یوم‌الله عاشورا نیز در کنار بیان معارف و اندیشه‌ها، عمل به شعائری نظیر انواع عزاداری‌ها و برپایی دستجات و سیاه‌پوش‌کردن شهرها ضروری است و به همین دلیل در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی باید توجه ویژه‌ای به ایجاد این تظاهرات عینی داشت تا بیشترین تأثیرگذاری مورد نظر را داشته باشد.
شهردار قلب طهران از بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در ایجاد فضاسازی برای این ایام سوگواری سخن گفت و ادامه داد: با برنامه‌ریزی و تمهیدات صورت‌گرفته و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، همچنین مشارکت بسیج، مساجد و گروه‌های خودجوش شهروندان، به منظور سیاه‌پوشی و فضاسازی محیطی به مناسبت ایام فاطمیه (س)، 30 پرچم، 50 هزار متر ریسه و 6 هزار مترمربع پارچه مشکی، به همراه 25 پرتابل و 95 استند و داربست نصب و اجرا شد.
وی همچنین گفت: به منظور تبیین مؤلفه‌های مکتب این شهید والامقام، معرفی قهرمان ملی ایران و چهره بین‌المللی جبهه مقاومت با تلاش عوامل اجرایی، معابر اصلی و فرعی، میادین و ساختمان‌های شهرداری منطقه به تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت شعار «مرد میدان» مزین گردید که شامل اکران 30 عدد پرتابل، نصب و اجرای 180 استند و داربست و چاپ 100 بنر خودرویی به همراه نصب طاق‌نصرت‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی بود که در سطح منطقه اکران شد.
(0) نظر
برچسب ها :
تشکیل دومین نشست تخصصی فرآیند اجتماعی شدن در منطقه21


برای دومین بار طی هفته گذشته، نشست تخصصی فرآیند اجتماعی شدن شهرداری منطقه21 با محوریت بررسی مسائلی از جمله "مناسب سازی معابر، بوستان ها و ساختمان ها؛ فضاهای بی دفاع شهری و کمیته نما" و با حضور دکتر نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، رضا رجب زاده شهردار ورودی غربی پایتخت در این جلسه گفت: توجه به حقوق قشر معلولین بسیار مهم است و نکته مهم تر فعال شدن سمن ها و کانون های معلولین در منطقه21 است تا بتوانند در کنار مدیریت شهری راهکارهای مطلوب ارائه دهند.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری منطقه21 از پیشنهادات معلولین به گرمی استقبال می کند و از اعضای کانون معلولین محله ها نیز خواهشمندیم پروژه های مناسب سازی عملیاتی را پیشنهاد دهند.

رجب زاده تاکید کرد: من بعد هیچ پروژه دیگری در منطقه21 افتتاح نخواهد شد مگر اینکه مناسب سازی برای عبور و مرور راحت توان یابان صورت پذیرد.

زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: اگر طرح جامع مناسب سازی معابر منطقه21 با تکیه بر برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران تا پایان دی ماه آماده شود، نوید اتفاقات خوشی برای معلولین گرانقدر را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه اشاره کرد: از مجموع 58بوستان، 32بوستان در منطقه21 مناسب سازی شده که البته تفاوتی بین دستورالعمل ها و استانداردها وجود دارد، به همین دلیل می بایست امضاء معلولین برای تمامی مناسب سازی ها ایجاد شود چراکه آنان تضمین کننده کارایی این قبیل اقدامات هستند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همین 32بوستانی که در منطقه21 مناسب سازی شده اند، می بایست با نظر خود معلولین و کارشناسان مورد رفع نواقص احتمالی و تکمیل قرار گیرند و همین اقدام می تواند تا پایان سال جاری در دستورکار مدیریت شهری منطقه قرار گیرد.

نژادبهرام درخصوص فضاهای بی دفاع شهری و بافت های فرسوده گفت: مبحث فضاهای بی دفاع شهری در منطقه21 که حدود 10درصد بافت مسکونی دارد، بسیار حیاتی است؛ به نظر بنده در هر محله فراخوانی داده شود در قالب نصب بنرهای اطلاع رسانی که شهروندان درصورت تمایل در شناسایی نقاط ناامن و بی دفاع شهری یاری گر مدیریت شهری منطقه21 باشند.

رجب زاده در ادامه افزود: هم اکنون فرآیند اجتماعی شدن در شهرداری تهران با جدیت درحال دنبال شدن است؛ یکی از مولفه های اساسی انقلاب اسلامی حکومت مردم بر مردم بود، همین تمرین دوجانبه دموکراسی است که نظر شهروندان را می تواند در توسعه امور مرتبط با شهر توسعه و گسترش دهد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در حوزه کمیته نما افزود: نما؛ هویت شهر است. کمیته های نما در مناطق می بایست با طراحان و معماران جلسات مستمر داشته باشند و دیدگاه های مجموعه شهرداری را برای شهروندان در حوزه نما تشریح کنند تا آنان نیز با مدیران شهری همراه و همدل شوند.

رجب زاده همچنین با بیان اینکه شهرداری یکی از مردمی ترین سازمان ها در کشور است، افزود: هر محله ویژگی های خاص خود را دارد و همین هویت ها موجب ایجاد حس تعلق مکانی شده و از مهاجرت ها جلوگیری می شود.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه احمدزاده قهرمان پاراالمپیک ساکن تهرانسر، شیرزادی مدیرعامل انجمن تخصصی معلولین ایران و رضایی دبیر دبیران منطقه21 به بیان دغدغه ها و درخواست های معلولین پرداختند.

در پایان نیز از تمامی افرادی که در حوزه مسئولیت های اجتماعی و امور مرتبط با توان یابان و خیریه در سطح منطقه21 فعال هستند، با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

 

(0) نظر
برچسب ها :
مظاهریان خبرداد: ابلاغ الکترونیکی ذخایر مرخصی کارمندان ثابت شهرداری تهران

 
معاون شهردار تهران از ابلاغ ذخایر مرخصی کارمندان ثابت شهرداری تهران تا پایان سال 1398 به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، حامد مظاهریان با اشاره به اهمیت تجمیع و ابلاغ ذخایر مرخصی کارمندان ثابت شهرداری تهران طی زمان اشتغال اظهار داشت: به منظور اطمینان خاطر همکاران عزیز و زحمت کش شهرداری تهران، برای جلوگیری از تضییع حقوق ایشان به هنگام بازنشستگی در خصوص پرداخت وجوه ذخایر مرخصی، فرم ابلاغ ذخایر مرخصی کارمندان مذکور ، به صورت الکترونیکی در سامانه میز کار الکترونیکی بارگذاری شده و  قابل مشاهده و چاپ است.

به گفته معاون شهردار تهران، فرآیند مذکور توسط اداره کل منابع انسانی در آبان ماه سالجاری پس از احصاء تمامی مرخصی های استفاده شده کارمندان ثابت آغاز شده و  پس از درج و صحت سنجی مرخصی های استفاده شده و محاسبه ذخایرمرخصی  تا پایان سال گذشته، اقدام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت بارگذاری هر ساله ذخیره مرخصی کارکنان در میزکار، افزود: قابلیت اتصال این سامانه به سامانه تردد جهت بارگذاری اطلاعات ذخیره مرخصی طراحی و تهیه شده است.

مظاهریان خاطرنشان ساخت: همکاران عزیز تا 30 دی ماه 1399 می‌توانند در صورت صحت اطلاعات، نسبت به تایید ذخایر ابلاغی اقدام کنند و درصورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب عدم تایید را به همراه توضیحات تکمیلی ارائه نمایند تا بررسی مجدد صورت پذیرد.
(0) نظر
برچسب ها :
X